Ob vožnji s pasjo vprego in s snežnimi sanmi ter ob občudovanju severnega sija smo na severu Švedske preizkusili tudi prenovljeno toyoto RAV4. Kakšna je, lepo pove naslednji stavek.
RAV4 je zakon. Ne pravim tega samo zato, ker nas je Toyota povabila na sever Švedske, v deželo večne svetlobe ali pa skoraj večne teme; snega, čudovitih prostranstev, neizmernega miru in tako velike količine bonbonov, da vam jih ne bo zmanjkalo niti takrat, ko boste severni sij občudovali več dni zapored. No, ampak zaradi avta sem bil tam, dovolj o bonbonih. Čeprav je izbira res velika.

RAV4 je zakon, ker je eden najbolj prijetnih križancev tega segmenta, fin za peljat in prostoren, predvsem pa presenetljivo zmogljiv. Sam sem se s samo spredaj gnanim potepal po Albaniji in dvakrat celo prečkal reke, z Matejem in Iztokom pa smo se s štirikolesno gnanim potepali po Gvatemali. Ne vprašajte me, po kakšnih groznih podlagah smo se vozili na poti. No, če že vprašate, po zelo zahtevnih in uničenih, pa je šlo brez težav, pač počasi.

In tukaj je zdaj prenovljeni RAV4. Če boste izbrali katerega od že doslej poznanih paketov opreme, zunaj sprememb ne boste opazili. Edina zunanja sprememba sta le dve novi barvi karoserije. Je pa nov dodaten paket opreme, ki predstavlja vrh ponudbe. GR sport se imenuje, kar sicer ne pomeni, da je z njim RAV4 tako nabrit kot tisti modeli s še bolj športno in krajšo oznako GR. GR sport je pač paket opreme, ki poskrbi za malo bolj dinamičen izgled. In RAV4 je z njim pač še malo bolj zakon.

Malenkost drugačna sta v tem primeru oba odbijača, logotipi zunaj so v črni barvi in veliko je značk GR sport. Znotraj vas bosta pričakala bolj športna sedeža, ki nikakor nista preveč agresivna ali neudobna, vseeno pa malce bolj očitno objameta hrbta sprednjih potnikov. Pri materialih pomislekov nimam, vse je izdelano z mislijo, da mora zdržati najbrž kakšnih 50 let, zunanje ostre linije pa so itak nekaj, kar vam je lahko všeč ali ne. Meni je RAV4 tudi za pogledati simpatičen avtomobil.

Ena velika sprememba je vseeno, ne glede na izbrani paket opreme. Ko rečem velika, mislim na velik sredinski zaslon in še večje digitalne merilnike pred voznikom. Torej sta spremembi pravzaprav dve. Celoten multimedijski sistem je nov, kar je seveda logično in pričakovano. Če takšnega ponujajo nekateri najnovejši Toyotini modeli, recimo corolla cross, se pa res spodobi, da ga dobi tudi RAV4. 10,5 centimetra je diagonala zaslona, vmesnik pa je dosti boljši kot prej. Bolj pregleden, logičen in tudi hitreje deluje.

RAV4 se pelje enako kot prej, kar je prav, ker je za peljati zelo prijeten. Bojda so izboljšali sistem Toyota Safety Sense, ki skrbi za varnost, ampak na poti nisem izzival in iskal losov, da bi to preveril. Verjamem. Meni se poleg večjega sredinskega zaslona zdi fajn, da so tudi merilniki končno digitalni in bolj sodobni za pogledati, predvsem si pa lahko voznik nastavi tiste prizkaze, ki ga med vožnjo zanimajo. Applov CarPlay deluje zdaj brezžično, Android Auto pa le preko kabla, kar je malo škoda. No, pa zdaj na daljavo lahko preverite, če ste zaklenili avto, zaprli vsa okna, na daljavo lahko tudi vključite vse smernike, če boste v parkirni garaži pozabili, kje ste že parkirali, in tako naprej.

Celo na snegu in poledenelih cestah se je dobro obnesel, ker je štirikolesni pogon ob pomoči elektrike zelo zmogljiv in fajn deluje. Tudi igriv je lahko RAV4, za svojo velikost pa je od nekdaj zelo lahkoten in predvidljiv. Preko poledenelih jezer je šlo brez težav in niti ne počasneje kot pozneje z motornimi sanmi. Sicer je pomagalo, da so bile slednje elektronsko omejene na dokaj mizerno hitrost, smo pa s pomočjo pnevmatik s kovinskimi čepki z RAV4 po ledu drveli z več kot 100 km/h, kar pa tudi ni kar tako. Prenovljeni RAV4 lahko že naročite, mi pa komaj čakamo, da ga vzamemo na test. Že razmišljamo o tem, na katero zahtevno destinacijo bi šli z njim.
RAV4 je zakon
Beri dalje