Adrenalinski navdušenci imamo radi vozila vseh vrst, ko dobiš priložnost, da se pelješ z njimi po terenu, cesti in na vodi, pa enostavno ne moreš reči ne! Can-Am nam je pripravil prav posebno avanturo na Portugalskem.
Za začetek so predstavili novi can-am outlander in najprej sem se zapeljal z modelom 850, ki ima čisto nov 1000-kubični Rotaxov motor. V divjini, kjer je nedolgo nazaj divjal gozdni požar, sem hitro ugotovil, zakaj vse so lahko takšni štirikolesniki še kako primerni. Z novim V-twin motorjem, torej z dvojno odmično gredjo, ki ima v osnovi 61 kilovatov (82 ’konjev’), je postal osnovni model precej bolj suveren, saj ima izboljšana tudi vstop in izstop zraka, da je v motorju boljši prepih. Čeprav je ta model super za izvidniška dela, je fin tudi za zabavo.
Ko smo se vozniki zamenjali, pa je prišla poslastica, novi XTp, p za performance. Ker smo imeli za primerjavo tudi stare modele, je bilo jasno, zakaj smo se vsi grebli za najmočnejši model s 75 kW, torej 101 KM moči. Tudi ima 1000-kubični motor, ampak največja razlika je novo vzmetenje fox, ki celo nepoznavalcem štirikolesnikov, kot sem sam, da vedeti, da je vožnja bolj udobna, ko gre zares, pa veliko bolj suvereno blaži. Spredaj ima vzmetenje 27, zadaj 30 centimetrov hoda, od tal pa je oddaljen 28 centimetrov.
440 kilogramov tehta takšen stroj, po novem ima predala spredaj in zadaj ter še enega za telefon s polnilnikom v sredini pred krmilom. Spredaj ima tudi višji vstopnik za zrak, da boste lahko bredli po globlji vodi, zadaj višje nameščen sredinski izpuh, lepše pa odvaja še vroč zrak stran od motorja, da ni tako vroče v noge. Viskozno sklopko uporablja za štirikolesni pogon, ima pa tudi nov CVT-menjalnik, da bolje izkoristi navor pri spodnjih vrtljajih. Pospešek je 5,9 sekunde z mesta do 96 km/h, da boste imeli občutek, kako zmogljiva je ta ’igrača’.
Po adrenalinski zabavi je prišla na vrsto še malo drugačna zabava, kjer smo namesto njiv uporabili poseben poligon, da smo spoznali uporabnost štirikolesnikov, ki res nima meja, saj lahko na njih obesite praktično karkoli. Vozila so uporabna na primer za košenje trave, kot zgrabljalnik ali prezračevalnik trave, potem lahko zapnete za njih kup prikolic, peljete slamo, sejete, gnojite, plužite, seveda pa tudi gasite.
Zanimivo je, kaj vse zmorejo vozila danes, ja, Čehi, Slovaki, Hrvati, celo Slovenci že imamo podobne za gasilske službe, enega so pa ravno tisti dan donirali Portugalcem. Največja prednost pri požarih je, da so ta vozila majhna, ker tja veliki tovornjaki ne pridejo, zato na štirikolesnik ni treba biti vedno jezen, ko ga vidiš, ker ga marsikdo že uporablja za delo. Ali celo reševanje kot naša Gorska reševalna služba.
Naslednji dan so nam pripravili še bolj atraktiven program, saj smo se s profesionalci zapeljali v Nazare, ki je na zahodni obali Portugalske in kjer so največji valovi na svetu! Tam ima po zadnjih podatkih Nemec svetovni rekord kar 28,57 metra visok val, ki ga je odsurfal z desko na valu. Ko smo bili mi tam, je bilo zelo lepo vreme, ampak nekaj valov je vseeno bilo, 5 metrov so bili visoki, tja pa so nas zapeljali mojstri surfanja na vodnih skuterjih. Uporabljajo jih za podporo, ker na velikih valovih pač potrebujejo zraven ekipo, da jih ne pokoplje pod sabo ogromen val.
Za zaključek pa še urejena cesta, kjer sicer nismo preizkusili novosti, smo se pa zapeljali s spyderjem s 1330-kubičnim rotax motorjem; tri valje ima ta stroj in 115 ’konjev’. Pa polavtomatski menjalnik s šestimi prestavami. To je v bistvu luksuzni trikolesnik s pogonom na zadnje kolo, nekaj napol med avtom in motorjem, voziš pa ga lahko z B-kategorijo.
In ryker, ki je še bolj za zabavo, poganja ga pa 900-kubični 3-valjni motor rotax z 82 ’konji’ pri 8000 vrtljajih in ima neskončnostopenjski, torej CVT-menjalnik. Tehta 291, spyder pa 464 kilogramov.
Kot sem napisal na začetku, kup zabave na kopnem in vodi, ki jih moderni stroji brez težav omogočajo. V bistvu še veliko več, kot si mislimo. Ali upamo.
Po kopnem in na vodi
Beri dalje