Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW group electric days

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
BMW me je povabil v München, da opravim pomembno misijo. Ni bila Misija nemogoče, ker mi ni bilo treba preprečiti jedrske vojne, zraven mene ni sedela Paula Patton in žal še ne izgledam tako dobro kot Tom Cruise.
BMW group electric days
Foto: Gašper Miš, BMW
7. 8. 2020 ob 1:00
Komentarjev: 0

Imava pa vseeno nekaj skupnega. Če se je on v filmu Protokol duh naokrog preganjal z naelektrenim konceptom BMW vision efficientdynamics, s katerim so Nemci že pred več kot 10 leti napovedovali proizvodno različico modela i8, je bila moja naloga ta, da tudi sam sedem za volan najnovejših 'bavarcev', ker je veliko novega.

Na primer elektrika! Mogoče kasneje tudi vodik, ampak za tisto bo treba še prej veliko narediti na infrastrukturi, trenutno pa je to naslednja velika stvar. Čudno bi bilo, če se Bavarci stvari tudi tokrat ne bi lotili resno, ker nenazadnje govorimo o znamki, ki je svoj prvi električni model predstavila že pred skoraj 50imi leti. Govorim seveda o različici 1602 electric oziroma 1602e na kratko. Kot vidite na fotografijah, je šlo z izjemo nore oranžne barve na prvi pogled za čisto običajen model, je pa tista črka e v imenu naredila razliko. Klasičen motor na notranje zgorevanje so zamenjali s kar 350 kilogramov težkimi baterijami in elektromotorjem, ki je razvil celih 32 kilovatov oziroma 44 'konj'. Ker je njegov doseg v idealnih pogojih znašal okrog 60 kilometrov, je bil v času Olimpijskih iger leta 1972, ki jih je gostil München, odličen spremljevalni avtomobil, za katerim se je teklo na dolge proge.

BMW 1602 electric, 325 iX electric, E1 concept, 325 electric, electric, mini E in BMW activeE

Na srečo niso bile predolge, sicer bi nastal problem z napolnjenostjo baterij in tega so se očitno zavedali tudi pri BMWju, kjer so v naslednjih štiridesetih letih predstavili še kar nekaj električnih poskusov, za prvi resni premik pa poskrbeli z modelom i3. V bistvu se mi zdi kar hecno, če pomislim, da danes električni malček šteje že sedem let pa še vedno izgleda, kot da bi med nas zapeljal včeraj.

Na testu smo imeli že pet različic, od tiste prve z 18,8 kWh baterijo, do takšne, ki sem jo preizkusil tokrat, kjer je kapaciteta približno še enkrat tolikšna. Ko sem se z i3 neslišno preganjal po obrobju Münchna in na križiščih puščal vse za sabo, mi je bilo takoj jasno, zakaj nam je bil vedno pri srcu. Čeprav so jih od leta 2013 prodali zavidljivih 165.000 in je ob lansiranju veljal celo za tretji najbolje prodajan električni model na trgu, so se pri BMWju vseeno odločili, da druge generacije ne bo. To bo še najbolj razžalostilo Norvežane, kjer i3 velja celo za najbolje prodajan model s propelerjem na nosu. Če vam je všeč prva generacija, ki vam jo lahko še vedno priporočam, pa imate še čas, ker ji bodo življenjsko dobo raztegnili vse do leta 2024. Zadnji vlak za i8 pa ste žal že zamudili. V aprilu je iz tovarne v Leipzigu zapeljal zadnji izmed 20.500ih primerkov, je pa v tem primeru bolj kot sama številka pomembno, da je z modelom i3 ljudi prepričal, da je elektrika kul in da je lahko današnja ponudba že precej dobro naelektrena.

BMW i3

Sem upal, da vam bom lahko kaj več povedal še o tem, kako se v praksi obnese njihov najnovejši model, električni križanec iX3, pa pri BMWju pravijo, da ga bomo lahko vozili šele oktobra. Takrat boste izvedeli, da v dnu skriva kar 74 kWh litij-ionsko baterijo, spredaj pa elektromotor z 210 kilovati moči oziroma skoraj 290 'lipicanci'. Zanimiva se mi zdi še odločitev, da kljub črki X v imenu štirikolesnega pogona nima in niti ni v planu, 400 Nm navora pa se tako prenaša le na zadnji kolesi. Bolj kot sama moč je pomemben njegov električni doseg, ki po WLTP-ciklu znaša zavidljivih 460 kilometrov, kolikšen bo ta v praksi, pa vam povem že jeseni.

Bavarska ponudba bo zares pestra postala šele prihodnje leto, ko bosta na voljo še dva povsem nova električna modela. V prvem primeru govorimo o velikem SUVju, v drugem pa bo šlo za štirivratni gran coupe, torej limuzino z nizko streho. Kakšni bosta njuni končni imeni, za zdaj še ni znano, se pa približno ve, kako bosta izgledala, saj ju napovedujeta koncepta i4 ter iNext. Pri BMWju pravijo, da želijo, da se njuni proizvodni različici od konceptnih ne bi prav dosti razlikovali, obenem pa razkrivajo še to, da bosta lahko na elektriko prevozila tudi do 600 kilometrov.

BMW #electrifyou

Ker večina takšnega dosega itak ne potrebuje več kot dvakrat ali trikrat letno, bo lahko brezemisijsko brez težav shajala tudi s priključnim hibridom. Bavarci pričakujejo, da bo prodaja elektrificiranih modelov (kamor blagih hibridov sploh ne uvrščajo) letno rasla za okrog 30 odstotkov, zato v ponudbo pospešeno dodajo vse možne različice že znanih modelov. Kar 12 hibridnih ponujajo trenutno, in to vse od dvojke active tourer do BMWja X5, celo serije 7. Tu sta še povsem električna BMW i3 ter i3s, pa električnega in priključno-hibridnega minija sploh nisem štel zraven.

Čeprav vam lahko iz prve roke povem, da elektrika ni noben bav-bav, se mi zdi, da proizvajalci ravno s priključnimi hibridi ponujajo odgovor na še tistih nekaj pomislekov, ki jih imate kupci danes. Pri skupini BMW, ki trenutno proda največ priključnih hibridov na svetu, pravijo, da ti združujejo najboljše iz obeh svetov, saj povprečen evropski kupec do službe in nazaj ne prevozi niti 60 kilometrov. To pomeni, da bi moral baterijski sklop zadostiti potrebam večine dnevnih migracij, za daljše poti pa v pripravljenosti tako ali tako čaka še bencinski motor. Tiha vožnja brez emisij pa ni edini razlog, zakaj hočete hibrid. Tudi če je njegov nakup na začetku res nekoliko dražji, raziskave pravijo, da bi lahko ob pridnem polnjenju doma in v službi voznik v primerjavi s klasično različico privarčeval med 20 in 30 odstotkov stroškov porabljene energije, na dolgi rok pa se razveselil še manjših stroškov servisnih storitev. Marsikje, sploh v velikih mestih, avtomobilom z motorjem z notranjim zgorevanjem že omejujejo vstop, ob zaviranjih gre energija v nič in v vročih dneh se boste v njih skuhali, ker si ne boste mogli nastaviti hlajenja vnaprej, kot vam to omogoča elektrika.

BMW 745e

Kot da ni bilo ozračje tokrat že dovolj naelektreno, so mi na pleča naložili še eno težko nalogo – vrniti električni i3 in izbrati priključni hibrid. Lahko bi izbral serijo 3, ki ji res čisto nič ne manjka, si lahko preberete samo naslov našega testa, pa sem se odločil kar za sedmico, ker res ne vem, zakaj bi se moral zadovoljiti s čim manjšim. OK, res ni bila verzija L, torej dolga, ampak le kratka z oznako 745e. Kar 290 kilovatov moči, torej slabih 400 'konj', ter 600 Nm navora se v tem primeru na tla prenaša le preko zadnjih koles, vsi tisti, ki bi se radi naokrog prevažali v največjem udobju in čisti tišini, pa boste morali pogledati v smer podaljšane različice 745Le xDrive.

Ker mi že pri kratki, če lahko temu sploh rečemo kratka, osebnega šoferja niso našli, sem se presedel v vozniško bolj prepričljiv avtomobil, prenovljeni BMW serije 5. Ta v notranjosti skriva nov 12,3-palčni zaslon in naluknjano oblazinjenje Sensatec, ki se vsaj po občutku ne razlikuje kaj dosti od precej dražjega usnja. Zunaj sem našel malce drugačne luči, ki jim spredaj pomaga laser, lepše zašiljeno masko ter odbijača, malce drugačna platišča in nekaj kamuflažnih nalepk, da bi ga lahko v živalski vrt parkiral med zebre pa ga ne bi nobeden našel, hi hi. OK, mogoče malo pretiravam, sta bili polepljeni samo stranski ogledali in logotipi, to pa zato, ker je šlo za prototip. Če vas kdo vpraša, vam ga nisem pokazal, je pa zanimiv, ker na zadku namesto oznake 530e (ki še vedno obstaja) nosi novo 545e. Na voljo bo le v limuzinski različici, namesto 2,0-litrskemu turbobencinskemu motorju pa bo pomagal 3,0-litrski, zato bo njegova sistemska moč enaka kot v prej omenjeni sedmici, torej 290 kilovatov, navora pa za kar 600 Nm.

BMW 545e xDrive

Ker je pogon štirikolesni, se lahko takšna petica do stotice izstreli v le 4,7 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Baterija z 11,2 kWh neto ostaja enaka kot v različici 530e, ki smo jo pred prenovo že preizkusili, zato pričakujte, da bo električni doseg v tem primeru vseeno kakšen kilometer krajši. Ampak spet, s kakšnimi 40 kilometri v praksi se boste lahko samo na štrom vozili večino časa, polarni medvedi pa vam bodo ob tem samo veselo ploskali, ko boste BMWju pomagali skupno količino izpustov CO2 do leta 2030 zmanjšati za najmanj 30 odstotkov.

Trend kaže, da bo do konca leta 2025 vsak tretji, do 2030 pa celo vsak drugi model znamke BMW elektrificiran. V naslednjih 10 letih lahko pričakujemo še, da bo po cestah vozilo okrog 7 milijonov naelektrenih vozil skupine, prevladovali pa bodo prav električni. Prihodnost bo tako čista in tiha, sedanjost pa … no, ja, glede na to, da smo se v München pripeljali s 4,4-litrskim osemvaljnim BMWjem X5 M competition, očitno še vedno diši po bencinu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |