Lexus je znamka, ki pri nas nikoli ni bila posebej uspešna. Naši vozniki so zelo tradicionalni in se v premium segmentu večinoma odločajo za nemške avte, vseeno pa je bilo nekaj tistih, ki obožujejo japonsko gostoljubnost in so zdaj njihovi zvesti vozniki. In zdaj je prišel en avto, ki bo naredil preboj. To je LBX.
V bistvu že ime pove, da je namenjen temu, ker je sestavljeno iz besed Lexus Breakthrough Crossover, če poslovenim, to pomeni Lexusov križanec za preboj. Kar četrtino, če ne celo tretjino prodaje vseh njihovih modelov naj bi letos prevzel ta mali križanec in vse kaže, da bo res tako.

In kaj naj bi jih tako navdušilo? Najprej oblika. Moderna je, nov stil za Lexus, atraktivna maska ima lepo vkomponirano satovje in predvsem luči se lepo povezujejo s prečno letvico. Lep dodatek je tudi črna streha pri večini barv, ki so na voljo, da avto izgleda še nižji, kot je v resnici. Pa tudi sicer ni visok, je med nižjimi križanci. In mogoče bo komu kaj pomenilo še to, da je samo superšportni LFA doslej imel tri črke v imenu, ki je bil za znamko sploh nekaj posebnega. Mimogrede, to je bil avto z enim najboljših zvokov kadarkoli!

Druga stvar so materiali in kvaliteta izdelave. Res so izbrani in naj bi bili boljši od vseh, ki jih ponuja konkurenca, tako da tukaj ni nobenih kompromisov, čeprav gre za najmanjši model v ponudbi. Tudi zato ta avto izdelujejo na Japonskem; sem slišal, da so v njihovih tovarnah še posebej natančni.

To ni velik avto, dolg je samo 4,19 metra, zato ne pričakujte znotraj toliko prostora kot v RXu, ampak vseeno boste lahko normalno peljali tudi koga na zadnji klopi. Celo prtljažnik meri 402 litra, kar je več kot v za številko večjem UX. Spredaj se sedi dokaj nizko, čeprav ravno prav visoko, da je sedanje v avto bolj udobno kot pri klasičnih limuzinah. Kjer LBX res izstopa, pa je občutek spredaj, tudi med dotikanjem ti da vedeti, da so se zelo potrudili, sploh pa s ponudbo opreme iz velikih dragih avtov. Na voljo je recimo ozvočenje Mark Levinson s 13 zvočniki. Pa osrednji zaslon ima 12,3 palca in opcija je še, da naročite lexus digital key, da lahko na daljavo s telefonom upravljate z nekaterimi funkcijami avta.

Tretja stvar je pa vožnja. Lexus vedno želi, da imamo po eni strani občutek, da nas avto pomirja, ko se z njim vozimo, po drugi pa, da je dinamičen in zabaven, ko si voznik to zaželi. Zdaj bom končno omenil tudi njegovega sorodnika, to je Toyotin yaris cross, s katerim si sicer deli platformo, ampak ima LBX daljšo medosno in predvsem širši kolotek, da je po občutku precej bolj dinamičen. In je, tudi kabina je bolje zatesnjena in podvozje je drugače nastavljeno, ker so že od začetka razvijali avto čisto ločeno in najprej za naš evropski trg, ki je najbolj zahteven na svetu.

Avto je zelo lahkoten in predvsem odziven. Všeč mi je, kako rad ima ovinke, čeprav je bil zelo prijeten tudi med počasno vožnjo po ulicah Valencie, kjer smo ga prvič vozili. Veliko zaslug ima tukaj še pogon, ki je seveda hibridni. Sestavljata ga 1,5-litrski bencinski trivaljnik in elektromotor, ki energijo črpa iz bipolarne nikelj-metal hidridne baterije. To je čisto nova tehnologija, pri kateri je odzivnost bistveno boljša kot prej, zato je precej hitrejši, ko pritisnete stopalko za plin, bolje pa se tudi polni med regeneracijo.

Pa tudi štirikolesni pogon bo na voljo, ker se lahko zadaj vrti še en manjši elektromotor, ki pomaga pri speljevanju. In verjetno najbolj pomembna stvar, osnovni model tehta samo 1280 kilogramov, kar je zelo dober dosežek za hibridni avto z dvema motorjema in baterijo, zato tudi deluje tako lahkotno. Sistemska moč je okroglih 100 kilovatov, po domače je to 136 ’konjev’, do 100 pa pospeši v 9,2 sekunde.

Ko sem bil na prvi premieri v Londonu, kjer smo se vživeli v avto in navidezno poiskali parkirni prostor, so na veliko obljubljali, kako dober občutek bomo imeli med vožnjo. In iz prve roke lahko potrdim, da je to res in da bo super za tiste, ki želite fensi mali avto, ki je seveda zelo moderen in z najnovejšo tehnologijo. So rekli, da je to razred premium casual. Torej premium moda za vsak dan.

Naročite ga že lahko na internetu, prve pa bodo novi lastniki zapeljali enkrat marca. Tudi cene že imamo. Osnovni bo pri nas stal malenkost pod 30 jurjev s popusti in financiranjem, najbolje prodajani pa naj bi bili tisti med 32 do 35 jurjev, zato Japonci s takšno samozavestjo verjamejo v uspeh najmanjšega lexusa kadarkoli.

Najmanjši bo največji
Beri dalje