Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota bZ4X

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Po svoje je kar hecno ali celo nenavadno, da najbolj znan proizvajalec hibridnih vozil na svetu še nima električnega avta. OK, zdaj ga ima, zato sem bil pred dnevi v Kopenhagnu, ampak ga ima šele zdaj, ko jih imajo itak že vsi.
Toyota bZ4X
Foto: Toyota, Anže Jereb
20. 10. 2022 ob 19:00
Komentarjev: 0

Mogoče so pa tako dolgo čakali zato, da so tehniko izpilili do konca in bodo zato najboljši. Če ne drugega, že noben drug nima tako finega imena kot ravno ta toyota …

bZ4X, bizi4X ali pa bized4x, odvisno od tega, ali ga poslovenim, se delam Angleža ali pa Američana. Da si boste oznako lažje zapomnili, jo lahko razložim. bZ pomeni beyond zero in to je nova Toyotina podznamka električnih vozil. 4 označuje velikost, pridejo pozneje še večji in manjši modeli, X pa vrsto vozila. Ta je torej križanec. bZ4cross, he he. Ne, saj ne ... Zdaj veste, ime ni romantično in mogoče celo preveč zapleteno, ima pa smisel. To pa Japonci znajo.

bZ4X je čisto nov in narejen na električni platformi e-TNGA. Torej na najnovejši Toyotini platformi, ki tokrat z dodatno oznako 'e' označuje, da je namenjena samo električnim vozilom. Oblikovno je malo nenavaden, kar se mi dopade, tudi plastične zaščite so mi zanimive, čeprav je odvisno od barve karoserije in včasih izstopajo precej bolj, kar morda nekaterim ne bo toliko všeč. Je pa za pogledat poseben, kar mu štejem v plus. Dolg je 4,7 metra, kar pomeni, da je celo nekoliko daljši od RAV4 in da ima prtljažnik 452 litrov oziroma nekaj manj, če boste izbrali ozvočenje z dodatnim nizkotoncem.

Notranjost je povsem nova, tudi moderna in dokaj drzna, me pa po občutku malo spominja na tisto iz RAV4, če me že po izgledu ne. Najbrž zaradi pridiha robustnosti, ki ga nudi, in zaradi katerega se zdi, da bo zdržala 200 let, hkrati pa je dovolj moderna, da se počutim fajn. Pride bojda pozneje še bolj futuristična z odrezanim volanom spodaj in zgoraj, ampak bi sam izbral kar takšno. Sedeži so udobni, fizičnih stikal kar nekaj, volan lepo paše v roke, preglednost je dobra, ker sta tudi vzvratni ogledali veliki. Nimam pripomb. Pred sovoznikom ni predala, kar je malce nenavadno, ampak je k sreči vsepovsod drugod odlagališč res veliko in to ne zmoti toliko. Predvsem pa je celotna zasnova ravno dovolj drugačna, da vem, da sedim v nečem tudi pogonsko drugačnem.

Vozniško sem po nekaj kilometrih ugotovil, da želi bit ta avto predvsem udoben, kar se mi zdi super in prava odločitev. Veliko električnih avtomobilov je skoraj pretrdih, ker ob fajn pospeških želijo ponudit še nekaj 'kvazi' dinamike, ampak čisto brez potrebe. Težišče je kot pri vseh nizko, ker je baterija spodaj, krmiljenje je lepo natančno in ga lahko posebej pohvalim, vzmetenje pa predvsem udobno. To vseeno ne pomeni, da se avtomobil grdo nagiba, ampak da slabo podlago lepše pogoltne in vsega ne preseli na potnike.

Baterija ima 71 'kvur' bruto, neto kapaciteta je torej nekoliko manjša, Toyota pa pravi, da boste s polno prevozili med 411 in 516 kilometrov, če upoštevam različne izvedenke in različne pnevmatike, ki so na voljo. Naša testna pot je bila dolga dobrih 100 kilometrov in idealna za doseganje majhne porabe, veliko mesta in izvenmestne vožnje, in na tak način bi štiristotico pri dosegu najbrž res videli, sicer pa raje računajte na 300 kilometrov, kar je povsem na nivoju ostalih tekmecev. Itak vedno vsi obljubljajo več, kot je potem v praksi. Pospešek je 6,9 sekunde pri štirikolesno gnani in 7,5 sekunde pri spredaj gnani, če vas ravno zanima. Kar fajn skoči.

S polnjenjem je tako ... Zaenkrat je na voljo samo enofazni 6,6-kilovatni polnilnik, ki se mi zdi prešibak, od druge polovice letošnjega leta pa bodo vgrajevali 11-kilovatni trifazni, ki ga vsekakor priporočam. Kakšnih sedem ali osem ur in bo povsem prazna baterija spet polna. Na enosmernem toku gre do 150 kilovatov in takrat bo baterija 80-odstotno polna v kakšne pol urice.

Če boste izbrali takšnega s sprednjim pogonom, bo en elektromotor ponudil 150 kW moči, pri štirikolesno gnani sta elektromotorja dva, vsak ima 80 kilovatov, torej skupaj 160. Ker sta oba previsa kratka in avto od tal oddaljen okoli 20 centimetrov, pa še Subaru ima prste vmes pri pogonu, pričakujte precej dobre terenske lastnosti. Seveda govorim samo za štirikolesno gnano izvedenko. Smo vse skupaj preizkusili še na poligonu in so plezalne vrline precej impresivne, obenem pa z zB4X lahko bredete še po pol metra globoki vodi in vas ne bo skrbelo, da vas bo baterija požgečkala po zadnjici.

Če se vam terenske vrline zdijo pomembne, potem ima že eno veliko strateško prednost pred VW ID4, hyundajem ionic 5 ali kio EV6, ki so tudi najbližji tekmeci. Ena prednost tukaj je še 10-letna garancija na baterijo in v tem času ne sme pasti pod 70 odstotkov prvotne kapacitete. Oziroma do milijon kilometrov, če bo kdo res nonstop na cesti. Milijon? Ja, prav ste prebrali. Pogumni Japonci, najbrž preverjeno in upravičeno. Sicer pa, tudi cenovno je povsem konkurenčen, na voljo je od 52.000 tisočakov dalje, temu pa seveda lahko odštejete še subvencijo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |