Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mitsubishi ASX

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pri Mitsubishiju so bili oblikovalci do leta 2014 precej zapostavljeni in brez posebne besede, ko se je snovalo nove avtomobile. Znamka je namreč svoj ugled raje krepila s tehnično dovršenostjo, ki ji ne gre oporekati, ampak, saj veste, oči kupujejo avtomobile …
Mitsubishi ASX
Foto: Anže Jereb, Mitsubishi
31. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5
mednarodna premiera mitsubishi ASX
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zato so pred leti prvič veliko veljavo in dejansko možnost glasu pri pomembnih odločitvah namenili tudi temu oddelku, za glavnega oblikovalca pa zaposlili izkušenega Tsunehira Kunimota, ki je svoje znanje prej namenjal znamki Nissan. Uspeh je bil viden precej hitro, saj so novi modeli dobili tako imenovani 'Dynamic shield', agresivnejšo masko v obliki črke X, prodaja pa je poskočila za slabo četrtino. Sprednji del ni povsod enak in generičen, temveč se razlikuje ravno dovolj, da so modeli med seboj prepoznavni. Dynamic shield ima sedaj tudi osveženi ASX.

Saj veste, kako je danes v svetu križancev? Če ni atraktiven in vedno svež, je, kot da ga ni. Sploh med takšnimi majhnimi križanci, kjer je boj za preživetje še posebej oster. Kdo med vami pa še sploh kupi klasično kombilimuzino? Po številkah sodeč vas ni veliko, zdaj so priljubljene mazde CX3, T-crossi, svoj delež kolača pa jemlje tudi mitsubishi ASX. Pravzaprav precej velik del prodajnega kolača, za Mitsubishi je ASX v Evropi tretji najbolje prodajan model.

Pa ni že precej star, se sprašujete? Je, ta generacija se je prvič pojavila že leta 2009, v Evropi pa leto pozneje in tole je že druga prenova modela. Zelo obsežna, pravijo pri Mitsubishiju, pravzaprav bistveno bolj, kot je to pri prenovah v navadi, dodajajo, in navzven je avto res precej drugačen. Oblikovno je v skladu z večjima eclipse cross in outlander in s takšno nastopaško masko izgleda res veliko bolj atraktivno.

Znotraj je sprememb manj, ker priznavajo, da je nova generacija najbrž le še kakšni dve leti od tega, da bo ugledala luč sveta, zato bi bil strošek kompletne spremembe notranjosti prevelik. Največja razlika je velik zaslon na dotik na osrednjem delu armaturne plošče, za katerega po krajšem preizkusu lahko rečem le, da je precej intuitiven in dovolj hiter. Ostalo ostaja enako, kakšen kos notranjosti je tako še vedno iz trde plastike, mi je pa všeč, da so stikala večinoma ostala kar v fizični obliki, sploh stikala klimatske naprave. V bistvu se ji leta niti ne poznajo. Tudi odlagališč je veliko, prostora v prtljažniku glede na dimenzije prav tako, zadnja klop pa se mi zdi povprečno prostorna. Navsezadnje je avto dolg le 4,3 metra in kaj več niti ni pričakovati.

Zunaj torej precej drugačen, znotraj malo manj, kaj pa ’podkožje’? Tudi to je spremenjeno, ko govorimo o motorju. Namesto 1,6-litrskega je sedaj pod pokrovom dvolitrski s 110 kW moči oziroma s 150 ’konjički’, povezan pa je s petstopenjskim ročnim ali neskončnostopenjskim menjalnikom CVT, slednji ima vnaprej programiranih šest prestav. In ASX je ponovno na voljo s sprednjim ali štirikolesnim pogonom, za zadnjega predvidevajo, da bo premamil kakšnih deset odstotkov kupcev. Pogon ima elektronsko nadzorovano sklopko in zadaj odprt diferencial, kar omogoča preklapljanje med sprednjim (dva odstotka moči gresta tudi v tem primeru k zadnjima kolesoma) ter štirikolesnim pogonom, pa tudi vključitev sredinske zapore diferenciala.

Kombinacija motorja in obeh menjalnikov je bila že prej na voljo v Ameriki, zato je nekako logična poteza, čeprav se zdi prostorninsko velik atmosferski motor v teh časih precej nenavadna izbira. Vozil sem oba, pri ročnem menjalniku sem občasno vseeno pogrešal še šesto prestavo, CVT pa se mi je zdel dokaj simpatičen in z njim motor sploh ne pogosto glasen, kar se navadno dogaja precej rado. Je pa ASX sedaj bistveno bolj prožen, zlasti v kombinaciji z ročnim menjalnikom, dodatna moč se torej močno pozna.

Čeprav pred prenovo ASX nikoli ni posebej izstopal, smo ga vedno pohvalili glede vožnje. Tudi tokrat dokazuje, da je prav fin, lahkoten, pregleden, dobro se pelje in ni naporen, kar je najbolj pomembno. Tudi lepo vodljiv je, kar pri takšnih višjih avtih ni vedno nujno. Tudi nekaj asistenčnih sistemov je novih, denimo sistema za ohranjanje voznega pasu in samodejno zaviranje v sili. Nasploh ostaja ASX dovolj zanimiv paket, če bo le cena prava. Kakšna bo, izvemo jeseni, z bolj dinamičnim izgledom pa bo verjetno brez težav zdržal še nekaj let.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Itak
(pred 2 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Vse kar so nrdili so hmm... Pogrsali
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Daut zakaj dafak je pomembna poraba....mene to sploh ne briga....k je prazen natankas in je....al ti je tezko it na pumpo
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ta niger je pa res potreboval prenovo....ampak use kar so naredili je da so uzeli masko iz eclipsa
(pred 2 meseci )
Ni slike
Daut pravi:
Kakšna je pa poraba 2,0 4x4 in avtomatski menjalnik?
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |