Formentor je pravzaprav prvi samostojni model znamke Cupra, zdaj minevajo tri leta, odkar je prvič zapeljal na ceste, zato je prišel čas za prenovo. Sicer je že takrat takoj postal prodajna uspešnica in še vedno niza zavidljive številke, z njegovo pomočjo pa je znamka Cupra lansko leto zaključila s skupno več kot 120.000 prodanimi vozili. Torej bravo, Cupra. Vseeno pa je prišel čas za posodobitev, ki sploh ni tako majhna, kot se zdi na prvi pogled.
slika
cupra formentor
Jasno, spremenjen sprednji del ste opazili takoj, zdaj formentor v svet zre še bolj agresivno, ker je njegov 'gobec' konkretno prestreljen z režami in posledično še veliko bolj napadalno oblikovan. Na fotografijah se mi novo oblikovanje ni zdelo posebej zanimivo, v živo pa izgleda dobro. Novi sta tudi sprednji luči, matrične ledice imajo zanimiv svetlobni podpis v obliki treh trikotnih snopov, ki bolščijo na cesto kot kakšen Terminator, če bi imel tri oči. Nasploh je trikotna oblika stalnica in takšne detajle lahko najdete na številnih mestih zunanje oblike. Tudi zadnji luči sta novi, med njima pa je zdaj svetlobna povezava z osvetljenim logotipom na sredini, ta se je torej s pokrova prtljažnika premaknil malce višje med luči. Sam sicer nisem posebej navdušen nad svetlečimi logotipi, a v rdeči barvi Cuprin logotip izgleda precej kul.
slika
cupra formentor
Znotraj je tudi kar nekaj novosti, pri passatu sem že pokazal 13-palčni sredinski zaslon, ki ga ima zdaj tudi formentor, prav tako je spremenjen vmesnik, ki je bolj logičen in prijeten, to sem po krajši vožnji opazil takoj, pa drsniki za upravljanje klimatske naprave so zdaj osvetljeni. Bi sicer namesto njih še vedno raje imel klasična stikala, ampak jih pač ni in je vseeno napredek tudi na tem delu. Spremenili so še del za polnjenje telefona, predal ga zdaj brezžično zmore polniti s kar 15 vati moči, in materiali v notranjosti so tudi malo drugačni ter na nekaterih delih reciklirani, zdaj se s tem hvalijo skoraj vsi proizvajalci, ker s tem bojda konkretno skrbijo za okolje.
slika
cupra formentor
Novo je tudi ozvočenje, zdaj si lahko omislite sistem z dvanajstimi zvočniki znamke Sennheiser in s skupno močjo okoli 400 vatov, ta znamka je meni od nekdaj všeč in potrjujem, da sistem v formentorju zna navdušiti. Pa še ena kaprica, ki je najbrž le moja in je večina lastnikov prejšnjega formentorja niti ni opazila: če spremenite grafiko merilnikov na drugačno od privzete in zatem izključite sistem lane assist, se grafika ponovno spremeni nazaj na prvotno. Zdaj pri prenovljenem pa ne več, očitno so to 'napako' v kodi uspešno odpravili. Vem, precej nepomembna stvar, a ne za vse.
slika
cupra formentor
Formentor je že od nekdaj dokaz, da se križanci lahko peljejo dinamično in hkrati dovolj udobno. Jih ni veliko takšnih, formentor pa je in v zavojih nikoli ne deluje okorno ali štorasto, obenem pa tudi ni preveč agresivno trd. Zdaj ima doplačilno na voljo še nastavljivo podvozje DCC, da si boste najbolj zahtevni vozniki vse skupaj prilagodili po svojih željah, krmiljenje je dobro v vsakem primeru in formentor vozniško lepo sodeluje z atraktivnim izgledom.
slika
cupra formentor
Vem, da bo večina izbrala 1,5-litrski turbobencinski motor s 110 kW moči, nekateri v kombinaciji z majhnim elektromotorjem, v tem primeru govorim o blagem hibridu, spet drugi pa boste posegli po dvolitrskem motorju TDI z enako močjo. Sicer pa enak bencinski motor lahko sodeluje tudi z velikim elektromotorjem in baterijo s skoraj 20 kWh uporabne kapacitete, takšen priključni hibrid pa ponuja 204 kilovate oziroma 272 ’konjičkov’. In baterija omogoča polnjenje z 11 kW moči oziroma celo s 50 kW na enosmernem toku, v slednjem primeru bo polna v okoli 25 minutah. Če boste malo previdni in bolj nežni, boste s takšnim priključnim hibridom lahko prevozili okoli 100 kilometrov samo na elektriko.
slika
cupra formentor
Podatka, če pride tudi brutalni VZ5 s petvaljnim turbobencinarjem v nosu, še nimam, cena tistega je bila že prej zelo visoka, je pa že zdaj na voljo še dvolitrski turbobencinar, ki že nosi oznako VZ, brez petice na koncu, ta pa ponuja 265 ’konjičkov’ s sprednjim pogonom in kar 333 s štirikolesnim. Torej je moči zdaj več kot pred prenovo. Slednji ima še razdelilnik navora in s tem zadaj tudi zaporo diferenciala ter bojda precej dober sistem drift mode. Tega na premieri nisem preizkusil, smo pa zmogljivosti lahko preizkusili na okoli štiri kilometre dolgem odseku zaprte ceste, kjer smo si dali lahko duška in še enkrat potrjujem, da je formentor lahko sila dinamičen stroj. Ni pa edini, ki je tokrat doživel prenovo.
slika
cupra leon
Tudi leon je dobil skoraj identičen nosek, ki je plod novega oblikovanja, kakršnega bo pokazal še prihajajoči tavascan. Obenem je leon ob prenovi postal samostojni model znamke Cupra. Čeprav se formentor pelje nenavadno dobro za križanca, bi sam vseeno še raje imel leon, lahko kar karavan oziroma sportstourer, če potrebujete veliko prostora. Je še za eno stopničko bolj udoben in dinamičen, ker stoji malo nižje, in vozniško je s pravim motorom v nosu res odličen stroj, ki bo navdušil tudi najbolj zahtevne voznike. No, tudi ta bo vsak čas na naših cestah in ima poleg nove zunanjosti prenovljeno notranjost po vzoru formentorja, zato zanj velja vse zgoraj našteto.
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
Posted on

Še več moči in dinamike

Barcelona je zanimivo mesto, v katerem sta ustvarjala in živela Antoni Gaudi in Pablo Picasso, od tam je tudi Pep Guardiola, slednje je podatek za tiste, ki radi gledate 22 milijonarjev, ki brcajo usnjeno žogo. No, in v Barceloni je doma tudi formentor, eden izjemno priljubljenih modelov znamke Cupra.

 

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc