Formentor je pravzaprav prvi samostojni model znamke Cupra, zdaj minevajo tri leta, odkar je prvič zapeljal na ceste, zato je prišel čas za prenovo. Sicer je že takrat takoj postal prodajna uspešnica in še vedno niza zavidljive številke, z njegovo pomočjo pa je znamka Cupra lansko leto zaključila s skupno več kot 120.000 prodanimi vozili. Torej bravo, Cupra. Vseeno pa je prišel čas za posodobitev, ki sploh ni tako majhna, kot se zdi na prvi pogled.
slika
cupra formentor
Jasno, spremenjen sprednji del ste opazili takoj, zdaj formentor v svet zre še bolj agresivno, ker je njegov 'gobec' konkretno prestreljen z režami in posledično še veliko bolj napadalno oblikovan. Na fotografijah se mi novo oblikovanje ni zdelo posebej zanimivo, v živo pa izgleda dobro. Novi sta tudi sprednji luči, matrične ledice imajo zanimiv svetlobni podpis v obliki treh trikotnih snopov, ki bolščijo na cesto kot kakšen Terminator, če bi imel tri oči. Nasploh je trikotna oblika stalnica in takšne detajle lahko najdete na številnih mestih zunanje oblike. Tudi zadnji luči sta novi, med njima pa je zdaj svetlobna povezava z osvetljenim logotipom na sredini, ta se je torej s pokrova prtljažnika premaknil malce višje med luči. Sam sicer nisem posebej navdušen nad svetlečimi logotipi, a v rdeči barvi Cuprin logotip izgleda precej kul.
slika
cupra formentor
Znotraj je tudi kar nekaj novosti, pri passatu sem že pokazal 13-palčni sredinski zaslon, ki ga ima zdaj tudi formentor, prav tako je spremenjen vmesnik, ki je bolj logičen in prijeten, to sem po krajši vožnji opazil takoj, pa drsniki za upravljanje klimatske naprave so zdaj osvetljeni. Bi sicer namesto njih še vedno raje imel klasična stikala, ampak jih pač ni in je vseeno napredek tudi na tem delu. Spremenili so še del za polnjenje telefona, predal ga zdaj brezžično zmore polniti s kar 15 vati moči, in materiali v notranjosti so tudi malo drugačni ter na nekaterih delih reciklirani, zdaj se s tem hvalijo skoraj vsi proizvajalci, ker s tem bojda konkretno skrbijo za okolje.
slika
cupra formentor
Novo je tudi ozvočenje, zdaj si lahko omislite sistem z dvanajstimi zvočniki znamke Sennheiser in s skupno močjo okoli 400 vatov, ta znamka je meni od nekdaj všeč in potrjujem, da sistem v formentorju zna navdušiti. Pa še ena kaprica, ki je najbrž le moja in je večina lastnikov prejšnjega formentorja niti ni opazila: če spremenite grafiko merilnikov na drugačno od privzete in zatem izključite sistem lane assist, se grafika ponovno spremeni nazaj na prvotno. Zdaj pri prenovljenem pa ne več, očitno so to 'napako' v kodi uspešno odpravili. Vem, precej nepomembna stvar, a ne za vse.
slika
cupra formentor
Formentor je že od nekdaj dokaz, da se križanci lahko peljejo dinamično in hkrati dovolj udobno. Jih ni veliko takšnih, formentor pa je in v zavojih nikoli ne deluje okorno ali štorasto, obenem pa tudi ni preveč agresivno trd. Zdaj ima doplačilno na voljo še nastavljivo podvozje DCC, da si boste najbolj zahtevni vozniki vse skupaj prilagodili po svojih željah, krmiljenje je dobro v vsakem primeru in formentor vozniško lepo sodeluje z atraktivnim izgledom.
slika
cupra formentor
Vem, da bo večina izbrala 1,5-litrski turbobencinski motor s 110 kW moči, nekateri v kombinaciji z majhnim elektromotorjem, v tem primeru govorim o blagem hibridu, spet drugi pa boste posegli po dvolitrskem motorju TDI z enako močjo. Sicer pa enak bencinski motor lahko sodeluje tudi z velikim elektromotorjem in baterijo s skoraj 20 kWh uporabne kapacitete, takšen priključni hibrid pa ponuja 204 kilovate oziroma 272 ’konjičkov’. In baterija omogoča polnjenje z 11 kW moči oziroma celo s 50 kW na enosmernem toku, v slednjem primeru bo polna v okoli 25 minutah. Če boste malo previdni in bolj nežni, boste s takšnim priključnim hibridom lahko prevozili okoli 100 kilometrov samo na elektriko.
slika
cupra formentor
Podatka, če pride tudi brutalni VZ5 s petvaljnim turbobencinarjem v nosu, še nimam, cena tistega je bila že prej zelo visoka, je pa že zdaj na voljo še dvolitrski turbobencinar, ki že nosi oznako VZ, brez petice na koncu, ta pa ponuja 265 ’konjičkov’ s sprednjim pogonom in kar 333 s štirikolesnim. Torej je moči zdaj več kot pred prenovo. Slednji ima še razdelilnik navora in s tem zadaj tudi zaporo diferenciala ter bojda precej dober sistem drift mode. Tega na premieri nisem preizkusil, smo pa zmogljivosti lahko preizkusili na okoli štiri kilometre dolgem odseku zaprte ceste, kjer smo si dali lahko duška in še enkrat potrjujem, da je formentor lahko sila dinamičen stroj. Ni pa edini, ki je tokrat doživel prenovo.
slika
cupra leon
Tudi leon je dobil skoraj identičen nosek, ki je plod novega oblikovanja, kakršnega bo pokazal še prihajajoči tavascan. Obenem je leon ob prenovi postal samostojni model znamke Cupra. Čeprav se formentor pelje nenavadno dobro za križanca, bi sam vseeno še raje imel leon, lahko kar karavan oziroma sportstourer, če potrebujete veliko prostora. Je še za eno stopničko bolj udoben in dinamičen, ker stoji malo nižje, in vozniško je s pravim motorom v nosu res odličen stroj, ki bo navdušil tudi najbolj zahtevne voznike. No, tudi ta bo vsak čas na naših cestah in ima poleg nove zunanjosti prenovljeno notranjost po vzoru formentorja, zato zanj velja vse zgoraj našteto.
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra leon
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
slika
cupra formentor
Posted on

Še več moči in dinamike

Barcelona je zanimivo mesto, v katerem sta ustvarjala in živela Antoni Gaudi in Pablo Picasso, od tam je tudi Pep Guardiola, slednje je podatek za tiste, ki radi gledate 22 milijonarjev, ki brcajo usnjeno žogo. No, in v Barceloni je doma tudi formentor, eden izjemno priljubljenih modelov znamke Cupra.

 

Beri dalje
Kaj je danes družinski avto?
PREMIERE
Kaj je danes družinski avto?
domača premiera: opel combo 1.5 dizel AT8 GS
Iztok Krajnc
Povečal bo prodajne številke
PREMIERE
Povečal bo prodajne številke
mednarodna premiera: kia EV3
Iztok Krajnc
Po kopnem in na vodi
PREMIERE
Po kopnem in na vodi
mednarodna premiera: can-am outlander
Iztok Krajnc
Med zemljo in morjem
PREMIERE
Med zemljo in morjem
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Elektroni in nov nivo glasbe
PREMIERE
Elektroni in nov nivo glasbe
mednarodna premiera: Mercedes-Benz plug-in music
Iztok Krajnc
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
PREMIERE
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Si M5 še upa med ovinke?
PREMIERE
Si M5 še upa med ovinke?
mednarodna premiera: BMW M5
Iztok Krajnc
Nova definicija razreda malčkov
PREMIERE
Nova definicija razreda malčkov
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
Družinski minibus
PREMIERE
Družinski minibus
domača premiera: peugeot 5008
Iztok Krajnc
Ko se tudi veliki vozijo v tišini
PREMIERE
Ko se tudi veliki vozijo v tišini
mednarodna premiera: Mercedes-Benz eActros 600
Iztok Krajnc