To je namreč priključnohibridna različica, ki bo na naših cestah že v tem mesecu. Razlika je torej v oznaki PHEV. Predvsem pa je zanimivo, vsaj za Toyoto, da je bil njihov glavni inženir ves čas razvoja v Evropi. S tem želijo še posebej poudariti, da je avto v prvi vrsti narejen za Evropejce, zato se tudi pelje tako, kot mi, najbolj zahtevni vozniki na svetu, želimo! In zato ima priključni hibrid seveda tudi kakšno prednost ali dve pred samopolnilnim.
slika
Prva prednost je recimo lahko več moči. Klasični hibrid ima z dvolitrskim motorjem 145 kW moči oziroma 197 ’konjičkov’, kar je dovolj za pospešek do sto v 7,9 sekunde. Ja, je kar hiter, takšen priključnohibridni ima pa 223 ’konjičkov’, ker je elektromotor še toliko močnejši. Tukaj je pogon lahko samo spredaj in na suhi cesti je avto precej hiter. Doma je v času testa sicer ves čas padal dež in je bila cesta mokra, zato bi bil pri speljevanju navaden hibrid najbrž hitrejši, ker ima štirikolesni pogon, v suhem pa priključni potrebuje 7,4 sekunde do sto km/h, ker vem, da vas je to neskončno zanimalo.
slika
Druga prednost je ta, da se tukaj lahko peljete vsak dan samo na elektriko, če nimate blazno dolgih dnevnih poti in ste pridni pri polnjenju. Baterija ima namreč neto 13,6 kWh, kar ni malo, v bistvu je ta pogon enak tistemu v modelu prius, WLTP pravi celo, da je povprečna poraba na 100 kilometrov le okoli en liter. Ne pozabiti, da se C-HR po izpraznjenju baterije še naprej obnaša kot navaden hibrid in posledično tudi po tem zmore še vedno veliko prevoziti samo na elektriko. No, C-HR ima dva 3,5-kilovatna polnilnika, enega pod klopjo in drugega v dnu prtljažnika, zato se baterija lahko polni z močjo 7 kW in bo polna v dveh urah.
slika
Toyota pravi, da je elektrike dovolj za okoli 66 kilometrov. To pomeni povprečno porabo 21 kWh, kar se mi zdi povsem realno. Verjetno pozimi ne, ker imajo vsi ’štromarji’ takrat večje porabe, poleti pa sploh ne vidim težav. V bistvu se mi zdi vse skupaj skoraj pesimistično in sem bil že pred začetkom naše poti prepričan, da zmorem več. Saj veste … koliko boste prevozili na elektriko oziroma kolikšna bo vaša poraba, je največ odvisno od vas. Če boste umirjeni in ne dinamični, če ne bo zunaj mraz, če niste doma pod Storžičem in če znate malo predvidevati, je poraba lahko majhna.
slika
Pri svoji vožnji sem se čisto zanesel na navigacijo od avta, ki zna upoštevati ceste in mesta, torej sama določi, kdaj se vozim na elektriko in kdaj s hibridnim pogonom. To je nova funkcija avtomobila, ki jo ponuja samo takšna različica in je krasna. Sploh v mestih, kjer je omejen promet v središčih in dejansko moraš imeti avto z malo ali nič emisijami. No, mi smo na naši poti po okoliškem hribovju nad Marseillesom prevozili dobrih 100 kilometrov, pri čemer sem pot zaključil s prazno baterijo in povprečno porabo 2,6 litra. Ker je bilo vmes kar nekaj premagovanja strmih klancev, se mi zdi poraba dobra.
slika
Tretja prednost je prednost samo, če vam je všeč čim manjši prtljažnik. V bistvu ni prednost, ker je prtljažnik priključnega hibrida za 15 odstotkov manjši in ima 310 litrov, ampak C-HR itak ne boste izbrali zaradi prostora. Samo poglejte, kako atraktiven je za pogledati, in ta oblika nekaj davka seveda vzame. Notranji prostor ni prioriteta in je podrejen obliki, za več prostora se pa obrnite na corollo cross, čeprav s tisto ne boste takšen frajer kot s to. Notri so vse različice seveda enake in lahko povem podobno, kot bom v testu. Ta notranjost je res dobro sestavljena, pregledna, veliko je fizičnih stikal in pač vse štima.
slika
Mi je pa zelo všeč, da po karakterju ni to spet le še en hibrid, ki cilja samo na ekologijo in je namenjen tistim, ki so se že sprijaznili, da nikoli več ne bodo peljali prijetnega avta. Si predstavljate, da bi C-HR izgledal dinamično, kot izgleda, peljal pa bi se pa kot zofa na kolesih? Tudi jaz ne, ker je za peljati zelo prijeten in dinamičen. Prava bombica je, ki zelo malo porabi, izgleda res dobro, odločno pospešuje in še v ovinkih je super. Zdaj se morate le še odločiti, katera različica je za vas. Če boste pridno polnili baterijo in se večino dni vozili le na elektriko, potem takšna, sicer je tudi navaden hibrid super. Slednji ima lahko še štirikolesni pogon, kar za nekatere tudi ni zanemarljivo, medtem ko je glavni inženir povedal, da pri PHEV te opcije zaenkrat še ne mislijo ponujati.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

C-HR, ki ima rad tudi elektriko

Te dni je novi Toyotin C-HR že na testu v našem uredništvu, nas je pa Toyota v Marseilles povabila na premiero še enega C-HR. Sicer na pogled praktično enakega, a s pomembno razliko in drugačnim pogonskim sklopom.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
PREMIERE
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
PREMIERE
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
PREMIERE
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
PREMIERE
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Takšen kot koncept
PREMIERE
Takšen kot koncept
domača premiera: cupra tavascan
Iztok Krajnc
Nov dom vozil znamke Porsche
PREMIERE
Nov dom vozil znamke Porsche
domača premiera: Destination Porsche
Gašper Miš
Prvi priključni hibrid Honde v Evropi
PREMIERE
Prvi priključni hibrid Honde v Evropi
domača premiera: honda CR-V e:PHEV
Gašper Miš
Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil
PREMIERE
Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil
domača premiera: renault master
Gašper Miš
Električni križanec ceedove velikosti
PREMIERE
Električni križanec ceedove velikosti
domača premiera: kia EV3
Gašper Miš
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
PREMIERE
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
domača premiera: geely starray
Gašper Miš