Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električne tehnologije

Renault E-TECH

Avtor prispevka: Anže Jereb
Te dni se v Mirni Peči blizu Trebnjega mudi Renaultova karavana novih hibridnih vozil, ki bodo v naslednjih mesecih že zapeljala na naše ceste. Gre za hibridni clio ter priključno-hibridna modela captur in megane. Slednji je ob tem še oblikovno osvežen.
Električne tehnologije
Foto: Gašper Miš
9. 9. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Nas so zato povabili na prvo vožnjo, lokacija pa seveda ni izbrana povsem naključno. Pred nekaj meseci so namreč tik ob avtocesti odprli enega najsodobnejših Izobraževalnih centrov v tem delu Evrope, za celo regijo Adriatic pa bodo že od letos naprej izobraževali zaposlene pri Renaultu, Nissanu in Dacii. Prvi gosti centra smo bili prav slovenski novinarji.

V centru bo potekala Renault Akademija, dobrih 3.000 kvadratnih metrov površin imajo na voljo, izobražujejo pa najrazličnejše kadre. Program za komercialista denimo traja 12 dni, namen izobraževanja pa je doseganje skupnih ciljev in to s skupno strategijo, enakimi načrti in podobno. Želijo modernizirati vse procese, zato vsebine pripravljajo tudi preko 'webinarjev' oziroma spletnih seminarjev, če človek ne more fizično priti tja.

Krajši ogled notranjosti centra je pokazal veliko zanimivosti, zato so nas na koncu skoraj morali prepoditi ven, da ne bi pokvarili časovnega načrta dneva. Tja smo namreč primarno prišli zaradi avtomobilskih novosti … En model je torej še posebej nov, in sicer megane, ki je poleg novega pogonskega sklopa dobil še lepotno preobrazbo. Poleg njega pa še na novo motorizirana clio in captur, oba z oznako E-TECH.

Renault ni novinec pri električnem pogonu, povsem na 'štrom' imajo malega twizzija pa ZOE, za obrtnike je električni kangoo, v Formuli 1 si pomagajo malo z elektriko, družinski Nissan pa itak tekmuje še v Formuli E, torej je tehnologija v bajti. V bistvu je včasih tudi Renault sodeloval v Formuli E. Clio z oznako E-TECH ni povsem električen, hibrid je, in to niti priključni ne, kar pomeni, da ga ne morete polniti. Sta pa oba motorja, bencinski in električni, vezana tako, da lahko delujeta skupaj ali pa vsak posebej, zato se s tem avtom lahko peljete tudi zgolj na elektriko. Po svoje je sicer zanimivo, da bo Renault hibride ponujal šele sedaj, čeprav se z električnimi avtomobili ukvarja že dolgo, a pravijo, da imajo za to dobre razloge.

Pravijo pa tudi, da je takšen clio do 40 odstotkov bolj varčen od klasičnega, kar se seveda sliši fenomenalno, odstotek prihranka pa je največji v mestih. Po prvi in precej kratki vožnji lahko povem, da je najbrž prihranek precej realen, ker sem se veliko časa vozil zgolj na elektriko, čeprav je baterija zelo majhna in ima le 1,2 kilovatne ure. Francozi pravijo, da bo pri njih že naslednje leto takšen clio ujel polovico vseh kupcev tega modela, ampak najbrž zaradi tega, ker tam veliko ljudi sedaj jemlje dražje dizelske različice. No, clio hvalim še zaradi takojšnje prožnosti in tišine. Elektromotor ima 35 kilovatov, skupaj pa oba motorja dobrih 100 oziroma 141 ’konjičkov’. Ampak vi rabite večji avto, a ne …

Potem pa je tu captur E-TECH. To je pa že bolj resna zadeva, ker gre za priključni hibrid. Baterija je skoraj desetkrat večja od tiste v cliu, malo manj kot 10 kilovatnih ur energije ima, kar je v praksi najbrž dovolj za skoraj 50 kilometrov. Pri Renaultu pravijo celo 65, ampak bo treba biti res vozniško previden za toliko in v mestu. Na odprtih cestah, kjer je regeneracije manj, doseg ne bo tolikšen. In 8 let ponujajo garancije nanjo oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov.

Bencinski motor je popolnoma enak tistemu v cliu, gre za čisto novo generacijo 1,6-litrskega atmosferskega bencinarja, ki je narejen po vseh najsodobnejših ekoloških normativih. Skupna moč je 160 ’konjev’ oziroma 118 kW, elektromotor poskrbi za takojšen sunek in solidna pospeševanja, čeprav po občutku ne deluje, da je moči toliko. Dokler ne pogledaš merilnika hitrosti, ki lepo pokaže, da se avtomobil konkretno premika. Doma na klasični vtičnici boste baterijo polnili dobre 4 ure, ker ni tako velika, na hitri polnilnici pa točno 3, ker vgrajeni polnilnik omogoča polnjenje z le 3,6 kW. V bistvu je dovolj, ker je baterija relativno majhna. No, če tudi captur ni za vas …

Potem bo pa najbrž megane. Tega so sedaj prenovili, zato je na pogled bolj moderen. Odbijač je malo drugačen in luči imajo znotraj drugačno grafiko, predvsem pa so pri vseh paketih opreme sedaj serijsko polne LED. In nov paket opreme je na voljo, RS line se imenuje, če hočete, da vaš megane izgleda malce bolj drzno. Tudi znotraj je nekaj sprememb, zaslon sicer izgleda podobno, je pa pod njim več fizičnih stikal, predvsem za klimatsko napravo, vmesnik pa se imenuje Easy Link in je enak kot v novem cliu. Bolj intuitiven kot prej in bolj podoben mobilnim telefonom, da boste lažje tipkali po njem.

In tudi megane ima nov pogonski sklop, enakega kot captur. Torej boste tudi tega lahko polnili doma in z njim prevozili med 40 in 50 kilometrov zgolj na elektriko. Tudi tukaj je skupne moči za 118 kW oziroma 160 ’konjev’, za nove hibridne pogone pa je Renault prijavil več kot 150 različnih patentov, velik del teh za menjalnik.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |