Samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo Škoda dodala svojemu velikemu enyaqu dodaten naziv coupe in po možnosti še oznako RS. Z električnimi avti nadaljujejo svojo ofenzivo in njihova največja težava tega avta ni, kako prepričati kupce, ampak kdaj ga bodo prvi sploh lahko dobili.
Da kar takoj opravim s svojim, do avtomobilov itak preveč naklonjenim navdušenjem. Električni avti že v osnovi manj igrajo na naša čustva kot klasični z ropotajočimi motorji. Enyaq coupe ni niti pod točko razno kupe (ti imajo tradicionalno po ena vrata na bokih in klasičen limuzinski zadek) in ne zasluži si oznake RS, ki je nekoč pomenila Rally Sport. OK, sem povedal, ker mi je ležalo na duši, zdaj pa gremo zares.
Klasični enyaq je uporaben električni avto. Velik je, zelo moderen, zelo prostoren in z veliko baterijo tudi dokaj zmogljiv, če ga uporabljamo na daljših dnevnih poteh. Ampak ja, nekaterim je to premalo in želijo malo bolj izstopajočo obliko, zato je Škoda streho pri zadku malo potlačila, da izgleda bolj kupejevsko.
Samo zaradi tega seveda še ni kupe, ker ima tudi zadaj uporabno velika vrata, da potniki nimajo nobenih težav, ko sedejo v drugo vrsto sedežev avta. In zadaj je seveda ogromno prostora. Niti streha, ki se zadaj hitro spusti, ne vpliva na to, da se ne bi počutili razkošno, sploh pa imajo vsi modeli serijsko panoramsko streho. Ta je temno tonirana in se spusti čisto do zadnje šipe, tako da je fino sedeti tudi zadaj. In seveda prtljažnik, ena najpomembnejših stvari pri vseh škodah – kar 570 litrov meri, le 15 litrov manj kot pri klasični izvedbi, tako da ne boste imeli težav s selitvami na dopust.
Mogoče jih boste imeli s polnjenjem, če bodo vsi kupili ta avto in bodo vse polnilnice zasedene. Šala; tudi ta enyaq ima na izbiro dve bateriji, manjšo z 58 in večjo s 77 uporabnimi kilovatnimi urami, torej z dosegom, ki ga obljublja tovarna pri večji do 545 kilometrov. V praksi pa recimo med 300 in 350, kot smo že večkrat izmerili na testih z enako konfiguracijo pri ostalih modelih koncerna, ki imajo to tehnologijo. Recimo audi Q4 in volkswagen ID.4. Zanimivo, da Škoda za razliko od omenjenih znamk navaja bruto kapaciteto baterije, 62 in 82 kWh, kar naj bi ponazarjali tudi oznaki modelov, 60 in 80, da takoj veste, kako zmogljivo baterijo ima vgrajeno.
Kar štiri različne kombinacije motorja in pogona si boste lahko omislili. Osnovni, ki ima oznako iV 60, se začne z močjo 132 kilovatov, to je 180 ’konjev’, pogon je na zadnji kolesi, baterija pa ima 58 kWh. Naslednji je iV 80, ta ima 150 kilovatov, torej 204 ’konje’, 77-kvurno baterijo in še vedno zadnji pogon. Če želite, da grabita še sprednji kolesi, bo za vas iV 80x, z enako veliko baterijo in 195 kW moči, 265 ’konjev’. Takšen v paketu sportline je že zelo zmogljiv in najmočnejšemu ne ostane več kaj dosti.
Na vrhu je torej RS iV, ki ima tudi štirikolesni pogon z dvema motorjema, 220 kilovatov moči, to je 300 ’konjev’, če zaokrožim za enega navzgor, pa 460 Nm navora. To je prvi Škodin RS, ki ima samo električni pogon. Pri tem je tudi največja hitrost malo večja, 180 na uro lahko divjate z njim, pri ostalih pa je omejena na 160 na uro. Tudi pospešek ni slab, 6,5 sekunde z mesta do 100 je kar dober rezultat za precej čez 2 toni težko mrcino.
OK, to so številke, kaj pa praksa? Hja, odvisno, kaj pričakujete od avta, ki ima oznako kupe oziroma celo RS. Če ste avtomobilski purist, glejte stran. To ni za vas. Če ste navdušenec nad modernimi tehnologijami in vam je oblika všeč, je pa to tista prava stvar. Ogromno je zanimivih dodatkov, kot so velik projekcijski zaslon z obogateno resničnostjo. Pa osrednji zaslon ima kar 13 palcev in veliko informacij ter nastavitev. Tisti pred voznikom ima 5,3 palca in prav tako vse potrebne informacije, pa zanimivi materiali gradijo kabino, recimo sedežne prevleke iz strižene volne in recikliranih plastenk.
To je težek avto, se čuti. Sicer super vleče iz ovinka, ni pa neke izrazite dinamike, česar glede na izgled in veliko maso tudi nisem pričakoval. Tudi pri RSu ni bistvenih razlik, čeprav je spredaj za 15 milimetrov znižano podvozje, zadaj pa za 10. Seveda navduši, kako suvereno se takšna gmota premika, ampak ni športno, če poenostavim. Z vidika tehnološkega dosežka pa navduši, ni dvoma.
V primerjavi z navadnim enyaqom vam bo padel v oči podaljšan odbijač spredaj. Pa barvani pragovi, kromirane obrobe maske in letev oken, zadek je itak čisto drug, sploh pa so tu še velika 20- in 21-palčna platišča ter seveda posebne matrične led luči in ’crystal face’, to je 131 ledic, ki osvetljujejo mrežo hladilnika, da je vse še bolj prepoznavno, torej kičasto. In eno najbolj aerodinamičnih oblik med avtomobili sploh ima, 0,234 samo znaša količnik zračnega upora, kar je v bistvu fantastičen rezultat.
Kdaj se ga lahko dotaknete? Nič kaj kmalu še … po trenutnih napovedih pridejo prvi k nam do konca leta, in sicer RSi, tako da kar pustite še kakšen evro več v denarnici, če vas je prevzel in hočete biti prvi! 60.472 evrov bo osnovna cena za ta zmogljiv in kar precej atraktiven električni križanec. Je pa zaradi trenutnih razmer proizvodnja zelo negotova in kljub velikemu povpraševanju se zna vse skupaj še bolj zavleči.
So bili pa Italijani navdušeni nad njim. Ko sem ga parkiral na pomol, da bi posnel prispevek, so mi komaj pustili dovolj časa, da mi je uspelo, ker so si ga s takšnim zanimanjem ogledovali in hvalili. Se je ves čas slišalo zadaj ’Que bella macchina!’