Če znamka svoj sloviti bokserski motor poimenuje e-boxer, bi od tega pričakovali najmanj priključno hibridno tehnologijo, če ne že kakšnega tehnološkega čuda v obliki bokserskega elektromotorja. Marketing deluje na polno!
No, dobili smo zaprt hibridni sistem, s katerim lahko v optimalnih pogojih prevozite 1,6 kilometra na elektriko. Ta mehka elektrifikacija je prvi korak proti Subarujevi zaprisegi, da bo do leta 2030 dalje 40 odstotkov vseh njihovih prodanih vozil bodisi hibridov ali docela električnih. Leta 2035 pa bi naj vsa njihova vozila prejela takšen ali drugačen elektrifikacijski tretma. V primerjavi s kakšnimi nemškimi znamkami ti cilji niso prida posebni, kdo bi celo rekel, da premalo ambiciozni, a kamen na kamen palača in vozili smo njihov prvi tovrstni kamen. Pardon, drugi, novembra lani so enako kot XV posodobili že forester, o katerem si lahko več preberete tukaj.
1,6-kilometrski doseg kajpak ni veliko, ampak izključno elektrificirana vožnja v primeru takšnega XV ni ključna, bolj pomembne so ostale karakteristike, ki jih je pogonski sklop dobil z dodatno baterijo in elektromotorjem. Kot veste, XV ni navaden križanec oz. vsaj ni križanec v takšnem pomenu besede, kot smo jih vajeni. S svojimi 22 centimetri oddaljenosti od dal in tradicionalno pravim štirikolesnim pogonom se uspešno ob bok postavi pravim terenskim vozilom. Zdaj bo pa to počel v tehnološko še bolj naprednejšem duhu – z litij-ionski baterijo.
TakšeIn hibridni XV tehta 128 kilogramov več kot tisti z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, skupno 1.553 kilogramov, od katerih je nekaj več mase prejel zadnji del avtomobila. Dimenzije ostajajo nespremenjene, takisto oddaljenost od tal in vstopni in izstopni kot. Prostor v prtljažniku je tudi nespremenjen, kar je presenetljivo, saj je baterija nameščena pod prtljažnikom, vendar na precej prebrisan način, tako da jo ščiti neposredno karoserija avtomobila.
Pri Subaruju so si za izziv vzeli združiti dve svoji zastavonošni tehnologiji – simetrični štirikolesni pogon in vodoravno delujoči bokserski dvolitrski bencinski motor – z elektromotorjem, ki poveča skupno sistemsko moč, pomaga na terenu pri majhnih vrtljajih motorja in dela družbo infamoznemu brezstopenjskemu menjalniku lineartronic. Družbe mu ne dela le v prenesem pomenu izraza, temveč tudi dobesedno, saj so ga namestili neposredno na menjalnik, kar je nedvomno inženirski dosežek sam po sebi. Dvolitrski bokserski motor je sicer temeljito prevetren in se od klasičnega razlikuje v kar 80 odstotkih, da je medse lahko sprejel še elektromotor.
Razen nekaj zelo subtilnih kozmetičnih sprememb v obliki obrob okrog meglenk, malenkost spremenjene mreže na maski in svetleče črnega spojlerja se od običajno gnanega XV ne razlikuje. Privlačna modra barva je tudi ekskluzivna hibridnemu modelu, kot sta dve novi kombinaciji barv tkanin v kabini. V notranjosti ga boste prepoznali po rjavi plastiki širom armaturne plošče in novi grafiki zgornjega manjšega zaslona nad armaturno ploščo, ki prikazuje razne lastnosti hibridnega sklopa in stanje napolnjenosti baterije. Kapaciteta slednje je slabih 0,6 kWh oz. tako malo, da podatka uradno sploh ne navajajo. Nad hitrostjo 40 kilometrov na uro se samodejno v delovanje priklopi bencinski agregat, ne glede na napolnjenost baterije. Ampak, kot zapisano, cestne lastnosti, razen za do 11 odstotkov manjše porabe v primerjavi z dvolitrskim bencinskim motorjem, so tukaj postranskega pomena. Elektromotor je namreč vplival na spremembo krivulje navora in s tem tudi terenskih zmogljivosti XVja, ki že tako ali tako niso od muh. V načinu X-mode, njihovem zmogljivem program za terensko vožnjo, tako ekonomično razporeja moč baterije, da najbolj optimalno pomaga na različnih podlagah. Običajno govorimo o pospeških, ki jih elektromotor ponudi uporabniku za potešitev njegovih hedonističnih potreb, Subarujevci pa izkoriščajo elektriko, kot oni najbolj znajo – na terenu.
44-kilometrska je bila razdalja, ki smo jo na tej regionalni premieri lahko prevozili z e-boxerjem, od tega tudi kakšen kilometer na terenu. Ta teren ni bil le položen makadam, temveč skalnate gozdne poti, na katerih bi 'zašvical' tudi kakšen pick-up. Ostaja izjemno suveren, z eno najbolj togih karoserij v celotni konkurenci. Za normalnega voznika neke pretirane razlike med vožnjo in občutkom ne bo, le stopalka za plin je postala bolj odzivna, saj se na začetku prvih nekaj metrov požene s pomočjo elektrike, nakar zelo hitro delo prevzame bencinski motor. Baterija oz. njena kapaciteta je enostavno premajhna, da bi z njo premagovali skalovje, vendar če je napolnjenost zadostna, lahko nekaj metrov tudi na terenu lezete v popolni tišini, ampak ob normalni vožnji po brezpotjih ne boste nikoli. Slabih 17 'konjev' je kajpak premalo za premikanje dobro tono in pol mase, kaj šele v klanec navzgor. Zato tudi ni gumba EV za vožnjo na elektriko po izbiri, ker za to XV enostavno nima dovolj soka. Električni sklop se sicer tako uspešno zlije z bencinskim strojem, da sploh ne boste vedeli, da je tam. To je prej prednost kot obratno, kajti baterijo je pridno cuzal tudi, ko je avtomobil imel eno ali pa celo dve kolesi v zraku. Na cesti pa se ob pospeševanju opazi dodaten malenkostni sunek, ki ga s svojimi 16,7 'konja' proizvede elektromotor, ob bolj dinamični vožnji pa se vse karakteristike uglajenega hibrida razblinijo, saj začne svojo rezko pesem peti neumorni brezstopenjski menjalnik.
Hibridni XV bo v naš del Evrope prispel že sredi februarja. Če ga boste želeli kupiti v Sloveniji, se boste morali malce namučiti in prek kakšnega trgovca oz. servisa uvoziti avto, ampak tudi to se bo v prihodnje baje izboljšalo. Zaenkrat lahko izbirate med štirimi pooblaščenimi trgovci, najdete pa jih v Ljubljani, Mariboru, Kranju in na Vrhniki. Cene za Slovenijo so tudi že znane, in sicer je XV e-boxer z osnovno opremo style na voljo za 33.140 EUR, polno opremljen z opremo premium pa 37.640 EUR.