Ker še vedno ni povsem jasno, kakšni so načrti novih lastnikov s korejsko znamko Ssangyong, na njihovem najnovejšem predstavniku ne boste našli logotipa znamke. Vsaj spredaj in zadaj ne, le s pokrovčki litih platišč in zmajema na volanskem obroču namiguje, kam sploh sodi. Še po obliki bi težko rekli, da gre za Ssangyongov križanec, čeprav pri zastopniku pravijo, da se z robustno in retro obliko vrača h koreninam znamke. Torres, ki z 2,68 metra dolgim medosjem po velikosti sodi ravno nekje med segmenta C-SUV in D-SUV, se nam oblikovno zdi zelo zanimiv, sploh spredaj (četudi z motorno masko precej spominja na modele znamke Jeep). Tudi z boka ne izgleda slabo (tu izstopa z obliko C-stebrička in platišči, ki merijo od 17 do 20 palcev), je pa oblika zadka kar malce hecna. Precej nenavaden je že plastični pokrov, ki namiguje, da se pod njim skriva rezervna pnevmatika, ki se seveda ne, in nič drugačna ni postavitev kljuke, ki zavaja s tem, kam se sploh odpirajo prtljažna vrata. Na srečo navzgor, zato trpi le izgled, ne pa tudi vsakodnevna uporabnost. No, mogoče je pa vam ravno to všeč.
slika
Bolj nam je, da je počutje v kabini precej prijetno in četudi vsi materiali niso najmehkejši, vas nima kaj skrbeti, ker izdelava ni slaba in posledično prav nič ne škripa. Torres, ki je obenem kar dobro založen z asistenčnimi sistemi (precej jih je na voljo že v osnovni različici), razvaja še z digitalizirano notranjostjo. Za velikim volanskim obročem malce nepravilnih oblik se skrivajo napol digitalni merilniki – ti po diagonali merijo kar 12,5 palca, a ima zaslon med njimi le 4,2 palca, je pa vsaj multimedijski sistem dodobra povezljiv. S pomočjo USB-kabla tipa A omogoča povezavi Android Auto in Apple CarPlay, vse skupaj pa se prikazuje na 9-palčnem osrednjem zaslonu. Vedno serijska je kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, medtem ko boste morali za navigacijsko napravo poseči po bogatejših paketih adventure ali premium. Za piko na i je tu še tretji zaslon, ta je 8-palčni, v osnovi pa je namenjen nastavljanju dvopodročne klimatske naprave, kar izgleda zelo moderno, je pa res, da bi tam raje videli klasična stikala, ker bi bila ergonomija tako še bistveno boljša. Ambientalna osvetlitev je na voljo le pri bogatem paketu premium, ogrevani volanski obroč in sprednja sedeža pa že pri srednjem adventure, ki bo pri nas najbolj priljubljen. S paketom premium dobite še usnjeno oblazinjenje, prezračevana sprednja in ogrevana zunanja sedeža zadaj, kot tudi električno pomična prtljažna vrata, za katerimi se skriva kar 703 litre velik prtljažnik (ta ob odstranitvi talne police pogoltne celo 839 litrov).
slika
Marsikoga bo bolj presenetil podatek, da novi ssangyong torres pod pokrovom prostor namenja le enemu motorju, pa še ta je turbobencinski. Ljubitelji dizlov niste na pravem naslovu, ker novinca poganja 1,5-litrski štirivaljni turbobencinski motor z oznako T-GDi. Gre za enak motor, ki ga najdemo že v manjšem korandu, zato tudi tu razvije 120 kilovatov moči (163 KM) ter 280 Nm navora. Na voljo je v kombinaciji s 6-stopenjskima ročnim ali samodejnim menjalnikom proizvajalca Aisin. V primeru, da se boste odločili zanj, lahko doplačate tudi za štirikolesni pogon. V tem primeru vas bo zanimal še podatek o oddaljenosti od tal, ki znaša 195 milimetrov, 300 milimetrov pa je številka, ki pove, po kako globoki vodi boste lahko bredli.
slika
O elektriki ali kakršnikoli elektrifikaciji za zdaj ni ne duha ne sluha, čeprav pravijo, da se lahko to že v kratkem spremeni s prihodom povsem električne različice z oznako torres EVX (gre za kratico EV eXtreme). Ta bo v dnu skrivala 73,4 kWh baterijo, elektromotor, ki se bo nahajal spredaj (kar bo posledično pomenilo tudi pogon le na sprednji kolesi) pa bo razvil 152 kilovatov moči (207 KM) ter 340 Nm navora. Po podatkih tovarne bi lahko s polno baterijo prevozili dobrih 400 kilometrov, kar bo v praksi kar težko dosegljivo, je pa res, da baterijo ni tako majhna, zato večjih težav z dosegom vseeno ne bo. Če bo v osnovi sploh pripeljal k nam.
slika
Če bo med tremi paketi opreme (club, adventure in premium) največ zanimanja za srednjega, bo delež dvokolesno in štirikolesno gnanih različic bolj enakomeren. Približno polovica kupcev naj bi doplačala okrogle tri tisočake, kolikor dražji sta različici s štirikolesnim pogonom, sicer pa se cene torresa začno pri 34.999 evrih (torres 1.5 T-GDi 2WD club, 6-st. roč.) in neupoštevajoč doplačilne barve (te stanejo 700 evrov, v osnovi pa je torres temno moder) končajo pri 44.499 evrih (torres 1.5 T-GDi 4WD AT premium, 6-st. sam.). Navedenim cenam lahko pri paketih club in adventure odštejete 3.100 evrov, kolikor znaša popust, ki ga pri najbogatejšem paketu premium ne ponujajo. Seveda je teh na zalogi največ, sicer pa nekaj vozil k nam pripelje februarja, vsi tisti, ki bi novi torres naročili, pa ga lahko pričakuje v roku treh do štirih mesecev. Zastopnik znamke pričakuje, da bo letos prodal 100 Ssangyongovih vozil, prihodnje leto pa kar 400 (to bo predstavljalo približno odstotek deleža na trgu). Najbolje prodajan bo zaradi cenovne dostopnosti ostal model korando, novinec pa se bo s približno 80 prodanimi primerki hitro zavihtel na drugo mesto.
slika
Cene:

ssangyong torres 1.5 T-GDi 2WD club, 6-st. roč. (120 kW) – 34.999 EUR
ssangyong torres 1.5 T-GDi 2WD adventure, 6-st. roč. (120 kW) – 36.999 EUR
ssangyong torres 1.5 T-GDi 2WD AT adventure, 6-st. sam. (120 kW) – 38.999 EUR
ssangyong torres 1.5 T-GDi 2WD AT premium, 6-st. sam. (120 kW) – 41.499 EUR
ssangyong torres 1.5 T-GDi 4WD AT adventure, 6-st. sam. (120 kW) – 41.999 EUR
ssangyong torres 1.5 T-GDi 4WD AT premium, 6-st. sam. (120 kW) – 44.499 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Ne, ni jeep. Ssangyongov križanec je!

Prvi Ssangyongov model, ki je nastal pod okriljem skupine KG group, je križanec torres. Ta 4,7 metra dolg predstavnik, ki se po velikosti vriva med manjši korando in večji rexton, nosi ime narodnega parka Torres del Paine v čilski Patagoniji.

Beri dalje
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
PREMIERE
Zdaj še bolj sodoben avtomobil
Domača premiera: Škoda octavia
Iztok Krajnc
Zaprašil vam bo življenje
PREMIERE
Zaprašil vam bo življenje
Domača premiera: Dacia duster
Iztok Krajnc
Električni raziskovalec
PREMIERE
Električni raziskovalec
Domača premiera: Ford explorer
Iztok Krajnc
Karoq na elektriko
PREMIERE
Karoq na elektriko
Mednarodna premiera: Škoda elroq
Iztok Krajnc
Polikana formentor in leon
PREMIERE
Polikana formentor in leon
Mednarodna premiera: cupra formentor (in leon)
Iztok Krajnc
Zanimiv izgled in napredne tehnologije
PREMIERE
Zanimiv izgled in napredne tehnologije
Domača premiera: Suzuki swift
Iztok Krajnc
Allstreet za tiste, ki nočete križanca
PREMIERE
Allstreet za tiste, ki nočete križanca
Domača premiera: Audi A3
Gašper Miš
Dinamična oblika in elektrificirani pogoni
PREMIERE
Dinamična oblika in elektrificirani pogoni
Domača premiera: Peugeot 3008
Gašper Miš
Ljubljenec slovenskih voznikov
PREMIERE
Ljubljenec slovenskih voznikov
Domača premiera: Škoda superb
Iztok Krajnc
S škornji v Škotskem višavju
PREMIERE
S škornji v Škotskem višavju
mednarodna premiera: toyota land cruiser
Iztok Krajnc