Če napišem, da Toyota prodaja tudi lahka gospodarska vozila, boste nekateri začudeni, drugi pa rekli, da saj imajo pa res en kombi. V resnici imajo zdaj že tri, če gledamo samo družine, sam gospodarski program pa je še precej bolj obsežen.
Naj vas sezujem s številkami: lansko leto je v Evropi Toyota prodala okoli 140.000 lahkih gospodarskih vozil, za naslednje leto pa je plan preko 170.000. Te številke niso niti približno več majhne, zato so me povabili v poseben hangar v Haagu na Nizozemskem na prvo dinamično premiero svojih delovnih mul v EU, kjer so poleg ostalih predstavili še svojo dobesedno največjo novost.
To je proace max in tako velikega kombija Toyota pri nas še ni imela. Skupaj z njim je Toyota zdaj prvič prisotna v čisto vseh segmentih lahkih gospodarskih vozil. Oblika vam je najbrž znana, ker ni nič novega, da v segmentu kombijev sodelujejo s skupino Stellantis. Že od leta 2016, ko so predstavili prvi proace, ampak vseeno dodajo še svoj pridih. Veliki max je na voljo v treh dolžinah od 5,4 do 6,36 metra, v treh višinah od 2,25 do 2,76 metra in s tovornim delom, ki ima najmanj 10 kubikov prostora in največ 17. In vase spravi do 1500 kilogramov.
Lahko izbirate med dizelskim ali pa električnim: s turbodizelskim motorjem, ki ima 2,2 litra prostornine, ponuja 88, 103 ali pa 132 kW moči, se pravi med 120 in 180 ’konjev’. Sicer si ne predstavljam polno naloženega z najšibkejšim motorjem, ampak za tiste, ki bolj potrebujete volumen in ne toliko nosilnosti, je najbrž smiseln že osnovni motor, sicer pa močnejši, ki je lahko tudi s samodejnim menjalnikom. Po pričakovanjih naj bi bila najbolje prodajana različica L3H2 s 140 KM in ročnim menjalnikom, kar 80 odstotkov prodaje naj bi predstavljala, še bolj zanimiv pa je podatek, da bo potem kar 90 odstotkov teh vozil prodanih z nekim dodatkom ali predelavo za specifične potrebe strank. Prav zato so jih ponudili na svojem standardnem ceniku, kar je sicer malenkost dražje, ampak precej lažje za stranko. Seveda bodo na voljo tudi tovarniške konverzije in šasija z nizkim podom ter odprto kabino za razne dodelave, na primer avtodome.
Brez elektrike danes tudi ne gre, zato je na voljo še baterijsko-električna različica, ki ima baterijo s kapaciteto 110 kWh, ta tehta 650 kilogramov in se preko enosmernega toka polni z največ 150 kW moči ter bo 80-odstotno polna v slabi uri. Od drugega leta naprej bo na voljo še 22-kilovatni polnilnik na izmeničnem toku, tega vam seveda priporočam na zasebnih polnilnicah, ker je baterija velika in se bo s šibkejšim polnila zelo dolgo. In takšen sistem ima 200 kW moči, torej ’272’ konjev, pa 410 Nm navora, doseg pa naj bi bil 420 km, ampak to je po WLTP, v praksi bo seveda zelo odvisno od vaše vožnje in tovora. Je pa kombi precej poskočen, kar je ob obilici navora logično, čeprav sem preizkusil samo praznega.
Proace in proace city pa verjetno že kar dobro poznate, ker sta oba na cestah že nekaj let in prodajno kar uspešna, zdaj pa so ju prav tako prenovili. Za začetek imata oba bolj moderni sprednji maski in že izgledata bolje, veliko več imata tudi varnostne opreme, še bolj zadovoljni pa boste s prenovljeno notranjostjo. Če ne boste vzeli najbolj osnovne opreme ampak vsaj eno stopnjo bolje opremljeno vozilo, bo na sredini 10-palčni barvni zaslon, pred vami pa še 10-palčni digitalni merilniki. Oboje je super, ker je uporabniško veliko boljše kot prej. Ker se Toyota trudi ponujati mobilnost za vse, so pokazali tudi zelo praktično predelavo za invalide, kjer je zadek prilagojen tako, da lahko uporabnik kar sam zapelje voziček vanj.
Pa motorji? Večji proace ima pod pokrovom dvolitrski turbodizelski stroj s 106 ali 130 kW moči, v različici van brez sedežev lahko dobite tudi 1,5-litrski motor z 88 kW moči. Ali pa električno različico s 100 kW moči in baterijo s 50 oziroma 75 kWh kapacitete, čeprav manjšo priporočam le v primerih, ko se vozite samo po mestu in dnevne razdalje niso velike.
Mali proace city pa poganja enak elektromotor, a z le manjšo baterijo, ki je vseeno malenkost večja kot pri starem, lahko pa ga poganjata še 1,5-litrski dizelski motor s 75 ali 96 kW moči oziroma 1,2-litrski bencinski z 81 kW. Oba kombija sta še vedno na voljo v daljši ali krajši različici, super novost pa je digitalno vzvratno ogledalo, če imate recimo furgon, da lahko kljub pregradni steni vidite za vozilo.
In še en zelo pomemben steber Toyotinih gospodarskih vozil: hilux. Zdaj je spet prenovljen in čeprav v nekaterih pogledih ni tako napreden in ’prestižen’ kot tekmeci, predvsem ni tako nastopaški ali znotraj ’fensi’, ostaja verjetno najboljša izbira za vse tiste, ki poltovornjak potrebujete za delo. Tukaj kompromisov ni, je pa največja novost to, da ima prvič vgrajen sistem MTS za vožnjo po različnih podlagah in da bo prvič na voljo še kot blagi hibrid z 48-voltnim omrežjem ter dodatnim elektromotorjem, ki zmore 12 kW moči in dejansko pomaga 2,8-litrskemu dizelskemu motorju, ki še vedno ponuja 150 kW moči. Dodatni navor se najbolj čuti pri speljevanjih in še lepšem prestavljanju, sem zadnjič preizkusil na stezi v Parizu, medtem ko na ceste pripelje januarja, ko ga bomo malo bolj preizkusili.
Kljub temu, da imajo kombiji skupne korenine s Stellantisovimi, se Toyota pri svojih modelih hvali z zagotavljanjem kakovosti in dodatnih storitev, da bodo vozniki čim bolje izkoristili svoja vozila za posel. Seveda pa se je zgodba Toyotinih gospodarskih vozil začela že davnega leta 1968 s hiluxom in potem nadaljevala že takoj leta 1969 s kombijem hiace. Leta izkušenj in dobro ime Toyoti vlivajo samozavest, zato napoveduje, da bo že naslednje leto med top 6 znamkami v Evropi v tem zelo tekmovalnem segmentu, kar v številkah pomeni 7-odstotni tržni delež in že 170 tisoč prodanih vozil. Od tega naj bi bila petina baterijsko-električnih. Kaj pa pri nas? Cilji so enaki, kar pomeni okoli 1000 prodanih vozil v prihodnjem letu na našem trgu, vsa vozila bodo imela serijski pod, da ne bo takoj vse opraskano, če bodo servisi redni in opravljeni v Toyotini mreži, pa bo jamstvo kar 10 let, medtem ko bodo ponujali še ugodne finančne produkte preko svojega Tsusho leasinga.
Velike toyote so med nami
Beri dalje