Za začetek tokrat ponudim dokaz, kako trd in neromantičen je slovenski jezik, vsaj v primerjavi z italijanskim ali pa španskim. Pa ga imam rad, kar takoj povem, da ne bo kdo užaljen. Oznaki, kot sta quattroporte in benzina v italijanščini zvenita super, v slovenščini pa model avtomobila z oznako 'štirivrata' pač ne. In še en španski primer vam dam: terramar. Hudo, a ne? Po slovensko pa 'zemljamorje'. Ni prav zanimivo, ne?
slika
In tokrat smo se udeležili premiere modela, katerega ime bi lahko prevedli v 'zemljamorje'. Cupra je namreč v Španiji predstavila povsem novi križanec terramar. Torej model z enakim imenom kot Autodrom de Sitges Terramar v Barceloni, in to točno na lokaciji, kjer je dobil ime. Le streljaj iz Barcelone namreč že stoeno leto stoji ovalno dirkališče Terramar, ki je sicer zaprto že od leta 1955, so pa po njem in njegovih bočno strmih zavojih nekoč dirjali s povprečno hitrostjo preko 200 km/h. Tudi mi smo se zapeljali po njem z novim terramarjem in na 80-odstotnem naklonu dveh zavojev občudovali pogum nekdanjih dirkačev.
slika
Zdaj vedo že ptički in želve, da je Cupra samostojna znamka in ne več športni del Seata, terramar pa je njihov novi križanec, ki je celo nekaj centimetrov daljši kot priljubljeni formentor; to je Cuprin odgovor na volkswagen tiguan, da si boste lažje predstavljali. Vsaj zame precej bolj oblikovno simpatičen odgovor. Verjamem tudi, da ste za terramar že slišali, saj smo ga prvič lahko na fotografijah videli že pred dvema letoma, Matej je bil zadnjič tudi tam v Barceloni na atraktivnem razkritju, zdaj pa je končno prišel v moje roke, da ga zapeljem na ceste. Zunaj oblikovno sledi zadnjim Cuprinim oblikovalskim smernicam in je zato zelo podoben prenovljenima leonu in formentorju, vsekakor pa je za pogledati zanimiv.
slika
Notri ni presenečenj, okolje je že dobro poznano iz zgoraj omenjenih modelov, sredino armaturne plošče krasi velik zaslon z diagonalo 13 palcev, ki je itak s prihodom passata postal nekakšen zaščitni znak skupine Volkswagen. Imajo pa oblikovalci tukaj očitno bolj proste roke, zato je okolje za pogledati bolj razburljivo in z barvnimi dodatki prijetno, v mojem primeru so bili okrasni elementi v barvi bakra in so notranjost konkretno obogatili. Nekaj klasičnih stikal je ostalo, večina funkcij pa je na voljo preko zaslona, ki ima hiter vmesnik, je pa vseeno terramar znotraj bolj zadržan kot električni tavascan. Škoda. Ali pa tudi ne, ker nisem prepričan, da mi je tista notranjost všeč. Prostora seveda tudi ne manjka, zadaj ga je dovolj za udobno sedenje na daljših poteh in prtljažnik ima ob 4,5 metra dolžine vozila 508 litrov prostora. Zato pa kupujete križance, ni tako? Zaradi prostora. In tega tukaj ni malo.
slika
slika
Motorna različica je sicer precej bogata, bo pa med vami gotovo kdo, ki bo vihal nos nad tem, da v ponudbi ni dizelskega agregata, tiguan ga namreč ponuja. Osnovni motor je tukaj 1,5-litrski e-TSI, torej blagi hibrid s 110 kW moči oziroma 150 ’konjički’. Ta motor že vsi poznamo, ker ga najdemo v številnih modelih celotne skupine. Je v redu, sicer za moj okus malo dolgočasen, mu pa težko zamerim karkoli v zvezi z zmogljivostmi in porabo. Ta je za tiste, ki hočete imeti drzno oblikovan avtomobil, pa ste obenem pragmatični in vas velika poraba in hude zmogljivosti ne zanimajo. No, lahko izberete tudi klasični 1.5 TSI brez blagohibridnega sklopa, a za to ne vidim razloga.
slika
Je pa terramar lahko tudi zelo hiter! V različici VZ je namreč na voljo z dvema motorjema: dvolitrskim turbobencinarjem s 195 kW moči, torej z 265 ’konjički’, takšen se do stotice izstreli v 5,9 sekunde, ali pa z 1,5-litrskim bencinskim motorjem ter močnim elektromotorjem in skupaj s kar 200 kW moči oziroma 272 ’konji’. To je priključnohibridna različica, s katero lahko več kot 100 kilometrov prevozite na elektriko, do 100 pa poskoči v samo 5,4 sekunde. Je pa prtljažnik takšnega terramarja manjši in ima samo 400 litrov, kar ni zanemarljiv podatek, če ga kupujete tudi zaradi prostornosti. Sam sem vozil model z dvolitrskim motorjem in mi je bil zelo všeč, motor pa prijetno prožen in zmogljiv.
slika
Tudi glede vožnje sem lahko kratek, terramar se pelje odlično, precej čvrsto in v zavojih zanesljivo, ni pa pretrd in naporen. Mogoče lahko tukaj prišepnem, da nastaja na isti liniji kot Audijev Q3. Celo VZ je dovolj fin, da boste z njim zlahka shajali vsak dan in vam bo ponudil še nekaj dinamike, ki jo od znamke Cupra tudi pričakujete.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Med zemljo in morjem

Terramar je novi križanec znamke Cupra, malce večji kot formentor in oblikovno atraktiven, dinamičen izgled pa v dveh motornih različicah podkrepi še z dobro mero pospeševalne agresije.

 

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Električni križanec ceedove velikosti
PREMIERE
Električni križanec ceedove velikosti
domača premiera: kia EV3
Gašper Miš
Še bolj vsestranski gozdar
PREMIERE
Še bolj vsestranski gozdar
mednarodna premiera: subaru forester
Iztok Krajnc
Kaj je danes družinski avto?
PREMIERE
Kaj je danes družinski avto?
domača premiera: opel combo 1.5 dizel AT8 GS
Iztok Krajnc
Povečal bo prodajne številke
PREMIERE
Povečal bo prodajne številke
mednarodna premiera: kia EV3
Iztok Krajnc
Po kopnem in na vodi
PREMIERE
Po kopnem in na vodi
mednarodna premiera: can-am outlander
Iztok Krajnc
Med zemljo in morjem
PREMIERE
Med zemljo in morjem
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Elektroni in nov nivo glasbe
PREMIERE
Elektroni in nov nivo glasbe
mednarodna premiera: Mercedes-Benz plug-in music
Iztok Krajnc
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
PREMIERE
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Si M5 še upa med ovinke?
PREMIERE
Si M5 še upa med ovinke?
mednarodna premiera: BMW M5
Iztok Krajnc
Nova definicija razreda malčkov
PREMIERE
Nova definicija razreda malčkov
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc