Oživljanje starih, predvsem pa legendarnih avtomobilskih imen, se zdi kot hoja po tankem ledu. Tudi pri Fordu se tega zavedajo, zato pravijo, da trgu ponujajo nekaj novega, nekaj posebnega. Nekaj, kar bi lahko bila le evolucija modela, če se ta leta 1985 ne bi poslovil in ga ne bi nadomestil ford probe (ki je bil itak narejen na osnovi mazde MX-6). Po štiridesetih letih se ikona vrača, ni pa več takšna, kot smo je bili vajeni. Nič več elegantni dvovratni kupe, capri je zdaj 4,63 metra dolg električni križanec z nizko streho. Če mi je takšna karoserijska oblika všeč, niti ni pomembno, važno, da je večini. In očitno je, ker se križanci podobnih oblik prodajajo precej dobro. Po velikosti se novi capri vriva med električna modela explorer (s katerim si deli pogonski sklop, tehniko in praktično vse komponente v notranjosti) in mustang mach-e. V primerjavo s kugo je točno tri centimetre daljši, dobrih pet nižji in centimeter ožji, da boste lažje vedeli, za kako velik avto gre.
slika
Lahko bi rekli, da gre le za bolj dinamično oblikovan model explorer, pa je od tega daljši za več kot 17 centimetrov! Tudi oblikovno mu ni pretirano podoben, v ponudbi je pravi posebnež – kar je po svoje logično, ko pa nosi tako legendarno ime in tudi v novi podobi posnema številne linije originala. Predvsem z obliko strehe, stekel ter kratkega ’fastbackovskega’ pokrova prtljažnika. Tudi pri obliki motornega pokrova in sprednjih žarometov (ti so lahko matrični) se vidi, od kod so oblikovalci črpali navdih. Ker je avtomobil električen, velike maske seveda ne potrebuje, ima pa zato črn pas, ki povezuje sprednja žarometa, da bolj spominja na original. Če vprašate mene, bi moral Ford logotip modrega ovala in velik napis CAPRI spredaj zamenjati z velikim napisom FORD, da bi bil še bolj poseben in obenem bolj podoben prvi generaciji. Tako pa so se očitno zgledovali po drugi in tretji. Mogoče to razloži, zakaj nima opcije črnega pokrova motorja. Capri v vsakem primeru oblikovno izstopa, ne le spredaj ampak tudi zadaj, kjer ima prav tako črni pas, ki povezuje led luči. Na boku so pa itak velika platišča, v primeru testnega 20-, lahko pa tudi 19- in celo 21-palčna!
slika
V notranjosti je podobnosti z originalom ostalo bolj malo, se mi zdi, na nostalgična čustva igra le še z obliko prečke na volanskem obroču. Voznikovo delovno okolje je tako podobno, da ne rečem skoraj enako kot v modelu explorer, kar pomeni, da je armaturna plošča moderna, razgibana, materiali pa solidni. Na vrhu armaturne plošče je ogromen zvočnik proizvajalca B&O, pod njim pa majhni digitalni merilniki, ki merijo le 5,3 palca. Ob projekcijskem prikazovalniku, ki je del doplačilne opreme, to ni moteče, je pa osrednji zaslon s 14,6 palca že v osnovi ogromen. Ker je postavljen pokončno, a na srečo precej nizko, je v armaturno ploščo lepo umeščen in ne štrli ven. Fino se mi zdi, da lahko (tako kot pri modelu explorer) spreminjate naklon zaslona, za katerim se skriva še predal. Zdaj, ko to pišemo že vsi, mogoče ni več tako skrit, je pa vsaj prostoren. Ker ni nobena skrivnost, da si novi capri veliko tehnike in delov deli tudi s Volkswagnovima modeloma ID.4 in ID.5, to razloži tudi kakšno netipično Fordovo potezo – ročico desno za volanom, tečna in na dotik občutljiva stikala na volanu, po drugi strani pa bolj prilagodljiv multimedijski sistem.
slika
Capri ni le moderen, je tudi zelo prostoren - veliko odlagališč ima in ogromen predal pod sredinsko konzolo. Tudi potnike razvaja z veliko prostora – spredaj se sedi super, v osnovi je na voljo z bolj športnima sedežema z enodelnima vzglavnikoma in velika verjetnost je, da se ne bodo pritoževali niti tisti zadaj. Zaradi namenske platforme je dno povsem ravno. Pri 175 centimetrih višine mi je za pravilno nastavljenim sprednjim sedežem ostalo še več kot 10 centimetrov prostora pred koleni, nad glavo pa ga je vseeno nekoliko manj. Logično, ko pa se s streha proti zadku spušča hitreje. Kakšne tri centimetre rezerve je vseeno bilo, kar pomeni, da do 180 centimetrov višine ne bi smelo biti večjih težav. Za košarkarje pa ne bo pravi. Davek na obliko se plača tudi z majhnimi stekli, zato je avtomobil nekoliko slabše pregleden, a ob dobri vzvratni kameri ni prehudo. Je pa prtljažnik ogromen. Kar 572 litrov ponuja (skupaj z dvojnim dnom), kar je v primerjavi s krajšim explorerjem dobrih sto litrov več. To se pa že pozna!
slika
slika
slika
Novi capri je in bo le električen, na voljo pa je z enim ali dvema elektromotorjema. Kupci lahko izbirate še med tremi velikostmi litij-ionskih NMC (nikelj-mangan-kobalt) baterij. 55, 82 in 84 kWh so njihove bruto kapacitete, od tega je uporabnih 52, 77 oziroma 79 kWh. Največja je rezervirana za najmočnejšo različico, ki ima edina dva elektromotorja, posledično tudi pogon na vsa štiri kolesa (četudi brez mehanske povezave med osema). Tako 52 kWh (tej pravijo različica s standardnim dosegom) kot 77 kWh različici (s podaljšanim dosegom) navor prenašata na zadnji kolesi. Ker je avtomobil električen, je tega precej, že v osnovi do 310 Nm, moči pa 125 kilovatov (170 KM). 77 kWh različica, ki bo pri nas verjetno najbolj priljubljena, razvije 210 kilovatov (286 KM) ter 545 Nm, najmočnejša pa že 250 (340 KM) in 679 Nm (od tega 134 Nm zagotavlja sprednji, 545 Nm pa zadnji elektromotor). Doseg je in bo odvisen od izbrane različice, posledično tudi velikosti baterije ter načina uporabe. Po podatkih tovarne znaša od 399 do 640 kilometrov, različica s štirikolesnim pogonom na elektriko prevozi do 605 kilometrov. Po cestah v okolici Benetk in Padove smo preizkusili prav to, najmočnejšo različico, dodatno opremljeno s toplotno črpalko, pa nam je potovalni računalnik ob polni napolnjenosti baterije napovedal dobrih 500 kilometrov dosega. Dva dneva in 285 prevoženih kilometrov kasneje (ki res niso bili najhitrejši in niso vključevali avtoceste) je poraba znašala 17,4 kWh, kar bi ob predpostavki, da je neto kapaciteta 79 kWh, pomenilo dobrih 450 kilometrov dosega. Četudi kakšen kilometer manj bi moral v praksi zadoščati za večino kupcev.
slika
Za tiste enkrat ali dvakrat letno pa bo prav prišla opcija hitrega polnjenja. Le-to od 10 do 80 odstotkov traja med 25 in 28 minutami, ker se capri na enosmernem toku polni z do 135, 145 oziroma 185 kilovati. Toplotna črpalka je del doplačilne opreme, doplačilo pa znaša 1220 evrov. Sam menim, da je skoraj obvezno, pri Fordu pa pravijo, da se kljub temu zanjo (podatek na primeru modela explorer) odloči manj kot polovica kupcev. Od 1914 do 2191 kilogramov težki novinec ima za razliko od explorerja drugače nastavljeno vzmetenje, da je bolj dinamičen, trši in centimeter bliže tlom. Moram priznati, da se to v praksi kar občuti, capri je res bolj čvrst kot explorer, nagibanja je manj, je pa posledično pretresanja nekoliko več. Ni neudoben, je pa trši, stvar okusa torej. Mateja vem, da vedno najbolj zanima, če lahko vleče prikolico, in ja, jo. Okroglih tisoč kilogramov je lahko težka, medtem ko največja dovoljena vertikalna obremenitev vlečne kljuke znaša 75 kilogramov. S toliko kilogrami je med vožnjo lahko obremenjena tudi streha, ko vozilo stoji, pa 300. Ampak le v primeru, ko ima capri navadno in ne steklene panoramske strehe.
slika
Da je ponudba kar se da preprosta in razumljiva, sta na voljo le dva paketa opreme - capri in capri premium. Če bo delež prodaje podoben kot pri explorerju, bo po bogatejšem posegel vsak drugi kupec. Ta bo lahko poleg črne, sive in bele barve izbiral še med modro, rdečo in rumeno vivid. Nekovinska je, je pa brezplačna in pri Fordu pravijo, da najbolj poudari mladosten in zabaven značaj vozila. Novinec, ki je od explorerja dražji za dobrih 2500 evrov, je na voljo v petih različicah, osnovna cena za avtomobil, ki se bo pri nas uradno začel prodajati prihodnji mesec, pa znaša 39.807 evrov (capri 52 kWh capri, 1-st. sam.). Različica s podaljšanim dosegom je na voljo od 45.800 evrov (capri 77 kWh capri, 1-st. sam.), 47.930 zahtevajo za najmočnejšo s štirikolesnim pogonom (capri 79 kWh AWD capri, 1-st. sam.). Doplačilo za paket capri premium znaša najmanj 2130 evrov, na vse skupaj pa pričakujte 6,5-odstotni popust na financiranje in eko subvencijo v višini 6500 oziroma 4500 evrov. Kakšno besedo o planih prodaje dodamo v domači premieri, vsem, ki se mudi, pa lahko novi capri že naročite. Tako boste med prvimi, ki boste tako spredaj kot zadaj vozili to legendarno ime. Če ga upraviči, je drugo vprašanje in stvar, ki jo mora razčisti vsak sam, vem pa, da bo igranje na nostalgična čustva pomagalo pri prepoznavnosti. Vem tudi, da je avtomobil v resnici zelo prijeten in še kako vpadljiv. Sploh v takšni rumeni barvi, ki mu res paše! Capri, o, ja, sliši se definitivno bistveno boljše kot ford 03 SUV kupe.
slika
Cene:

ford capri 52 kWh capri, 1-st. sam. (125 kW) – 39.807 EUR
ford capri 77 kWh capri, 1-st. sam. (210 kW) – 45.800 EUR
ford capri 79 kWh AWD capri, 1-st. sam. (250 kW) – 47.930 EUR
ford capri 77 kWh capri premium, 1-st. sam. (210 kW) – 47.930 EUR
ford capri 79 kWh AWD capri premium, 1-st. sam. (250 kW) – 51.300 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ford obuja legendarno ime

V časih, ko nas Kitajci ‘bombardirajo’ z nedomiselnimi imeni avtomobilov, kot na primer 01 in 02, mi je všeč, da določeni avtomobilski proizvajalci še vedno prisegajo na klasiko. Pri Fordu imajo tako v ponudbi modele bronco, mustang, puma, po novem pa tudi model capri.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc