Ne zgodi se prav pogosto, da avtomobilska znamka za predstavitev novega modela izbere prav našo malo podalpsko deželo. Lynk & co oziroma bolj natančno zastopnik znamke, ki pokriva kar 12 trgov, jo je, novost pa je model 02.
Za preprostim imenom se skriva električni križanec z nizko streho. 4,46 metra meri v dolžino, kar pomeni, da je po velikosti enak električnemu ford explorerju, precej blizu pa je tudi modeloma volvo C40 in volvo XC40. Slednja omenjam, ker je Lynk & Co kitajska znamka pod okriljem Geelyja, ta pa je med drugim lastnik Volva, Polestara in tako naprej. Ljubitelji motošporta ime Lynk & Co zagotovo poznate, saj v sodelovanju z ekipo Cyan Racing in modelom 03 od leta 2019 nastopajo v prvenstvu turnih avtomobilov. Novi lynk & co 02 (dve kot drugi model znamke za evropski trg) je bolj umirjene narave, konec koncev gre za prvi električni model, ki ga namenjajo evropskim kupcem. S čim jih bo nagovoril? Ja, ob malce nenavadnem imenu, zagotovo še s konkurenčno ceno in zanimivo obliko. Ne bom rekel, da bo všeč vsem, meni na fotografijah ni bil preveč, v živo pa je videti kar posrečen. Drugačen je (vsaj spredaj, z boka in zadaj me malce spominja na toyoto C-HR), niti malo dolgočasen, na cestah bo skratka precej opazen.

Tudi notranjost je prijetna - prevladuje minimalizem, materiali so precej dobri, daje tak skandinavski vtis, kakršnega ima Volvo. Pri Lynk & Co pravijo, da so pri snovanju modela 02 upoštevali preko 6000 odzivov voznikov modela 01, ki so te posredovali preko funkcije Co:lab, ki jo ponuja multimedijski sistem. Ta je pri modelu 02 zato povsem nov. Deluje na Android osnovi, je boljši in hitrejši, saj ga poganja Qualcommov procesor Snapdragon 8155. S posodobitvijo bosta na voljo tudi sistema Android Auto in Apple CarPlay, ki bosta sliko prikazovala na kar 15,4-palčnem osrednjem zaslonu. Ta je del serijske opreme, ležeč in podoben tistim, ki jih imajo vozila znamke Tesla. Na srečo pred voznikom ostaja še zaslon digitalnih merilnikov. Ta meri 10,2 palca. V notranjosti izstopa še tako spodaj kot zgoraj prirezan volanski obroč, v oči bode še trak desno od volana. Z obliko spominja na obesek ključa, s potegom pa zaženete aplikacijo Share, preko katere generirate enkratni elektronski ključ za souporabo vozila. Spredaj se sedi dobro, zadaj pa ne najboljše, ker je baterija nameščena v dno vozila, posledično pa so stopala potnikov postavljena precej visoko. Prostora sicer ni malo, sploh za avtomobil te velikosti in dno je povsem ravno. Zadnji prtljažnik ima 410 litrov, še dodatnih 15 jih ponuja sprednji. V njem najdete tako imenovan Easter egg oziroma velikonočno jajce, ki zabava z napisom »nope, no engine here« (ne, tukaj ni motorja), pri vtičnici za polnjenje pa nasmeji še »I've got the power« (jaz imam moč). Če lynk & co 02 skriva še kak drug zabaven napis, sporočimo, ko avtomobil vzamemo na test, ga dodobra pregledamo, pretipamo in preizkusimo.

Avtomobil je za zdaj na voljo z le enim elektromotorjem in le eno velikostjo baterije. Sinhroni elektromotor s trajnim magnetom razvije okroglih 200 kilovatov moči (272 KM) ter 323 Nm navora, tega pa pošilja na zadnji kolesi. To je dovolj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v le 5,5 sekunde in dovolj, da novinec brez težav doseže končno hitrost, ki znaša 180 kilometrov na uro. Baterija je litij-ionska NMC (nikelj-mangan-kobalt) s kapaciteto 66 kWh. Po podatkih tovarne to pomeni doseg do 435 oziroma do 445 kilometrov (odvisno od paketa opreme), v praksi najbrž med 300 in 350. Baterija se lahko polni z do 150 kilovati (kar pomeni 30-minutno polnjenje od 10 do 80 odstotkov). Na hitrih polnilnicah, jasno, na izmeničnem toku do 11, v primeru bogatejše opreme pa celo 22 kilovati. Bogatejši paket opreme ima ob tem še toplotno črpalko in aktivne zračne lopute.

Pri Lynk & Co pravijo, da bi morala 66 kWh baterija zadostovati večini potreb, zato o večji ne razmišljajo. Mogoče kar malce tvegana poteza, po drugi stani pa je avtomobil s 1820 kilogrami vsaj relativno lahek. Če lahko temu rečem lahek. Skratka, baterija je za zdaj takšna, kot je, mogoče kasneje pride celo manjša, obstaja tudi možnost, da bo ponudbo (v primeru, da bo trg pokazal zanimanje) obogatila še različica z dvema elektromotorjema in posledično pogonom na vsa štiri kolesa. Po prvi vožnji iz Bohinja v Kranjsko Goro in nazaj, lahko rečem, da je novi lynk & co 02 prijeten, kot večina električnih vozil nenaporen, pelje se dobro in za razliko od marsikaterega električnega križanca ne pretresa preveč. Je kakšna stvar, ki me moti? Je, mislim, saj je vedno – v tem primeru bi bili moji kaprici na račun oblike volanskega obroča, ki je sicer videti moderno, ampak za vrtet totalno nepraktičen in na račun pomanjkanju podatka o odstotkih napolnjenosti baterije na digitalnih merilnikih. Kaže le v kilometrih, za odstotek pa je treba globo v meni multimedijskega sistema. Vem, malenkost, ampak me moti. Bolj hvalim, da lahko streho obremenite z do 75 kilogrami, na lynk & co 02 pa pripnete tudi prikolico težko do 1600 kilogramov.

Ni pa preprosta samo motorna ponudba, podobno je tudi pri paketih opreme in barvah karoserije. Novi lynk & co 02 je lahko za zdaj bel, siv ali moder. V drugi polovici leta tudi vijolično-rdeč, že danes pa opremljen s črno streho. Paketa opreme sta tudi samo dva, prvi je core, drugi pa more. Razlik med njima je kar precej, od prej omenjene toplotne črpalke in aktivnih loput do močnejšega 22-kilovatnega polnilnika. Pri opremi more dobite še 20-palčna lita platišča (pri core ta merijo 19 palcev), temna stekla, v notranjosti pa električno pomična sedeža s spominsko funkcijo, oblečena v poliuretan (oziroma umetno usnje). Ogrevan je volanski obroč, klasično kamero za vzvratno vožnjo zamenja 360-stopinjska, dodana sta še brezžični polnilec za kar dva telefona in napredno ozvočenje Harman/Kardon s 14 zvočniki. Če naštetega ne boste pogrešali, je lahko novi lynk & co 02 vaš za 36.990 evrov, sicer pa pripravite še štiri tisočake več. Zastopnik znamke na vprašanje, kako so na končni ceni vplivale višje carine za kitajska vozila, ni ponudil odgovora, vseeno pa ponudba deluje kar konkurenčno. Sploh ko od maloprodajne cene odštejete še subvencijo, ki v tem primeru znaša 6.500 evrov. Lynk & co 02 z odbitkom le-te stane dobrih 30 tisočakov, kar se ne zdi pretirano, sploh ker je že v osnovi bogato opremljen in z izjemo toplotne črpalke (in pogojno še 22-kilovatnega polnilnika) ne vidim potrebe po nakupu različice more. Edino, če hočete več, da boste na cesti še bolj opazni.

Ceni:
lynk & co 02 66 kWh core, 1-st. sam. (200 kW) – 36.990 EUR
lynk & co 02 66 kWh more, 1-st. sam. (200 kW) – 40.990 EUR
lynk & co 02 66 kWh core, 1-st. sam. (200 kW) – 36.990 EUR
lynk & co 02 66 kWh more, 1-st. sam. (200 kW) – 40.990 EUR
Predstavljen v Sloveniji
Beri dalje