Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lexus ES 300h & RC 300h

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vozniki zelo radi predalčkamo avte po tem, kako se vozijo. Ko ocenjujemo zgolj vozne lastnosti, nam prva pride na misel ena znamka, ko iščemo predvsem udobje in umirjenost, pa v rangu poslovnih limuzin izbira ni več tako jasna. Dokler ni pripeljal novi lexus ES.
Lexus ES 300h & RC 300h
Foto: Matej Mihinjač
4. 3. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1
mednarodna premiera lexus ES 300h, lexus RC 300h
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Brez oklevanja bi malo manj kot pet metrov dolgo limuzino označil za najbolj sproščujočo, kar se vožnje tiče. Čeprav sploh ne izgleda tako umirjeno z zašiljeno obliko in zelo izrazito in široko masko, je njeno poslanstvo tiho razvajanje zahtevnega voznika na dolgih ali kratkih poteh.

Če modela ES še ne poznate, je to zato, ker ga v Evropi sploh še ni bilo. Ja, prvič je zdaj pripeljal k nam, sicer pa je to že kar 7. generacija; v Ameriki je že vse od leta 1989 in od takrat je bilo prodanih 2,3 milijona teh modelov. Njihovo vodilo je bilo ves čas, da je ES udoben in svojim voznikom nudi zadovoljstvo, zato je tudi najbolj popularna Lexusova limuzina.

Se mi zdi, da so na predstavitvi najdlje govorili, kako učinkovito so ga zvočno zatesnili. Dno avta je pokrito v kar 93 odstotkih (prej 68), razvili so celo nova platišča ter nove materiale za zvočno izolacijo, ker pri hibridnem pogonu nastajajo drugačni zvoki, s čimer naj bi bil to eden najbolj tihih avtomobilov nasploh. Za mir v kabini večinoma skrbi tudi sam pogon, hibridni, jasno, zato oznaka 300h. Delovna prostornina 2,5 litra mogoče za poznavalce pomeni, da je motor prenesen iz prejšnjih generacij lexusov in toyot, v resnici pa je razvit povsem na novo in je zdaj z 41 odstotki termalno celo najbolj učinkovit na svetu. To bi moralo pomeniti zelo dobro porabo in temu je bila tudi namenjena premierna vožnja na jugu Španije, da se sami prepričamo, če je res!

Na naših testnih vožnjah po lepih cestah so izračunali, da se je ES kar polovico časa vozil na elektriko. Čeprav baterija ni velika, tradicionalno so jo stlačili pod klop zadaj, da ne jemlje prostora prtljažniku, se vseeno zelo učinkovito sama polni med vožnjo, da potem električni motor pomaga bencinskemu ali pa deluje kar sam. Po novih merilnih standardih WLTP je tako povprečna poraba samo 5,3 litra na 100 kilometrov, kar je dober razlog, da pozabite na dizle. Na mojem testnem krogu, kjer je bil novinarski kolega občasno malo bolj zahteven, je bila povprečna poraba 6,8 litra na 100 km, kar je še vedno zelo dobro.

Elektromotor iztisne 88 kilovatov, torej 120 ’konjev’, skupaj pa prenašata moč na sprednji kolesi.

Bencinski štirivaljnik ima Atkinsonov cikel delovanja za večjo učinkovitost, sicer pa največjo moč 131 kilovatov, kar je 178 ’konjev’. Elektromotor iztisne 88 kilovatov, torej 120 ’konjev’, skupaj pa preko elektronsko krmiljenega menjalnika CVT prenašata moč na sprednji kolesi. ES sicer ni zamenjava za nekoč malo bolj športni GS, ki se bo še prodajal kratek čas, ampak udobna klasična in zelo moderna limuzina.

Kar poglejte, kako moderno zašiljeno obliko in sploh notranjost ima: dva velika zaslona, 12,3-palčni in 7 za merilnike, pred voznikom je ogromen projekcijski zaslon na šipi (260 x 97,5 mm), za pravi občutek prestiža pa je celotna armaturna plošča ročno šivana. Odlična sedeža so pridni Japončki razvijali kar 3 leta in sta na voljo pri boljših paketih opreme (F sport in luxury), na zadnji klopi, ki ima električno nastavljivo naslonjalo, pa naj bi bilo celo največ prostora v razredu, kar 1.025 milimetrov v dolžino, in rekli so, da ima njihov najprestižnejši LS samo milimeter več. Morajo biti tiho, sicer nihče ne bo hotel kupiti tistega.

Športno-elegantna limuzina, ki vas bo razvajala z udobjem, tišino in po zadnjih testih celo najboljšo varnostjo, je pri nas že naprodaj za najmanj 51.850 EUR, s 3 tisočaki uvoznikovega popusta pa pridete na slabih 49, kar je zelo konkurenčno v segmentu. Prvič sta na voljo tudi paket opreme F sport, ki še malo bolj poudari našpičeno obliko, ter prilagodljivo vzmetenje.

Kdor se ne more sprijazniti s sprednjim pogonom in želi še nekaj več dinamičnih užitkov, pa ima prav tako hibridno alternativo, prenovljeni lexus RC. Kupe je med nami že od leta 2014, prenovljeni model pa se zdaj še bolj zgleduje po zelo privlačnem LCju, zato ima ogromno masko, prepoznavne luči s polno LED-tehniko, ni pa oblika samo bolj ostra, ampak tudi aerodinamična.

Ker ima nove blažilnike, je med vožnjo bolj odziven, kar je pri kupeju bolj pomembno kot udobnih limuzinah, v skladu z modernimi trendi pa ima tudi ta zdaj Lexus safety system+, ki pokriva 99% polja okrog avtomobila in pomaga vozniku v kritičnih situacijah. Lepa je tudi sredinska analogna ura kot pri LC, ki bo prav tako odslej značilnost Lexusovih kupejev, najbolj pa bo nepoznavalce gotovo presenetil pogonski sklop, saj gre za hibrid. Ja, zato tisti ’h’ v oznaki 300h na zadku, motorja skupaj iztisneta 223 ’konjev’ in skrbita za dobesedno čiste športne užitke, ki so tukaj seveda malo drugačne sorte.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Velika konkurenca Nemcem
(pred 5 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: hotenc
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |