Ne zgodi se velikokrat, da prihajajoči avtomobilski model lahko vidimo že nekaj mesecev pred prvo uradno predstavitvijo, zato je tokrat škoda elroq še zamaskirana. Smo jo pa na tej zelo ekskluzivni predpremieri že lahko tudi zapeljali.
V resnici smo si jo v posebni hali lahko ogledali tudi brez polepitve, a fotografij takšne tokrat ne boste našli. Embargo na obliko je do prvega oktobra, zato so nam prelepili kamere na mobilnih telefonih, vseeno pa lahko povem, da je na pogled zelo privlačna in dodajam, da je Volkswagen z oblikami svojih električnih avtomobilov lahko rahlo paničen, elroq je namreč očem veliko prijetnejši od njihovih predstavnikov.

Tokrat bi moral na premiero poslat našega Iztoka, ker zna govoriti hitreje od mene, hitrost pa je bila ključnega pomena, saj smo bili ob avtomobilih zgolj 45 minut. Zato tokrat le nekaj prvih vtisov. Res prvih! Tudi lokacija tokratne premiere ni bila izbrana naključno, nekaj kilometrov smo z novo škodo prevozili v Amsterdamu, lansko leto je bila na Nizozemskem namreč med vsemi novimi prodanimi avtomobili kar tretjina baterijsko-električnih. Torej so ta vozila na severu zelo priljubljena, med vsemi pa je največji prodajni delež dosegel Škodin enyaq. Ampak enyaq je marsikomu prevelik in posledično predrag, elroq pa spada v en segment nižje, kjer so prodajne številke še veliko večje, zato ima dobro popotnico.

Elroq poganja elektrika in je manjši brat modela enyaq oziroma električna različica škode karoq, zato elroq, električni karoq. Da ne zakompliciram preveč s temi neštetimi modeli, elroq je čisto nov in samosvoj in tudi prvi serijski model s Škodino novo oblikovalsko filozofijo ’modern solid’. In v bistvu res izgleda kot en avtomobilski monolit, takšen nastopaški izgled ima, čeprav vi skozi vse nalepke tega ne vidite. Morda najbolj očitne so sodobne matrične led luči, ki imajo spredaj po 36 led sklopov, ti pa skrbijo, da bo okolica vedno odlično razsvetljena.

Elroq je 4,5 metra dolg križanec, za katerega pri Škodi pravijo, da ponuja ogromno prostora, to za te mere lahko kar takoj potrdim, in kup rešitev simply clever, tudi to potrjujem in dodajam, da drugega od Škode nisem niti pričakoval. Obenem prtljažnik ponuja še 470 litrov prostora, pod polico pa se nahaja prav priročna mreža za shranjevanje polnilnega kablovja. Prav tako je prostora za potnike veliko spredaj in zadaj.

V štirih oznakah bo na voljo, in sicer 50, 60, 85 in 85X, neto kapaciteta baterij precej dobro sledi oznakam, zato osnovni ponuja kapaciteto 52, srednji 59 in obe različici z oznako 85 baterijo s 77 kWh. Pogon je povsod zadaj, le različica 85X ponuja dva elektromotorja in štirikolesni pogon ter je tudi omejena na 180 km/h največje hitrosti, dvajset več od ostalih. Elroq 85X je z 220 kW skupne motorne moči tudi najmočnejši, 'navadni' 85 ponuja 210 kW moči, šestdesetica 150 kW in osnovni elroq 50 125 kW moči. Obe različici z veliko baterijo se tudi polnita hitreje, in sicer z močjo do 175 kW, za vse pa pri Škodi trdijo, da bodo 80-odstotno polne v okoli 25 minutah. Doseg po WLTP je impresiven in znaša do 560 kilometrov, v praksi pa bo brez dvoma manj.

Za peljat se zdi elroq precej kul, sem pa seveda prevozil bore malo kilometrov in več zapišem kdaj drugič. Živahen je, to potrjujem, vsaj v različici 85, kakršno smo peljali na predpremieri. Ravno prav je namreč velik in težak, da ne deluje glomazno, prepričan sem, da se ga boste hitro navadili, obenem pa vam preglavic ne bo delalo niti spoznavanje z notranjostjo. V sredini je velik zaslon s 13 palci diagonale, fizičnih stikal je kar nekaj, predvsem pa moram pohvaliti oblikovno razgibanost voznikovega prostora. In izbrane materiale, zato elroq tudi znotraj deluje po načelu 'modern solid'. Vse skupaj je izdelano res dobro. Več pa torej pozneje, ko bomo elroq zapeljali brez nalepk in z njim nabrali več kilometrov.
Električni karoq
Beri dalje