Da ima Kia z izdelavo električnih vozil kar veliko izkušenj, med drugim dokazujeta limuzinski EV6 in gromozanski SUV EV9, ki pa ga na cestah videvate podobno pogosto kot Chupacabro. Verjamem, da vas novi EV3 oblikovno takoj spomni na veliki EV9, zato ga tudi omenjam. Oba sta namreč križanca in oba precej ostrih linij z nastopaško in pokončno masko ter kot s katano odrezanim zadkom. Ampak takšen EV3 je vsaj dve številki manjši, saj je dolg le 4,3 metra, pravzaprav je nekakšna zamenjava za nekdanji električni model soul. In seveda tudi tega poganja elektrika. V svojem segmentu ima že kar nekaj tekmecev, na primer hišno kono in volvo EX30, prihajajočo škodo elroq in tako naprej. Cel kup tekmecev ima tudi med klasičnimi križanci tega segmenta, celo v domači hiši model niro, sicer pa je druščina konkurentov z bolj klasičnimi pogoni izjemno velika, saj gre za enega najbolj priljubljenih avtomobilskih segmentov.
slika
Kia ima na Slovaškem v mestu Žilina eno od svojih tovarn, tam izdelujejo model sportage in vse izvedenke modela ceed, EV3 pa tam ne bodo izdelovali, ker je proizvodnja predvidena samo v Koreji. Pri Kii trdijo, da zaradi tega cena vozila ne bo višja ali nasploh drugačna, sicer pa pri tej znamki vedno najdejo način, da so njihova vozila cenovno zanimiva. Včasih jim pri nekaterih modelih manjka nekaj oblikovne drznosti, ampak v zadnjem času to 'hibo' hitro odpravljajo in EV3 je že dokaz večje oblikovne domišljije.
slika
Nad notranjostjo sem postal navdušen prvo minuto, saj je zanimiva in moderna, obenem pa se zdi tudi precej uporabna. Na osrednjem delu je tkanina, ki nekako oplemeniti izgled, moje testno vozilo sicer ni imelo najbogatejšega paketa opreme in sem notranjosti zameril le barvno suhoparnost, kar lahko hitro odpravite s kakšno dodatno barvo, ki je moje vozilo pač ni imelo, ali pa s paketom GT line, kjer je potem voznikovo okolje še bolj dodelano. Je pa precejšen del armaturne plošče oziroma notranjosti nasploh izdelan iz recikliranih materialov. Sicer vas nobena stvar na to ne bo opominjala, omenim pa vseeno.
slika
Delovni prostor je spredaj zgledno urejen, pred voznikom je enormen zaslon s širino kar 75 centimetrov, razdeljen je na tri sklope, ki potem prikazujejo različne podatke, vse skupaj pa se zdi zelo pregledno, a bomo to ugotavljali, ko avtomobil dobimo na test. Štromarji imajo velikokrat tudi več odlagališč, ker med sprednjima sedežema ni tunela za pogon ali pa elementov menjalnika, zato je tudi tukaj predal lahko precej velik, naslonu za roke so celo namenili posebno mizico, ki lahko deluje kot delovna podlaga, na kateri stoji laptop, jaz sem pomislil celo na desko za rezanje salame. No, tega pri snovanju najbrž vseeno niso imeli v mislih. Prtljažnik ima 485 litrov, kar je nekako povprečno, je pa spredaj še 25-litrski ’frunk’ za polnilni kabel, da se ne bo valjal zadaj. Nasploh lahko pohvalim prostornost, kabina je zračna in zadaj se sedi dobro. Elemente klimatske naprave so denimo zasnovali na novo in so bolj kompaktni, zato je za noge pred sovoznikom zelo veliko prostora.
slika
Pri obeh EV-modelih z večjo številko Kia uporablja 800-voltno arhitekturo, zaradi česar so polnilne moči potem res dobre. EV3 sloni še na starejši in očitno cenejši 400-voltni arhitekturi, zato se njena baterija ne zmore polniti tako optimalno, vseeno pa obljubljajo precej enakomerno polnilno krivuljo, kar je v praksi vsaj toliko pomembno kot velika polnilna moč. Saj veste, nič ne pomaga, če se baterija polni 3 minute z 200 kW, potem pa počasi. Tukaj je pri veliki bateriji moč omejena na 128 kW, pri manjši pa na 102 kW. Nič posebnega, se strinjam, vseeno pa zagotavljajo, da bo polna v 31 minutah.
slika
Bateriji sta dve, to ste zdaj že ugotovili. Manjša ima 58 in večja 81 kWh, obe zagotavljata energijo enakemu elektromotorju s 150 kW oziroma dobrimi 200 ’konjički’, pogon je speljan k sprednjima kolesoma, pospešek pa je 7,4 ob mali in 7,7 sekunde ob večji in težji bateriji. To vem, da vas je izjemno zanimalo. In drveli boste do 170 na uro. V bistvu med vožnjo sploh nisem pogrešal več moči, itak EV3 nagovarja predvsem družine, ki se bodo vozile umirjeno, zato se mi ’dvestokonjski’ križanec zdi več kot dovolj zmogljiv. Kia pravi, da EV3 z večjo baterijo med polnjenji lahko prevozi 605 kilometrov in kot vedno so te številke precej samozavestne. Mi smo se vozili po lepih portugalskih cestah skoraj ves dan in moja poraba je bila na koncu okoli 14 kWh, kar pomeni doseg preko 500 kilometrov. Če boste več na avtocesti, bo poraba večja, doseg pa seveda manjši.
slika
Naslednji dan pa smo peljali še večji EV6, ki so ga zdaj malo prenovili in posodobili. Nekaj je tudi oblikovnih sprememb, spremenjena sta oba odbijača in luči. Tiste spredaj se zdaj imenujejo ’star map’ in so čisto drugače zašiljene ter bolj moderne, drugačen pa je tudi svetlobni podpis zadaj. Notri ima EV6 zdaj večji zaslon in okolje malo bolj moderno, da bo zlahka ostalo v koraku s tekmeci. Vendar pa so oblikovne spremembe manj pomembne, prenove so se pravzaprav lotili predvsem zaradi želje po izboljšavi pogonskega sklopa.
slika
Predvsem so izboljšali baterijo, da ima zdaj malo večjo kapaciteto, in sicer 84 kWh, prej je imela 77 kWh, pa čeprav je dimenzijsko ostala enaka. Kljub večji kapaciteti se polni enako časa, ker je tudi polnilna moč izboljšana, od 10 do 80 odstotkov jo boste napolnili v zgolj 18 minutah, če bo polnilnica seveda dovolj zmogljiva, ker baterija zmore požirati energijo z največ 258 kW moči. Dve različici imate na voljo, mi smo se vozili s šibkejšo, ki ima pogon zadaj in je seveda več kot dovolj zmogljiva, močnejša pa ima štirikolesni pogon, dva elektromotorja in do sto pospeši v 5,3 sekunde. Ima pa tudi malo manjši doseg, jasno.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Povečal bo prodajne številke

Na skrajno zahodni točki celinske Evrope smo preizkušali povsem novo električno kio EV3, ki bo po napovedih poskrbela za bistveno povečanje prodaje električnih avtomobilov pri tej korejski znamki.

Beri dalje
Električni križanec ceedove velikosti
PREMIERE
Električni križanec ceedove velikosti
domača premiera: kia EV3
Gašper Miš
Še bolj vsestranski gozdar
PREMIERE
Še bolj vsestranski gozdar
mednarodna premiera: subaru forester
Iztok Krajnc
Kaj je danes družinski avto?
PREMIERE
Kaj je danes družinski avto?
domača premiera: opel combo 1.5 dizel AT8 GS
Iztok Krajnc
Povečal bo prodajne številke
PREMIERE
Povečal bo prodajne številke
mednarodna premiera: kia EV3
Iztok Krajnc
Po kopnem in na vodi
PREMIERE
Po kopnem in na vodi
mednarodna premiera: can-am outlander
Iztok Krajnc
Med zemljo in morjem
PREMIERE
Med zemljo in morjem
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Elektroni in nov nivo glasbe
PREMIERE
Elektroni in nov nivo glasbe
mednarodna premiera: Mercedes-Benz plug-in music
Iztok Krajnc
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
PREMIERE
Tako vroč suzuki, da so ga dali kar na led
mednarodna premiera: suzuki e vitara
Iztok Krajnc
Si M5 še upa med ovinke?
PREMIERE
Si M5 še upa med ovinke?
mednarodna premiera: BMW M5
Iztok Krajnc
Nova definicija razreda malčkov
PREMIERE
Nova definicija razreda malčkov
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc