Pet generacij in več kot 25 let je Toyota rabila, da je iz grdega račka nastal pravi labod. Ni več oblike, ki je bila v praktično vsem podrejena aerodinamiki. Še vedno je zelo učinkovita, ampak so Japonci pokazali oziroma dokazali, da se da hkrati narediti še privlačen avto. In novi prius pete generacije to je!
Je pa ta toyota prius za znamko še kako pomemben, saj je bil prvi serijsko proizveden avtomobil na hibridni pogon. Na svetu, jasno. In z njim se je Toyota postavila na zemljevid kot znamka, ki proizvaja hibride. Po vsem svetu je do danes proizvedla že več kot 23 milijonov elektrificiranih vozil in med njimi je tudi več kot 5 milijonov priusov. Hibridnih in priključnohibridnih!
Zakaj poudarjam priključnohibridnih? Ker bo novi prius pri nas na voljo samo še kot priključni hibrid. Ampak so podatki več kot privlačni. Če mogoče začnem pri moči, ki bi morala biti pri takšnem avtu sicer najmanj pomembna postavka, ampak vseeno: kar 164 kilovatov ima sistem, to je po domače 223 ’konjev’. Ja, tudi z močjo sledi dinamični obliki. Sama motorja imata 112 kilovatov, to je 152 ’konjev’, govorim o 2-litrskem bencinskem motorju, ki ima 41-odstotno termično učinkovitost, novi sprednji elektromotor pa jih ima še 120 (163 ’konjev’) in je bistveno bolj odziven. Se res pozna na cesti teh 100 ’konjev’ več. Do 100 pospeši v samo 6,8 sekunde.
Tista še bolj pomembna stvar pa je verjetno baterija. Tu ima neto 13,6 kvure in v samo električnem načinu obljublja v idealnih pogojih 86 kilometrov dosega. To se pa sploh ne sliši slabo. Litij-ionska je in nameščena pod zadnjo klop. Zraven so dodali še streho s sončnimi celicami, 185 vatov je njena moč. Za slednjo je sicer treba doplačati, ampak ob finem sončku naredi do 8,7 kilometra dodatnega električnega dosega na dan in po novem polni baterijo kar direktno. Če bi bil avto parkiran dober teden dni, bi se napolnila. Hvala, Sonce! Tovarniška poraba pol litra bencina na 100 kilometrov po WLTP je, hja, dosegljiva, če ga ne boste vozili daleč in pridno polnili, itak. Še najbolj razočara vgrajeni polnilnik s samo 3,3 kilovata, ampak bo gotovo kdaj kasneje bolj zmogljiv, če so se že pri novem C-HR pohvalili, da ima 7 kilovatov.
Če imate radi številke, so še bolj zanimivi ti podatki, ker veliko povejo o novi obliki: od prejšnjega je novi kar za 5 centimetrov nižji, zato ni več tak balonček. Obenem je tudi slabih 5 centimetrov (46 mm) krajši, vseeno pa je medosna razdalja spet za 5 centimetrov daljša, zato je kabina vseeno prostorna in celo prtljažnik je malo večji kot prej. 284 litrov se seveda ne sliši veliko in tudi ni, ampak v praksi tako pač je pri priključnih hibridih, ker je nekam treba stlačiti tudi precej veliko baterijo. Pnevmatike so pa lahko do 19-palčne.
Mustard so poimenovali lansirno barvo, gorčica po domače. Ali pa zenf, ni važno. Meni se zdi bolj rumena, ampak v redu, z njo res dobro izgleda. In prius je za svojo obliko že dobil nagrado Red dot design. Večino časa boste pa seveda preživeli v kabini, kjer so imeli za osnovo minimalizem. Seveda so ohranili tudi nekaj gumbov, je pa fin majhen volan, 350 milimetrov meri samo v premer in lepo sede v roke ter predvsem ne zakriva merilnikov na 7-palčnem zaslonu, ki so postavljeni nad obroč.
Po občutku s kratke prve vožnje bi lahko rekel, da je prius čisto nov avto. Ne mislim ’nov’, ker je logično, da je, če je to nova generacija, ampak da je sam model zdaj nekako v novem segmentu. Če je bil prej nekakšen posebnež v smislu napredne tehnologije in oblike za voznike, ki želijo to jasno pokazati, je novi poleg tega zaigral še na čustva, saj oblika izgleda najmanj športno. In po prvih odzivih sodeč prav nihče od mimoidočih ni vedel, da je to novi prius, ker je enostavno preveč drugačen od dolgočasnih hibridov, ki so nosili ta naziv zadnjih 20 let.
Grdi raček je postal labod
Beri dalje