Me zanima, koliko je še voznikov, ki ne poznajo znamke Cupra. Formentor je njihov daleč najbolj uspešen model, mogoče to pomaga, če niste takoj točno vedeli, katero znamko mislim.
Verjetno je tudi najmlajša znamka, ki jo poznam, ker je nastala šele leta 2018. Ja, tako mlada je in zato kar kriči od mladostne razigranosti in športne navihanosti. In uspeh se seveda pri avtomobilizmu meri v številkah, v manj kot šestih letih so dobavili že skoraj 600 tisoč vozil, torej je ta v bistvu zelo nišna znamka zelo uspešna, ni kaj.

In kaj narediš, če si uspešen? Gradiš na tem in ponujaš nove, boljše izdelke, da bodo kupci še bolj navdušeni! Cupra je zato v Madridu pripravila svetovno premiero prenovljenih modelov leon in formentor, na katerem smo se zbrali številni novinarji z vsega sveta, dogodek pa je bil prava vizualna paša za oči. Prvi model poznate od španske znamke Seat, ki je Cupro ustanovila, tako so bili poimenovani nekoč njihovi najbolj športni modeli. Formentor je pa ekskluzivno samo Cuprin model in zato verjetno še toliko bolj priljubljen.

Že mi, ko smo ga testirali, smo bili vedno navdušeni nad izgledom, ravno prav visoko karoserijo, torej ravno prav nizko, da se avto še vedno super pelje, obenem pa je malo višji, da sledi trendom, ko vsi hočejo višje avte. Odlično smo ga ocenili tudi na velikem primerjalnem testu PRIMA in kar nekaj kolegov in znancev me je spraševalo po njem, ko so se odločali za nakup, pa sem jim samo pokimal, da s svojo izbiro ne bodo niti malo zgrešili. So zadovoljni? Oo, ja.

No, formentor. Samo lani so jih prodali več kot 120 tisoč po vsem svetu, kar je res lep uspeh za novoustanovljeno znamko in posebej razvit model. Letos spet dosegajo rekorde, zato je tale prenova prišla kar ob pravem času. In kaj je novega?

Logotip je zdaj na pokrovu motorja, matrični led žarometi so trikotni in maska je veliko bolj agresivna. Tudi zadaj so luči trikotne, logotip pa je zdaj osvetljen, da je še bolje opazen.

Znotraj je sredinska konzola drugačna, sedeži pa so oblečeni v prevleke, ki so 73-odstotno izdelane iz recikliranih mikrovlaken ali pa so iz ekološkega usnja. Tam je večji, 12,9-palčni osrednji zaslon z ’retro’ osvetljenim drsnikom in novost v ponudbi je še hud avdiosistem z 12 zvočniki znamke Sennheiser, ki jo tisti, ki se ukvarjamo z zvokom, kar dobro poznamo kot vrhunsko.

Tudi pri pogonu so novosti, najbolj zanimiv je itak nov 2-litrski bencinski motor TSI z močjo 245 kilovatov, to je 333 ’konjev’, ki sem ga že vozil v novem audiju S3 in ga lahko samo pohvalim. Sploh, ker je povezan z razdelilnikom navora, da je prenos moči na podlago optimalen, zavore pa so Akebono. No, to je kombinacija, ki jo pričakujem od cupre in ki jo morate nabaviti.

Ne TDIja, čeprav bo tudi v ponudbi, pa tudi osnovni 1,5-litrski bencinski TSI bo še naprej, marsikoga pa bo premamil eHybrid z močjo kar 200 kilovatov, to je 272 ’konjev’, in električnim dosegom več kot 100 kilometrov. Pa s polnjenjem do 50 kilovatov na enosmernem toku. Ta ekskluzivna premiera je bila seveda statična, naslednjič pa novosti tudi zapeljemo, da iz prve roke povemo, zakaj nam je znamka Cupra všeč.

Je pa jasno, da se stvari lotevajo res drugače kot ostali. Na tej premieri, kjer se nas je zbralo 450 novinarjev, so predstavili še svojo samostojno oblikovalsko hišo Cupra design. In ta ne bo skrbela samo za promocijo avtomobilov, ampak sodelovala tudi pri oblikovanju ostalih izdelkov, ki so drzni in nevsakdanji. S komerkoli, ki bo mislil enako kot ta kreativni tim.
Komaj iz plenic in že uspešnica
Beri dalje