In ki je na nek način tudi kriv, da so danes takšni višji avti tako popularni. Pa tudi avto, ki je bil dolgo časa merilo za to velikost križancev. Ter avto, s katerim smo se mi v začetku leta podali na noro cestno pustolovščino po Čilu, kar si morate pogledati, če še niste. Ampak na Portugalskem, kjer se nas je zbralo 350 novinarjev z večjega dela sveta, je potekala predstavitev osveženega qashqaija, ki prinaša kar nekaj novosti.
slika
Predvsem so pri Nissanu želeli, da takoj pade v oči, zato so mu namenili veliko pozornosti pri izgledu spredaj in zadaj. Luči so našpičene in objemajo masko z nešteto detajli, ki ji je za navdih služil samurajev ščit. Imajo pa tudi prvič sekvenčne smernike pri boljših paketih opreme, ker je to zdaj in. Enako so naredili bolj izrazite zadnje luči s prozorno plastiko, da se bolje vidi same elemente notri, svetila so pa led, da je rdeča še bolj rdeča, pač, takšen qashqai boste dejansko hitreje opazili na cesti. Sploh N-design, ki je na posnetkih, izgleda privlačno, ker ima plastične obrobe blatnikov in karoserije v isti barvi kot cel avto, kolesa so pa kar 20-palčna.
slika
V kabini so želeli razvajati predvsem bolj zahtevne, zato so pri višjih nivojih opreme uporabili veliko finih materialov, sploh alkantara izgleda in deluje krasno na otip. Škoda, da niso boljših materialov uporabili še na volanu, kjer ga največ držite in včasih kaj malo zaškripa. Nekaj je še novih obrob na konzoli, predvsem pa za fino počutje skrbi še nova ambientalna osvetlitev v 64 barvah.
slika
Veliko večja novost je sistem Google, ki je po novem serijsko vgrajen, tako da imate ves čas na voljo Googlove zemljevide in svojega asistenta, če želite. Pa seveda dostop do kupa aplikacij, ki ga to okolje omogoča, kar verjetno dobro poznate s svojih telefonov. Tudi Apple je podprt, brez skrbi.
slika
Če imate za vse še vedno rajši svoj telefon in vas bolj zanimajo druge tehnologije, ki so dejansko povezane z avtom, je pa pri Nissanu vedno zanimiv AVM, kar bi prevedeno lahko nekako pomenilo pogled ali pa pregled okoli vozila, ker s kamerami in senzorji po novem lahko vidite celo 8 kotov, ne samo avta od zgoraj. Pa še prosojni pokrov motorja je zdaj na voljo, da vidite, kaj je spodaj, če vas je kje strah, da boste zapeljali na kamen ali rajši omenim robnik, ker bo to bolj pogosto. Kamere pridejo prav tudi pri kakšnih zaprtih izvozih na glavno cesto; pri meni bi to že prav prišlo, ker vedno vsi tako lepo zaparkirajo avte ob cesto, da se res nič ne vidi, preden speljem. Nevarna križišča si lahko celo zapomni in potem vsakič prikazuje sliko, ko pripeljete do kakšnega, kjer ne vidite dobro.
slika
Motorji? Dva sta, enaka kot v prejšnjem, torej blagi in polni hibrid. Prvi ima turbobencinski 1,3-litrski štirivaljni motor s 103 kilovati moči, to je 140 ’konjev’, nekaj posebnega pa je še vedno model E-power, pri čemer bencinski motor sploh ni povezan z gnanima kolesoma spredaj, ampak deluje samo še kot generator elektrike. Gre za prav poseben 1,5-litrski trivaljni turbobencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem od 8:1 do 14:1, za kar skrbijo premiki aktuatorja, da spreminja dolžino giba batov glede na zahteve po moči. Kadar mora čimbolj učinkovito proizvajati moč, to je takrat, ko je hitrost stalna, baterija pa dobro napolnjena, je razmerje v zgornjem območju, ko potrebuje veliko energije, pa uporablja nižje kompresijsko razmerje, ampak prehodov seveda ne čutite med vožnjo.
slika
Že sedaj pa razvijajo E-power tretje generacije, torej drugega za Evropo, ki naj bi imel še 20 odstotkov več moči, obenem bo 20 odstotkov cenejši in 10 odstotkov manjša naj bi bila poraba. Sliši se dobro in čeprav niso želeli povedati, kdaj in v katerem vozilu bo na voljo, so nam zaupali, da že zelo kmalu.
slika
Kaj je prednost takšnega pogona? Da imaš občutek, da voziš električni avto, ker nima menjalnika, kolesi pa poganja samo elektromotor s 140 kilovati moči. To pomeni, da je avto lepo odziven, da ga lahko vozite samo z enim pedalom, ker ima lep pojemek in se energija shranjuje v 1,8 kilovatne ure ’veliki’ bateriji, pa da je vožnja zvezna in umirjena, tudi bencinskega motorja se večinoma ne sliši. OK, tudi zato, ker so zdaj sprednje šipe debele 4,6 namesto 3,6 milimetra kot pri starem. V glavnem super rešitev za tiste, ki bi radi vozili električni avto, točili pa bencin. In to bo tudi glavni fokus znamke v prihodnosti, ker res veliko stavi na elektrifikacijo, saj naj bi 43 odstotkov predstavljala električna vozila, 32 E-power, torej s pogonom, kot ga ima tudi novi qashqai, samo četrtina pa bo imela klasične motorje z notranjim zgorevanjem.
slika
Nissan s qashqaijem beleži velike uspehe, saj so jih doslej prodali že več kot 4 milijone na kar 140 trgih sveta, pri čemer je tudi aktualna tretja generacija ravno zato še vedno vodilna. Pri nas bo prenovljeni qashqai že septembra, ko bodo znane tudi cene. Nam pa so na takšnih dogodkih še bolj zanimive napovedi za prihodnost in Nissan ima kar zanimive načrte. Že od leta 2018 delajo na naslednji generaciji baterij za električna vozila, ki jih poznamo pod nazivom solid-state (polprevodniške), produkcijsko linijo so že odprli, leta 2028 pa naj bi na ceste zapeljali prvi avti s to obetavno tehnologijo. Naštevajo prednosti, kot so bistveno manjša občutljivost na mraz, pol nižja cena, napajale bodo lahko še močnejše motorje in polnjenje naj bi potekalo vsaj tretjino hitreje. Inženirji torej nimajo počitnic, da se bomo lahko mi bolj udobno peljali.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Inženirji nimajo počitnic

Sploh si ne predstavljam, kako težko nalogo morajo imeti oblikovalci in inženirji pri nadgradnjah in razvoju modela, ki je v bistvu sploh ustvaril ta segment. Nissan qashqai je avto, ki ga ravno zato vsi zelo dobro poznamo.

 

 

Beri dalje
Kmalu spet najmanjši audi
PREMIERE
Kmalu spet najmanjši audi
mednarodna premiera: Audi A3
Iztok Krajnc
Uspešnica, preden jo sploh vidite
PREMIERE
Uspešnica, preden jo sploh vidite
domača premiera: Škoda kodiaq
Iztok Krajnc
Še več moči in dinamike
PREMIERE
Še več moči in dinamike
Mednarodna premiera: Cupri formentor in leon
Iztok Krajnc
Inženirji nimajo počitnic
PREMIERE
Inženirji nimajo počitnic
Mednarodna premiera: Nissan qashqai
Iztok Krajnc
Vse najboljše, golf!
PREMIERE
Vse najboljše, golf!
Domača premiera: Volkswagen golf
Gašper Miš
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
PREMIERE
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
Domača premiera: Škoda octavia
Iztok Krajnc
Zaprašil vam bo življenje
PREMIERE
Zaprašil vam bo življenje
Domača premiera: Dacia duster
Iztok Krajnc
Električni raziskovalec
PREMIERE
Električni raziskovalec
Domača premiera: Ford explorer
Iztok Krajnc
Električni karoq
PREMIERE
Električni karoq
Mednarodna premiera: Škoda elroq
Iztok Krajnc
Komaj iz plenic in že uspešnica
PREMIERE
Komaj iz plenic in že uspešnica
Mednarodna premiera: cupra formentor (in leon)
Iztok Krajnc