Avtomobilisti se mogoče premalo zavedamo, da so poleg nas v prometu tudi ljudje, ki so na določenih prevoznih sredstvih bolj ranljivi, na primer na kolesih. Pametne glave so zato pri Continentalu razvile varnostno tehnologijo samodejnega zaviranja ob zaznavi kolesarja. Zahvaljujoč novi generaciji radarjev, ki delujejo na frekvenci 77 GHz in v območju 150°, sistem spremlja dogajanje okoli avtomobila do 100 metrov daleč. Če pri zavijanju avtomobila v desno sistem zazna kolesarja, ki bi mu avtomobil prekrižal pot, se le-ta samodejno zaustavi. Zanimivo je, da se bodo takšni sistemi v avtomobilih pojavili že leta 2022.
Pa tudi sicer so lahko avtomobili že danes zelo ’pametni’, saj nekateri celo na podlagi satelitskega posnetka ceste prilagodijo prestavo menjalnika, spremenijo trdoto blažilnikov in priporočajo najboljšo hitrost. Pri Continentalu pa so razvili tehnologijo PreviewESC, ki na podlagi analize cestišča ve, kakšne so razmere na cesti. Analizo je v našem primeru poslal avtomobil pred testnim avtomobilom, slednji pa je nato na mokri podlagi zmanjšal hitrost in prevzel krmiljenje, če je bila hitrost prevelika. Za analizo, pošiljanje in shranjevanje podatkov ter razmer na cesti je skrbel senzor eHorizon, ki ga že uporabljajo nekateri večji logistični centri in prevozniki, v prihodnosti pa bodo takšne tehnologije pomagale mladim voznikom, neveščim in nezbranim.
Continentalovo samovozeče vozilo prihodnosti se imenuje CUbE. Pravijo, da bomo enkrat takšna vozila uporabljali za prevoze do parkirišč, letališč in drugih krajših relacij, kjer bi bila vožnja z avtomobilom nepraktična in neekonomična. Trenutno potekajo testiranja na petih lokacijah po svetu: v Nemčiji, na Kitajskem, Japonskem, v Singapurju in ZDA, kjer se večje število samovozečih robotiziranih taksijev prihodnosti, kot jim radi rečejo, vozi naokoli in skuša svoje naloge opraviti popolno. Za to skrbi 7 radarjev, 5 kamer in trije laserji, ki zagotavljajo tudi, da se CUbE pravočasno ustavi, če je na cesti kakšna prepreka. Pri Continentalu zaenkrat zbirajo podatke in nadgrajujejo sisteme, da bo zaviranje ob morebitni prepreki na cesti v prihodnosti še bolj gladko, nas pa bodo CUbi varno dostavili do cilja.
Že danes se lahko z nekaterimi multimedijskimi sistemi v avtomobilih pogovarjaš, kmalu pa bo to še bolj razširjeno, zato so razvili še pametnega asistenta, ki mu lahko daješ verbalne ukaze. To pomeni, da če hočeš v fitnes ali restavracijo, samo poveš asistentu, da si lačen, ta pa na podlagi preteklih želja izbere najboljši rezultat. Če je nekdo večinoma časa hodil v italijanske restavracije, bo sistem samodejno predlagal takšno, na poti pa mu boste lahko samo povedali, da želite še parkirati, brez novega določanja cilja. Sistem bo nato poiskal najbližjo parkirno hišo s praznim parkiriščem in že vnaprej pokazal ceno parkiranja, plačilo pa bo mogoče kar preko zaslona multimedijskega sistema. Sam seveda shrani tudi opomnike in spreminja delovanje različnih sistemov v avtomobilu, kar pride še kako prav. Novo generacijo pametnega asistenta bodo avtomobilskim proizvajalcem ponudili kmalu.
Za konec pa še elektrika, brez katere dandanes ne gre. Pri Continentalu že od leta 2006 razvijajo elektromotorje, tokrat pa so predstavili električni pogonski sklop, ki ima elektromotor kar v osi in je zato lahko izjemno kompakten, ponuja pa moč 120 kW (163 KM) ali 150 kW (204 KM) in 310 Nm navora. Vse skupaj tehta samo 80 kilogramov in v Hannovru smo ga lahko preizkusili v enem od prototipnih avtomobilov zagonskega podjetja Sono Motors. Pogonski sklop je v tem primeru ponudil 120 kilovatov moči in 270 njutonmetrov navora, še bolj impresivna pa je bila streha, na katero so namestili 248 solarnih celic, ki lahko v najboljših pogojih dajo od sebe 1,2 kW. Tako lahko na res lep sončen dan v baterijo dobite toliko elektrike, da v idealnih pogojih prevozite dobrih 30 kilometrov.
1. del reportaže lahko prebereš tukaj.