Tokrat za začetek lahko poskrbimo za malo nostalgije. Leta 1955 je na ceste zapeljala prva generacija fiata 600, ta je nadomestila malega topolina in ponudila dva dodatna sedeža ter močnejši motor, ki je vozilce pognal do 95 km/h. Leto pozneje je svet ugledala še izvedenka multipla, ki je med družinami postala še bolj priljubljena, velikokrat so jo uporabljali tudi taksisti, ponujala pa je še več prostora. Italijani niso spali na prodajnih lovorikah in leta 1964 pokazali zmogljivejši fiat 600 z 29 ’konjički’ in končno hitrostjo 110 km/h, tistemu so se vrata odpirala že klasično in ne več nazaj.
slika
V štirinajstih letih so po svetu prodali 2,6 milijona vozil in fiat 600 proizvajali na številnih koncih sveta, tudi v Jugoslaviji in Čilu, potem pa s proizvodnjo prve generacije zaključili leta 1969. Dolgo je trajalo, da je na ceste zapeljala druga generacija, seicenta druge generacije se najbrž spominja več ljudi, malček je bil na voljo tudi v nabriti izvedenki sporting in ta generacija je našla dom v 1,33 milijona garažah. Zdaj je tukaj tretja generacija, dejansko karakterni naslednik fiata 500X, pa čeprav je od njega krajši za deset centimetrov.
slika
Oblikovno je simpatičen in kar nekaj linij ter dodatkov povzema od originala, druge pa od aktualne 500tice. S 4,17 metra dolžine je po velikosti nekako v sredini segmenta B, njegov prtljažnik ponuja 360 litrov prostora in na rob potisnjena kolesa skrbijo, da je tudi potnikom namenjeno precej prostora. Predvsem pa bo marsikoga premamil že s svojim zunanjim izgledom ter simpatično notranjostjo. Seveda je tehnološko sodoben in nabit s številnimi pomagali, sredino armaturne plošče krasi zaslon z diagonalo 10,1 palca, zunaj lahko izbirate med sedmimi barvami in notranjo osvetlitev si boste lahko nastavili v 64 različnih barvnih odtenkih.
slika
Glede pogona boste lahko izbirali med dvema oziroma tremi izvedenkami. Približno vsak peti kupec bo posegel po električni različici s 115 kW moči in baterijo z uporabnimi 51 kWh kapacitete. Takšen 600 do stotice potrebuje 9 sekund, v mestu navdušuje s hipnim navorom, baterijo je mogoče polniti z močjo 100 kW na enosmernem toku in preko klasične polnilnice z 11 kW. Ker je fiat 600 dokaj majhen in po WLTP porabi dobrih 15 kWh na sto prevoženih kilometrov, pomeni, da je doseg preko 300 kilometrov.
slika
Druga alternativa je blagi hibrid s 74 kW moči v šibkejši različici oziroma s 100 kW moči v močnejši izvedenki. Tukaj turbobencinskemu motorju pomaga še elektromotor z 21 kW moči, zato fiat 600 nekaj malega lahko prevozi tudi zgolj s pomočjo elektrike. 136 ’konjičkov’ v močnejši različici pa pomeni, da zmore drveti z 200 km/h in stotico ugleda v 8,5 sekunde.
slika
Oprema električne različice je povsem enostavna, osnovni paket se imenuje red, kdor bi hotel imeti z vso opremo naložen fiat 600, pa bo posegel po opremi la prima. Pri blagem hibridu je bogatejša oprema poimenovana enako, manj opremljen paket pa nosi oznako byo in ima potem na voljo več različnih podpaketov opreme. Kot rečeno, bo takšna izvedenka bolj priljubljena in računajo, da bo po blagem hibridu na letni ravni poseglo nekaj več kot 300 kupcev.

Pa še nekaj cen:

fiat 600 RED electric – 33.990 EUR
fiat 600 la prima electric – 37.990 EUR
fiat 600 BYO 1.2 E-DCT6 100 – 23.490 EUR
fiat 600 BYO 1.2 E-DCT6 136 – 24.190 EUR
fiat 600 la prima 1.2 E-DCT6 100 – 26.490 EUR
fiat 600 la prima 1.2 E-DCT6 136 – 27.190 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Obuditev legende

Čeprav se mlajši bralci oznake 600 pri Fiatu ne boste spomnili, je to vseeno model z bogato zgodovino, saj je prvi na ceste zapeljal že leta 1955, in to z namenom, da zadovolji prostorske potrebe družin. Zdaj je tukaj tretja generacija.

 

 

 

 

 

 

Beri dalje
Dva za ljubitelje vožnje
PREMIERE
Dva za ljubitelje vožnje
domača premiera: BMW 2 gran coupe in mini cooper cabrio
Gašper Miš
Oster kot britvica
PREMIERE
Oster kot britvica
domača premiera: alpine A290
Iztok Krajnc
Še večji duster = bigster
PREMIERE
Še večji duster = bigster
mednarodna premiera: dacia bigster
Iztok Krajnc
Ne samo hibridi, tudi elektrika
PREMIERE
Ne samo hibridi, tudi elektrika
Mednarodna premiera: Toyota Kenshiki
Iztok Krajnc
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
PREMIERE
Ostaja trpežen, postaja pa tišji
mednarodna premiera: toyota hilux
Iztok Krajnc
Plavanje proti toku
PREMIERE
Plavanje proti toku
domača premiera: kia picanto
Gašper Miš
Tretja generacija bo še boljša
PREMIERE
Tretja generacija bo še boljša
domača premiera: audi Q5
Iztok Krajnc
Enostavnost je njegova vrlina
PREMIERE
Enostavnost je njegova vrlina
domača premiera: opel frontera
Iztok Krajnc
Ford obuja legendarno ime
PREMIERE
Ford obuja legendarno ime
regijska premiera: ford capri
Gašper Miš
Vse poti peljejo v elektriko
PREMIERE
Vse poti peljejo v elektriko
Mednarodna premiera: Kia EV days
Iztok Krajnc