Toyota je japonska znamka, pa je bila lani kar 2. najbolje prodajana znamka v Evropi in več kot tri četrtine njihovih avtov je prav tako izdelanih v Evropi. Ta trg torej jemljejo zelo resno, zato sem bil spet povabljen na dogodek Kenshiki.
To je res zanimiv dogodek za nas avtomobiliste, ker izvemo veliko več o novostih kot v kateremkoli novinarskem sporočilu, ker so tam inženirji in strokovnjaki z vseh področij, skratka ljudje, ki ti dajo informacije iz prve roke. In izvedel sem še, da Kenshiki pomeni nekaj v stilu ’staro znanje’, nekaj, kar je zelo veliko vredno.

Kenshiki zdaj že tradicionalno poteka v velikem preurejenem hangarju (ali karkoli že je ta ogromna dvorana) ob letališču v Bruslju. Je pa tokrat prvič potekal spomladi, ker so očitno izkoristili, da ni več velikega salona v Ženevi, pa imamo ta termin zdaj prost in s tem čas za njihov veliki dogodek, kjer predstavijo vse svoje novosti in načrte za prihodnost.

Sam sem se sicer najprej ustavil pri dirkalnikih, na primer hiluxu za dirko Dakar, v katerem sem se celo že peljal, potem pa pri GR supri A90 final edition, ki ima 441 ’konjev’, 571 Nm, nastavljivo vzmetenje, karbonske sedeže ... to je pač stroj, ki ga kmalu ne bo več. Bo pa vsaj še nekaj časa (in kmalu tudi pri nas) GR yaris aero package concept; nove vstopnike ima za boljše hlajenje, nastavljiv spojler pa še eno zelo pomembno stvar, ki pa je res že dolgo nisem videl v avtih, pokončno ročico ročne zavore!

Povedali so, da razvijajo še dva zelo posebna yarisa, eden se imenuje TGRR in z njim se vračajo h koreninam, pravijo, ker bodo spet tekmovali na vztrajnostni dirki 24 ur Nürburgringa, kjer se je leta 2007 sploh začela zgodba Gazoo Racing; ja, to pomeni GR. Takrat se ekipa še ni smela imenovati Toyota, ker jim niso pustili, danes pa je to del Toyote in očitno zelo uspešen. No, drugi yaris ima pa dodano črko M, ker ima sredinsko nameščen motor, in prav zanima me, kateri nov model ga bo imel. Nekaj se je omenjala celica, ampak sam motor bo osnova tudi za vse ostale tri- in štirivaljne stroje, ki ga bodo uporabljali v bodočih Toyotinih modelih, torej tudi hibridih.

Druga skrajnost dogodka je bila mikromobilnost. Kakorkoli se ponekod trudijo, da bi avtomobile izgnali iz mest, se to ne bo kar tako zgodilo, ker smo ljudje preveč navajeni na osebno mobilnost, in zdaj se pojavljajo nove rešitve, kot je recimo FT-ME.

Koncept je zanimiv, ni kaj, krajši je od dveh metrov in pol, baje spominja na čelado pilota in 24 takšnih malih vozilc naj bi porabilo toliko energije kot en klasičen električni avto. Lahko bi imel celo solarno streho, ki naj bi prispevala dodatnih 20 do 30 kilometrov na dan, samo to potem že preveč podraži avtek, ki mora biti v osnovi zelo poceni. In ker naj bi se vozil v mestnih središčih in zanj ne bo potrebno vozniško dovoljenje za avto, bo hitrost omejena na 45 na uro.

V mestih avtomobili zasedajo kar 2/3 površin, vsi ostali, torej avtobusi, kolesarji, pešci in podobno pa samo tretjino, kar je problem, ker se bo to razmerje samo še povečevalo, če se ne spremeni naše razmišljanje. Ker podatki, ki so jih pridobili pri Toyoti na terenu, pravijo, da so tri četrtine poti krajše od 10 kilometrov in jih opravi ena oseba.

Lexus je imel lani še posebej uspešno leto, saj je v enem letu prodal 88 tisoč vozil, kar je za petino več kot leto prej, najuspešnejši pa je bil tudi najnovejši – mali LBX. V prihodnjih 12 letih obljubljajo še tri nove električne modele, medtem ko je poseben volan v RZ, ki ni več okrogel, zdaj zrel za serijsko proizvodnjo. Krmiljenje v celoti poteka preko žic, torej ni več mehanske povezave s kolesi. Kot zasuka je največ 200 stopinj, za čimbolj naraven občutek se zdaj malo bolj zavrti kot pri prototipih, ki smo jih vozili ne tako dolgo nazaj, in lažje ga je zavrteti nazaj v sredinsko lego. Prav tako so predstavili ’interactive manual drive’, pri čemer so ustvarili 8 ’umetnih’ prestav v ’menjalniku’ električnega RZ. V navednicah pišem, ker imajo električna vozila večinoma samo reduktor, ne pa menjalnika, kot ga poznamo pri klasičnih avtomobilih. Novost je še malo večja baterija, ki zdaj lahko shrani 77 kWh, medtem ko polnjenje s predgretjem po novem traja pol ure. Ob doplačilu bo možno tudi polnjenje z močjo 22 kW na izmeničnem toku. Tudi sama moč motorja je zrasla s 150 na 165 kilovatov, pri štirikolesno gnanem pa na kar 300 kW, s tem da lahko slednji po novem vleče še prikolico z maso do 1500 kilogramov.

Naskrivaj so nam pokazali še čisto novo električno limuzino ES, ampak so nam pobrali telefone in kamere, tako da ga bomo lahko pokazali konec aprila, ko ga bodo svetu predstavili na salonu v Šanghaju. Je pa zato bila največja novost na dogodku seveda čisto novi električni križanec iz razreda C-SUV, ki se bo imenoval (zelo neizvirno) C-HR+. Priznam, da nisem preveč navdušen nad imenom, ker je to čisto nov model, ampak pravijo, da želijo graditi na obstoječih modelih, na imenih, ki jih že vsi dobro poznamo in da tudi vemo, v kateri razred potem paše ta avto, ker bodo naziv bZ za električne avte očitno opustili.

Izgleda kar privlačno, zelo podoben je konceptu, ki smo ga videli 2 leti nazaj, dolg je pa 4,52 metra in ima 416 litrov velik prtljažnik. Tri opcije pri pogonu bo imel, torej sprednji in štirikolesni pogon, pa različno močne motorje, od 122 do 252 kilovatov (340 KM), če sem prav izračunal, ker so navajali moč samo v nam ljubših ’konjih’. V najzmogljivejši varianti naj bi imel pospešek do 100 km/h samo 5,2 sekunde, bateriji pa dve, 57 in 77 kWh, torej teoretični doseg do kar 600 kilometrov. Pri nas bo naslednje leto.

Enako bo ponujal najmanjši urban cruiser, ki ga tudi poganja elektrika, torej 3 opcije pri motorjih, tudi štirikolesni pogon in dve bateriji z 49 ali 61 kilovatnih ur. Ta zna biti sploh popularen, ker spada v B-segment in je prijetno majhen.

Bo pa verjetno malo prej pri nas najstarejši bZ4X, ki je zdaj osvežen z novo in bolj družinsko masko in predvsem z izboljšavami pri bateriji in pogonih, to je najbolj pomembno pri električnih avtih. Po novem bo imel dve opciji pri baterijah, 57,7 in 73,1 kilovatne ure, ki naj bi še vedno ohranili vsaj 70 odstotkov kapacitete po milijon prevoženih kilometrih, potem enako tri opcije pri pogonih kot pri novem C-HR+, predvsem pa predgretje baterije za hitrejše polnjenje v mrzlem, 22-kilovatno polnjenje na izmeničnem toku in lahko bo vlekel do 1500 kilogramov težko prikolico.

Najbolj zanimivo mi je bilo, da kljub vsej poplavi električnih avtov, poleg teh danes bodo namreč do konca naslednjega leta še trije novi, no, kljub temu razvijajo čisto nov bencinski motor, kar lahko veseli tudi nas, ki uživamo v klasičnih avtih. Super je, da razvijajo nova goriva in vse, samo da bomo še imeli ropotajoče stroje mi, nostalgiki. In ravno zato so pri Toyoti tako aktivni v dirkanju, ker je to njihov testni poligon, da potem tam na napakah vidijo, kaj morajo popraviti. V prihodnosti lahko tako pričakujemo čisto nova bencinska motorja, ki sem ju omenil že prej, 1,5-litrski in 2-litrski stroj, ki ju testirajo v dirkalnih yarisih za različne Toyotine modele. Obenem pa napovedujejo še tretjo generacijo gorivnih celic, ki naj bi bila do 50 odstotkov cenejša, 20 odstotkov bolj kompaktna in tudi bolj vzdržljiva, saj naj bi bila življenjska doba po novem kar milijon kilometrov.
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Beri dalje