Tako je in v bistvu je zanimivo, da Volan obstaja ravno v času tako revolucionarnih sprememb na področju naše mobilnosti, zato tudi sam poskušam najti pozitivne stvari v vsem tem, čeprav nad vsem nisem vedno najbolj navdušen, ker kdo pa ne uživa v rezkem zvoku močnega bencinskega motorja in preganjanju po gorskih cestah. Evropski birokrati verjetno ne.
slika
Udeležil sem se prav posebnega dogodka v Tarragoni v Španiji, kjer je Kia predstavila kar tri svoje velike novosti. Žal zaenkrat samo statično, zato se že veselim dinamičnih premier, ker vemo, da so avti za peljati, ne pa za gledati, a ne!
slika
Kia nima težav s poimenovanjem svojih avtov, za osebna vozila so si zamislili oznako EV, potem pa številka označuje velikost modela, za gospodarska vozila pa PV in prav tako zraven številka za velikost. Najmanjši model bo kmalu EV2, torej so si pustili še prostor za EV1. EV2 je zaenkrat samo koncept, ki kaže, kakšen bo Kiin električni malček naslednje leto. Seveda je zelo trendovsko oblikovan, ima ’terenske’ dodatke, da izgleda bolj robustno, pa značilne Kiine pokončne luči, sploh pa so mi bila všeč atraktivna platišča in seveda lepo skrite kljuke vrat.
slika
kia EV2
Notranjost je veliko bolj futuristična na pogled in bo pri serijskem modelu verjetno manj podobna konceptovi kot zunanjost, je pa glede na zunanje mere presenetljivo veliko prostora. Veliko so se igrali z led lučkami, našli pa tudi rešitve, kot je zložljiva zadnja klop, da lahko potem sprednja sedeža postaviš čisto do konca nazaj in imaš piknik v avtu. Pa nekateri deli so odstranljivi, tako da si lahko zvočnike namestiš kamorkoli po avtu, ali pa ga celo vzameš s seboj, da drugje težiš ljudem s svojo muziko. Edino pri dodatnih zunanjih zaslonih ne vem, kaj naj si mislim … oziroma ideja se mi zdi super, edino napisi, ki bi jih videl tam, znajo biti najmanj zanimivi, glede na to, kako se vozniki gledamo v prometu. Bomo zdaj brali sporočila namesto dvignjenih prstov ... No, čez eno leto naj bi pripeljal ta malček, ko bomo izvedeli tudi vse o pogonu.
slika
kia EV2
Naslednji po velikosti je pa EV4. EV3 imamo tudi že pri nas, ta je pa zdaj malo bolj izrazito oblikovan model za tiste, ki želite bolj izstopati. Sicer bo v dveh variantah, limuzinski in s prisekanim zadkom, ampak pri nas bo na voljo samo, uganili ste, slednji, ker Evropejci ne maramo preveč limuzin in ker se bo ta tudi proizvajal samo v Evropi na Slovaškem.
slika
kia EV4
Pri oblikovanju sem spet poslušal filozofiranje, kako so našli navdih v naravi in ljudeh in združevanju in ... dejstvo pa je, da je oblika všečna. Limuzina sicer malo bizarna, ampak krajši izgleda pa prav privlačno, atletsko, bi si zlahka predstavljal tudi kakšen zelo močan stroj v njem, pa bo zaenkrat samo 150-kilovatni motor. Tudi pogon je tukaj sprednji, podvozje pa moderno z večvodilno premo zadaj in posebnimi frekvenčno-odzivnimi blažilniki. Vožnja naj bi bila zato tišja in bolj udobna, kar bomo seveda preverili na testu.
slika
kia EV4
Sem bil pa kar malo razočaran, ko sem izvedel, da bo, seveda enako kot EV3, uporabljal 400-voltno omrežje, ko pa Kia že ima tudi 800-voltnega pri EV6. Ampak OK, tisto je dražji model, je pa res fino, ko se zato precej bolj učinkovito polni, ker ves čas poudarjamo, da je pri električnih avtih veliko bolj pomembno, kako hitro se polnijo, ne pa toliko njihov doseg. Bateriji bosta dve, 58 in 81 kilovatnih ur za doseg do 590 kilometrov po WLTP, v idealnih pogojih pa naj bi se tudi ta napolnila od 10 do 80 odstotkov v 31 minutah.
slika
kia EV4
Kombinacija treh zaslonov ustvarja širok, kar 30-palčni zaslon, na katerem boste lahko gledali številne vsebine in ob tem uživali, ker sta tudi sprednja sedeža lahko posebej udobna, recimo med polnjenjem avta. Ta bo pri nas konec leta.
slika
In še PV5. Smo imeli prej zanimivo debato o Kiinih kombijih, ki so bili niti ne tako dolgo nazaj že precej popularni in so jih prodajalci že zelo pogrešali. So težili Kii, zakaj ni novih, pa so Korejci lepo rekli, da ne bodo vlagali denarja v zastarelo tehnologijo, ampak enostavno preskočili vse skupaj direktno v elektriko in ves denar vložili v razvoj čisto nove platforme, na kateri je prvi ravno PV5.
slika
Na voljo bo kot potniška in tovorna izvedenka ter šasija za raznorazne nadgradnje. Platforma PBV business omogoča vse mogoče kombinacije kot lego kocke vašega otroka doma, še posebej pa se mi je zdelo zanimivo, kako so pri razvoju sodelovali s številnimi podjetji in posamezniki, recimo z Uberjem, da vidijo, kaj je za njih optimalen potniški kombi. In še naprej bodo poslušali svoje stranke.
slika
Pri cargu se hvalijo z izjemno nizkim nakladalnim robom pa kupom rešitev, kot so recimo vodila v tovornem prostoru, ali pa povišana streha za posebne namene, medtem ko bo šasija lahko služila za nadgradnjo s hladilnikom, prekucnikom, s čimer želijo povedati, da bodo omejitve samo še v vaših glavah. Če ste pripravljeni voziti električni kombi, jasno, dve bateriji bosta na voljo, 51 in 71 kilovatnih ur, pa še ena manjša 43 kilovatnih ur za cargo. Motor pa bo imel moč 120 kilovatov in 250 njutonmetrov navora. 4,7 metra je dolg, da boste lahko merili svojo garažo, visok pa pod 1,9 metra.
slika
In to je seveda samo začetek, kmalu sledijo še manjši in večji modeli, cel kup jih bo baje, medtem ko PV5 ravno tako pripelje čez kakšno leto.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Vse poti peljejo v elektriko

Ne glede na to, kaj si mislite o elektromobilnosti, kmalu sploh ne boste več imeli izbire, ker zadnje čase hodimo skoraj samo še na predstavitve električnih vozil. In ena od znamk, ki se je na polno vrgla v elektrifikacijo, je Kia.

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc