Je pa ta toyota prius za znamko še kako pomemben, saj je bil prvi serijsko proizveden avtomobil na hibridni pogon. Na svetu, jasno. In z njim se je Toyota postavila na zemljevid kot znamka, ki proizvaja hibride. Po vsem svetu je do danes proizvedla že več kot 23 milijonov elektrificiranih vozil in med njimi je tudi več kot 5 milijonov priusov. Hibridnih in priključnohibridnih!
slika
Zakaj poudarjam priključnohibridnih? Ker bo novi prius pri nas na voljo samo še kot priključni hibrid. Ampak so podatki več kot privlačni. Če mogoče začnem pri moči, ki bi morala biti pri takšnem avtu sicer najmanj pomembna postavka, ampak vseeno: kar 164 kilovatov ima sistem, to je po domače 223 ’konjev’. Ja, tudi z močjo sledi dinamični obliki. Sama motorja imata 112 kilovatov, to je 152 ’konjev’, govorim o 2-litrskem bencinskem motorju, ki ima 41-odstotno termično učinkovitost, novi sprednji elektromotor pa jih ima še 120 (163 ’konjev’) in je bistveno bolj odziven. Se res pozna na cesti teh 100 ’konjev’ več. Do 100 pospeši v samo 6,8 sekunde.
slika
Tista še bolj pomembna stvar pa je verjetno baterija. Tu ima neto 13,6 kvure in v samo električnem načinu obljublja v idealnih pogojih 86 kilometrov dosega. To se pa sploh ne sliši slabo. Litij-ionska je in nameščena pod zadnjo klop. Zraven so dodali še streho s sončnimi celicami, 185 vatov je njena moč. Za slednjo je sicer treba doplačati, ampak ob finem sončku naredi do 8,7 kilometra dodatnega električnega dosega na dan in po novem polni baterijo kar direktno. Če bi bil avto parkiran dober teden dni, bi se napolnila. Hvala, Sonce! Tovarniška poraba pol litra bencina na 100 kilometrov po WLTP je, hja, dosegljiva, če ga ne boste vozili daleč in pridno polnili, itak. Še najbolj razočara vgrajeni polnilnik s samo 3,3 kilovata, ampak bo gotovo kdaj kasneje bolj zmogljiv, če so se že pri novem C-HR pohvalili, da ima 7 kilovatov.
slika
Če imate radi številke, so še bolj zanimivi ti podatki, ker veliko povejo o novi obliki: od prejšnjega je novi kar za 5 centimetrov nižji, zato ni več tak balonček. Obenem je tudi slabih 5 centimetrov (46 mm) krajši, vseeno pa je medosna razdalja spet za 5 centimetrov daljša, zato je kabina vseeno prostorna in celo prtljažnik je malo večji kot prej. 284 litrov se seveda ne sliši veliko in tudi ni, ampak v praksi tako pač je pri priključnih hibridih, ker je nekam treba stlačiti tudi precej veliko baterijo. Pnevmatike so pa lahko do 19-palčne.
slika
Mustard so poimenovali lansirno barvo, gorčica po domače. Ali pa zenf, ni važno. Meni se zdi bolj rumena, ampak v redu, z njo res dobro izgleda. In prius je za svojo obliko že dobil nagrado Red dot design. Večino časa boste pa seveda preživeli v kabini, kjer so imeli za osnovo minimalizem. Seveda so ohranili tudi nekaj gumbov, je pa fin majhen volan, 350 milimetrov meri samo v premer in lepo sede v roke ter predvsem ne zakriva merilnikov na 7-palčnem zaslonu, ki so postavljeni nad obroč.
slika
Po občutku s kratke prve vožnje bi lahko rekel, da je prius čisto nov avto. Ne mislim ’nov’, ker je logično, da je, če je to nova generacija, ampak da je sam model zdaj nekako v novem segmentu. Če je bil prej nekakšen posebnež v smislu napredne tehnologije in oblike za voznike, ki želijo to jasno pokazati, je novi poleg tega zaigral še na čustva, saj oblika izgleda najmanj športno. In po prvih odzivih sodeč prav nihče od mimoidočih ni vedel, da je to novi prius, ker je enostavno preveč drugačen od dolgočasnih hibridov, ki so nosili ta naziv zadnjih 20 let.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Grdi raček je postal labod

Pet generacij in več kot 25 let je Toyota rabila, da je iz grdega račka nastal pravi labod. Ni več oblike, ki je bila v praktično vsem podrejena aerodinamiki. Še vedno je zelo učinkovita, ampak so Japonci pokazali oziroma dokazali, da se da hkrati narediti še privlačen avto. In novi prius pete generacije to je!

Beri dalje
Tiger in legvan že tretjič
PREMIERE
Tiger in legvan že tretjič
Domača premiera: Volkswagen tiguan
Iztok Krajnc
Poplesavanje v vetriču
PREMIERE
Poplesavanje v vetriču
Mednarodna premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Žarek z daljnega vzhoda
PREMIERE
Žarek z daljnega vzhoda
Domača premiera: Geely coolray
Iztok Krajnc
ZRe V prihodnost
PREMIERE
ZRe V prihodnost
Domača premiera: Honda ZR-V
Iztok Krajnc
Razcvet med kombiji
PREMIERE
Razcvet med kombiji
Domača premiera: Ford tourneo custom
Iztok Krajnc
Osvežitev manjših modelov
PREMIERE
Osvežitev manjših modelov
Škoda scala in kamiq
Iztok Krajnc
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
PREMIERE
C-HR, ki ima rad tudi elektriko
Mednarodna premiera: Toyota C-HR plug in hybrid
Iztok Krajnc
Brad Pitt avtomobilskega sveta
PREMIERE
Brad Pitt avtomobilskega sveta
Domača premiera: Volkswagen passat
Iztok Krajnc
S popusti za manj kot 30 tisočakov
PREMIERE
S popusti za manj kot 30 tisočakov
Domača premiera: Hyundai kona electric
Gašper Miš
T-cross za vse
PREMIERE
T-cross za vse
Domača premiera: Volkswagen T-cross
Gašper Miš