Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault scenic vision

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če bi vam rekel, da mi izstrelite iz spomina avtomobilsko znamko, ki je v svoji zgodovini predstavila kakšen res izjemen koncept, sem skoraj prepričan, da ne bi rekli Renault. Pa boste na koncu tega prispevka odslej vedno pomislili tudi na njih.
Renault scenic vision
Foto: Matej Mihinjač, Renault
10. 6. 2022 ob 18:00
Komentarjev: 0

Clio in megane sta najbrž modela, na katera se najprej spomnite pri tej francoski znamki, glede športnih različic bi se marsikdo seveda še našel in začel naštevati legendarne stroje, kot so petka turbo, clio V6, megane trophy R, sport spider in tako naprej, ampak atraktivni koncepti … a to so imeli tudi? Seveda! In precej jih je bilo.

Prvega se boste mogoče celo spomnili, ker je malo pozneje v relativno podobni obliki na ceste zapeljal sport spider. Leta 1990 je bil to roadster laguna, mini dvosed z dvolitrskim motorjem in 210 ’konjički’. Ali pa renault racoon, ki je izgledal kot kakšen rover za vožnjo po Marsu. No, mogoče bi bil za tam še bolj primeren renault zo iz leta ’98. Edino dvolitrski motor s 135 ’konjički’ tam pač ne bi deloval, ker ni kisika. Pa iz istega leta je bil še atraktivni vel satis ...

Potem je bil pred 15 leti renault nepta luksuzni kabriolet z dvižnimi vrati. Kako ima lahko kabrio dvižna vrata? Vpeta so bila v pokrov motorja in sredina vozila je bila tako zgoraj odprta. No, pa renault dezir, zelo lep električni avtomobil, twizy RS F1 s skoraj 100 ’konjički’, pa renault trezor, sami nori koncepti. Meni najbolj zanimiv? Renault vesta iz leta ’87, že takrat je zmogel na 100 km porabiti le 3 litre.

Zdaj pa Francozi predstavljajo nekaj čisto novega, zaradi česar so me povabili v Pariz. Tudi to je še koncept, ki pa ima očitno zelo velik pomen za znamko, saj se je Renault zavezal, da do leta 2030 v svoji ponudbi doseže 100-odstoten delež električne energije, kar pomeni, da konkretno težijo k trajnostnem razvoju. In seveda vsaka študija poleg tehnologije nakazuje tudi oblikovalske smernice znamke v naslednjih letih. Tudi to je treba upoštevati, zato je novi koncept poimenovan - scenic! Ja, dejansko bo izgledal tako atraktivno. Oziroma 85% tako atraktivno, kot sem slišal.

Scenic vision, kot se imenuje s polnim nazivom, predstavlja naslednjo generacijo družinskega vozila, ki ga bo gnala elektrika. Ampak če je zunanji dizajn za moje pojme zgolj zanimiv, je notranjost tista, ki prinaša presežke. Najprej zaradi uporabe materialov. Skoraj vse je reciklirano, kar 70 odstotkov vsega na avtu, še bolj pa navduši podatek, da se ga bo kar 95% dalo reciklirati po koncu življenjske dobe. Na takšen način lahko končno začnemo razmišljati trajnostno, torej tudi večnih skrbi z odlaganjem baterij ali iskanjem novih surovin praktično ne bo več, le volja in seveda sredstva morajo biti za to.

V videu lahko vidite, kateri kosi avtomobila so izdelani iz reciklirane plastike, za katero niso uporabili niti barvil. Vzorce so dobili od odpadkov, kot so bele plastenke za mleko in črne vodovodne cevi, nekateri paneli imajo posebno odbojno površino, ki z igro svetlobe sama ustvarja različne barve, sedeži in niti so prav tako iz reciklirane plastike, medtem ko so zunaj uporabili prav tako reciklirano jeklo (pri strukturi kar 95-odstotno, medtem ko je za karoserijo 30-odstotno reciklirano), aluminij in ogljikova vlakna. In še malo moram uporabiti besedo reciklirano … tudi membrana gorivne celice uporablja platino, ki so jo dobili z reciklažo izrabljenih katalizatorjev, prav tako je ves baker, ki so ga uporabili za kable, pridobljen iz odpadkov. Za proizvodnjo ostale elektronike, baterije in motorja pa niso uporabili redkih zemelj.

Cilj pri izdelavi avtomobila, kot je scenic vision, je za kar 75 odstotkov manjši ogljični odtis, kot je tisti, ki nastane pri proizvodnji klasičnega vozila danes. 23 odstotkov emisij CO2 proizvede transport, od tega 45 odstotkov osebna vozila na cestah, zato je potencial pri razvoju izjemen. Sam koncept pa je v resnici hibrid – poganjata ga namreč elektrika in vodik. Renault je zanj vzel 160-kilovatni električni motor iz novega megana E-tech, prav tako 40-kvurno baterijo, ki jo je možno reciklirati. 15-kilovatna gorivna celica deluje kot podaljševalnik dosega, ki vodik črpa iz rezervoarja s kapaciteto 2,5 kilograma, vse skupaj pa naj bi zadostovalo za doseg do 750 kilometrov brez ustavljanja. Na krajših relacijah bi se tako uporabljala baterija (do 500 km), na daljših pa bi sistem preračunal, da se uporablja tudi vodik, ki se ga potem lahko na mreži polnilnic enostavno napolni v petih minutah in nadaljuje z vožnjo naslednjih 250 kilometrov. Pod pogojem, da mreža polnilnic sploh je, seveda, ampak proizvajalci verjamejo, da bo po letu 2030 že dovolj razširjena za nemoteno rabo.

Platforma koncepta je povsem nova, razvili so jo prav zanj, da so lahko motor in pogon vgradili zadaj, spredaj je rezervoar za 2,5 kg vodika, v dnu pa sta baterija in v zadnjem delu še gorivna celica. Ta bo v mrzlih dneh skrbela tudi za optimalno delovanje in temperaturo baterije.

Še mere, da si lažje predstavljate, za kako veliko zadevo sploh gre: v dolžino meri 4,49 metra, širino 1,9 ter višino 1,59 m, kar ga uvršča med dokaj kompaktna družinska vozila. Zdaj veste, kaj lahko pričakujete že leta 2024, ko pripelje na ceste serijski scenic, ki bo seveda na elektriko, nekatere rešitve te atraktivne notranjosti s številnimi zaslončki naj bi videli v serijskih avtih leta 2028, vodik pa nekje od leta 2030 naprej, če bo šlo vse po trenutnem planu. Ko sem si na koncu še enkrat ogledal prvo študijo scenica iz leta 1991, je bilo torej jasno, da je napredek v 30 letih izjemen in vedno so ga napovedale študije, ki so pri Renaultu še naprej izjemne.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2022
December 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 184
renault captur 115
renault clio 113
volkswagen tiguan 92
hyundai tucson 90

Podatki veljajo za september 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 36.757 novih avtov.

Anketa
Kdaj bo gorivo predrago?
989Ko bo liter 3 EUR 988Ko bo liter 2,5 EUR 987Ko bo liter 2 EUR


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 10 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |