Transporter je že desetletja sinonim za srednje velik kombi, ki lahko precej udobno prevaža potnike ali pa veliko tovora. Različic je bilo vedno toliko, da je vsak zase našel pravo, zdaj pa je na ceste zapeljala nova generacija.
Volkswagen nas je na prvo vožnjo povabil v Grčijo, poleg kopice novih transporterjev in caravell pa so pripeljali še skoraj vse prejšnje generacije legendarnega dostavnika, celo prvo iz petdesetih let prejšnjega stoletja, pa T2, T3 in ostale. Smo se s prvo generacijo uspeli tudi zapeljati in je polna karizme ter velikega volanskega obroča, ki je v premeru najbrž dvakrat večji od tega v novi generaciji. Sem pa sumil, da so nas povabili v Atene tudi zato, da so nam pokazali, kako so Grki stebre in zgradbe postavljali kar s pomočjo prvega transporterja, hah!

No, na fotografijah je torej novi transporter; zaenkrat mu ne pravijo T7, čeprav sem prepričan, da se ga bo prijela takšna oznaka. Ko sem ga gledal na fotografijah, mi ni bil posebej všeč, sploh ker vem, da je plod skupnega sodelovanja s Fordom in njihovim tourneom oziroma transitom custom, ki mi je za pogledati zelo simpatičen. Ampak zdaj lahko potrdim, da v živo izgleda precej bolje. In ne govorim tega samo zato, ker je v oglasu zanj Jason Stathan in bi me skrbelo, da bom fasal kakšen uramavashigeri v glavo ... res bolje izgleda kot na fotografijah.

Prvič od prihoda novega multivana sta s takšnim transporterjem na različnih platformah, s čimer je multivan postal bolj družinsko prijeten, ta pa je lahko brez kompromisa ohranil vse svoje delovne vrline. Pa to ne pomeni, da je trd in neudoben ali pa glasen kot kakšna konzerva, v bistvu lahko po dobrih sto prevoženih kilometrih že povem, da je prijeten, pravzaprav zelo prijeten. In tudi nadvse motorno raznolik. Klasikom je namenjen dvolitrski turbodizelski motor, ki je v tem dostavniku Fordov kljub oznaki TDI. Lahko ponuja 81, 110 ali pa kot caravelle 125 kW. Oba močnejša motorja imata lahko štirikolesni pogon 4motion, menjalnik pa je lahko ročni šeststopenjski ali 8-stopenjski samodejni.

Lahko pa izberete tudi pogonske alternative, ob katerih od navdušenja vzklikajo v Bruslju, in sicer hibrid s kar 171 kW moči, ta pride k nam naslednje leto, ali pa povsem električni transporter oziroma caravelle z zadnjim pogonom in s 100, 160 ali celo z 210 kW moči; slednji ima baterijo z neto 64 kWh, polni se pa z največjo močjo do 210 kW. Če ob takšnem vihate nos in ni za vas … za marsikoga je, ker če se večinoma sukate po mestih in okolici, je takšen lahko odličen.

Na voljo sta krajša in podaljšana različica, pa izvedenka z višjo streho za tiste, ki rabite več prostora v višino. 5,8 kubika prostora ima krajši transporter, kar je 0,3 kubika več kot predhodnik. Če boste izbrali dolgo različico z višjo streho, pa kar 9 kubikov, kar je že skoraj na meji z velikimi lahkimi gospodarskimi predstavniki. Na primer z manjšo različico crafterja. Tudi nosilnost se je z 1,2 tone povečala na 1,33 tone, v primeru električnega transporterja imate na voljo še vtičnico, ki napaja do 2,3 kilovata močno orodje, to je potem lahko mobilna delavnica.

Notri je fajn, prostora je dovolj, vse se zdi dobro izdelano, velik zaslon pomeni, da je okolje moderno, in super je tudi to, da je nekaj fizičnih stikal še ostalo. Meni je všeč še, da je zunaj ključavnica lepo skrita v kljuki in ne na vratih kot pri fordu, odlagališč je najbrž dovolj, to bolj obrtniki veste, kaj vse namečete notri, ampak ja, izgleda uporabno. Pa najbrž je za marsikoga zelo dobrodošlo tudi dejstvo, da je garancija pet let.

O zvočni zatesnitvi na dolgo še ne bom razpredal, ker je bila vožnja prekratka, bomo to preverili na testu, lahko pa povem še, da je krajša različica dolga 5,05 metra, daljša malo manj kot 5,5 metra, medosje ima 3,1 metra in takšen navaden ima manj kot 2 metra, da bo še vedno šel normalno v garaže. Pri povišanem pa bo zaradi višine 2,5 metra že potrebno paziti na kakšne nizke podvoze. Več seveda v testu, sem se z dogodka kar hitro odstranil, da ne bi res prišel Jason Statham in se z menoj želel pomeniti na štiri pesti.
Še naprej bo transportiral
Beri dalje