BMW je kupcem poslovnih limuzin ponudil že osmo generacijo predstavnika v D-segmentu, s katerim ciljajo na še bolj tehnološko ozaveščene kupce, ki stavijo na športnost in udobje.
Letos je, če ne štejemo posebne podaljšane različice za kitajski trg, na voljo kot limuzina s klasičnimi motorji, priključni hibridi ter električni i5. Prihodnjo pomlad na ceste zapelje še karavanski touring, ki bo prav tako naslavljal poslovne, a malce bolj družinsko naravnane kupce. BMW serije 5 je na cestah že od daljnega leta 1973, vse različice modela s tovarniško oznako G60 pa izdelujejo v nemškem Dingolfingu. Mersko gledano se ni pretirano oddaljil od predhodnika, so pa tehnološke in oblikovne spremembe toliko bolj številčne in opazne. Električna različica se ponaša z enim najboljših količnikov zračnega upora nasploh, 0,23, kar dosega tudi s pomočjo aktivnih zračnih loput na povečanih ledvičkah ali maski motorja ter s posebnim vrtinčenjem zraka okoli odbijača in preko prednjih koles. Tako kot največja hišna limuzina, serija 7, pa po novem ponuja tudi možnost osvetljenih ledvičk.

Še vedno je izrazito vozniško orientirana poslovna limuzina, ki pa z materiali in udobjem še bolj razvaja tudi limuzinskega udobja vajene potnike, zahvaljujoč opcijskima prilagodljivemu M-vzmetenju ter štirikolesnemu krmiljenju z aktivno stabilizacijo prečnega gibanja karoserije (po domače nagibanja v ovinkih). V notranjosti je čutiti vpliv digitalizacije modelov, saj krmiljenje večine funkcij poteka preko dveh zaslonov, nov je tudi volanski obroč s številnimi tipkami, ki se jih je treba sicer navaditi, a so intuitivno razporejene, da voznik hitro ve, čemu katera služi. Še bolj kompleksno je med digitalnimi merilniki, ki ponujajo ogromno možnosti prikazov, skupaj z navidezno resničnostjo obogateno projekcijo pred voznikom pa je teh skoraj nešteto. Vse to so pri BMWju strnili v operacijski sistem 8.5, ki ponuja povezovanje in komunikacijo med vozili in s ’centralo’. V kratkem naj bi na ta način povezali 20 milijonov vozil BMW, 5 milijonov med njimi pa bo imelo možnost nadgradnje preko spleta (za celotno prodajno paleto modelov BMW).

Voznik lahko med merilniki potek vožnje spremlja prek t. i. augmented view kamere, ki se ponaša z izredno odzivnostjo, na projekciji pa se mu izrisuje vozni pas ali celo več njih in s pomočjo sistema avtonomne vožnje lahko na krajši razdalji povsem samodejno vozi, po novem pa tudi zamenja vozni pas ali prehiti vozilo. Malce kasneje bo mogoče v mirovanju mogoče igrati celo Milijonarja in ostale videoigre.

Motorno paleto obsegajo štiri različice motorjev z razponom moči od 145 do 360 kilovatov in pogonoma na zadnji kolesni par oziroma štirikolesni xDrive. Največ novega je pri priključnohibridni različici 530e, ki po novem zmore 220 kW in se ponaša z li-ionsko baterijo pete generacije, ki zmore z 19,4 kWh baterijo z enim polnjenjem premagati do 80, po tovarniških podatkih pa celo dobrih 100 km. Osnovna različica pa se po novem ponaša z 48V napetostnim sistemom, pri čemer je elektromotor vgrajen v osemstopenjsko prestavno avtomatiko.

Še več novosti je seveda pri popolnoma novem i5, ki je na voljo v različici eDrive40, ki razvija 250 kW in ponuja šestsekundni pospešek do stotice. Baterija ima neto 81,2 kWh. Češnjo na vrhu električne ’torte’ pa predstavlja različica M60 xDrive, ki razvija 442 kW ali 601 KM, kar je celo malenkost več kot predhodni M5. Stotico med merilniki sicer prekrije slabe pol sekunde kasneje (3,8 sekunde), so pa vmesni pospeški še bolj dih jemajoči. Baterija se s pomočjo navigacije prej omenjenega operacijskega sistema 8.5 ob približevanju polnilnici pripravi na hitro polnjenje, ki lahko preko DC-polnilnika poteka do moči 205 kW.

Cene se pri nas pričnejo pri 59.650 evrih, kolikor uvoznik želi za različico 520i basis line, osnovni priključni hibrid pa vas bo olajšal za najmanj 67.200 evrov. Cene električnega i5 se pričnejo pri 71.850 evrih, pri različici M60 xDrive pa že v osnovi presežejo ceno 100 tisočakov. Uvoznik računa, da bo največ petic še vedno prodanih s termičnim motorjem, in sicer dizelski 520d.

Po lanskoletni predstaviti nove generacije serije 7 so Bavarci zdaj predstavili še admiralsko limuzinsko ladjo, ki sliši na ime i7 M70 xDrive. Gre za najhitrejše električno vozilo znamke vseh časov, saj za pospešek do stotice potrebuje 3,7 sekunde, kazalec na merilnikih pa se ustavi pri 250 km/h. To so BMWjevi inženirji dosegli z vgradnjo elektromotorjev s skupno največjo močjo 485 kW ali 659 KM, kar skupaj s 101,7 kWh baterijo zadošča za 490 do 559 km dosega. Polnjenje prek DC-vtičnice lahko poteka do moči 195 kW, s čimer za 10 do 80-odstotno napolnjenost potrebuje dobre pol ure. Zunanjost najbolj zmogljive sedmice krasijo M-maska motorja, zajetnejši stranski pragovi, M-ogledala ter posebna 21-palčna platišča. Skupaj s kontrastnimi barvami zgornjih delov karoserije M70 ponuja več kot 100 barvnih kombinacij.

Znotraj potnike pričaka oblazinjenje iz kombinacije merino usnja (še bolj voljno kot napa usnje) ter volne, skupaj s t. i. zračno lebdečo digitalno konzolo pa pomeni izredno uporabniško izkušnjo potnikov v prvi vrsti. V drugi vrsti se tako kot pri ostalih različicah serije 7 potniki zabavajo ali ’oddaljeno’ delajo s pomočjo 31-palčnega zaslona z ločljivostjo 8K. Cene M70 se pričnejo pri 186 tisočakih, navzgor pa, kakor pravijo pri bavarski znamki, skoraj ni omejitev.
Petica osmič & najbolj zmogljiva sedmica
Beri dalje