Šestnajst milijonov vozil razreda E in njegovih predhodnikov so doslej prodali po celotnem svetu, v Sloveniji pa od leta 1993 več kot šest tisoč E-jev. Razred E je od nekdaj Mercedesova ikona poslovne luksuzne limuzine, zdaj v šesti generaciji pa predstavlja še bolj odločen most med klasičnimi mercedesi in elektrificiranimi. To nakazuje s svojo sprednjo masko in z dejstvom, da kar polovico celotne palete predstavljajo priključni hibridi. Brez skrbi, klasične različice z bencinskimi ali dizelskimi motorji ostajajo, na voljo so štirivaljni ali pa šestvaljni motorji, čeprav pri uvozniku največ povpraševanja že dobivajo za različico 220 d, torej dobro poznano klasiko.
slika
Novosti je veliko, a če izboljšave udobja in voznih lastnosti pustimo ob strani in za test, je največji napredek nedvomno znotraj. E je postal pametnejši in zdaj v pametnih garažah zagotavlja četrto stopnjo avtonomne vožnje, kar pomeni, da se zmore sam zapeljati do ustreznega parkirnega mesta in samodejno parkirati, a tega v Ljubljani in nasploh v Sloveniji zaenkrat še ne pričakujte, ker temu ni prilagojena še nobena garaža. Bolj zanimiva novost je nedvomno digitalni ključ, torej aplikacija, ki omogoča vstop in uporabo vozila brez pravega ključa, pri posameznem vozilu pa je na voljo do šestnajstim uporabnikom, kar bo dobrodošlo predvsem v podjetjih, kjer eno vozilo uporablja veliko ljudi.
slika
Naenkrat sta na ceste zapeljala limuzinska in karavanska izvedenka, slednja je dražja okoli dva tisočaka, trem različnim paketom opreme in zunanjega videza pa se ponovno pridružuje še bolj terensko naravnana različica all-terrain z aluminijastimi zaščitnimi dodatki ter 28 milimetrov večjo oddaljenostjo od tal. Serijsko je opremljena z zračnim vzmetenjem, zato jo je mogoče dodatno od tal dvigniti še za 46 milimetrov. Zanimiv je nedvomno še tehnični paket, ki med drugim vsebuje zračno vzmetenje in štirikolesno krmiljenje, zaradi katerega je potem obračalni krog 80 centimetrov manjšega premera, kar je v praksi nedvomno dobrodošlo. Novi E namreč v dolžino meri le pet centimetrov manj od petih metrov in njegovo medosje zdaj znaša tri metre, zato je znotraj odlično poskrbljeno za vse potnike. In njihovo dodatno prtljago ali rekvizite, samodejno izvlečna vlečna kljuka je del serijske opreme in ima povečano nosilnost na 84 kilogramov, da bo dovolj tudi za električna kolesa.
slika
Notranjost bo lahko zelo razvajala, še posebej sprednja dva potnika, saj je serijsko sredinski zaslon naravnost ogromen in meri 14,4 palca, doplačilno pa je na voljo še MBUX superscreen z dodatnim 12,3-palčnim zaslonom pred sovoznikom, zasloni so v tem primeru razporejeni preko celotne armaturne plošče, z njihovo pomočjo pa se je mogoče udeležiti celo digitalne konference. Če je v vozilu le voznik, potem se zaradi varnosti slika na zaslonu zatemni, da ne bi pozornost preveč uhajala s ceste na osrednji zaslon, v primeru sopotnika v vozilu, pa slednji lahko gleda tudi dogajanje na zaslonu, voznik pa zaslona vseeno med vožnjo ne vidi.
slika
Novost so še MBUX rutine, ki si jih vozilo zapomni, da določenih funkcij potem vozniku ni potrebno vključevati vedno znova. Na primer … po odhodu iz službe in z začetkom vožnje voznika pričaka samodejno vključena sedežna masaža. Funkcij, ki si jih lahko potnika spredaj določita, je praktično neomejeno. Tudi zelo bizarnim željam bo ustregel novi E, denimo povišanju temperature notranjosti na maksimum vsakič, ko boste zapeljali v predor in bo zunaj manj kot 10 stopinj. Ali pa številnim drugim, ki si jih boste zamislili sami.
slika
Morda vseeno še beseda ali dve o motorjih, pa čeprav bo marsikdo vseeno izbral 'klasiko'. Priključni hibridi imajo veliko baterijo, 25,4 kWh je njena uporabna kapaciteta, torej je zgolj električni doseg brez težav okoli 100 kilometrov, naprej pa potem na bencin. Hvalim, da je mogoče baterijo polniti z 11 kilovati preko klasičnega omrežja, z enosmernim tokom pa z do 55 kilovati, zato bo hitro polna. Nekaj prtljažnega prostora seveda takšne različice izgubijo, limuzina ima v hibridni različici 370 litrov prtljažnika, bolj klasična pa 540 litrov, karavan pa 460 litrov oziroma 615 litrov, če ne govorimo o hibridu.
Še nekaj cen:
mercedes-benz E 200 – 67.890 EUR mercedes-benz E 220d – 69.990 EUR mercedes-benz E 220d 4matic – 72.990 EUR mercedes-benz E 300e – 75.990 EUR mercedes-benz E 300e 4matic – 78.990 EUR mercedes-benz E 400e 4matic – 82.790 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Tukaj je šesta generacija!

Leta 1953 je na ceste zapeljal mercedes-benz W120, daljni prednik razreda E, ki torej svoje zgodovinske korenine lahko najde zelo daleč, pa čeprav se je oznaka E prvič uradno pojavila šele leta 1993. Zdaj se pojavlja že v šesti generaciji, povsem novi!

Beri dalje
Samo nebo je meja
PREMIERE
Samo nebo je meja
mednarodna premiera: cupra terramar
Iztok Krajnc
Obuditev legende
PREMIERE
Obuditev legende
Domača premiera: fiat 600
Iztok Krajnc
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
PREMIERE
Ali bo petka povzročila elektrorevolucijo?
mednarodna premiera: renault 5 E-tech electric
Iztok Krajnc
Nazaj med prve tri
PREMIERE
Nazaj med prve tri
Domača premiera: Nissan qashqai
Gašper Miš
V simbiozi z družinami
PREMIERE
V simbiozi z družinami
Domača premiera: renault symbioz
Iztok Krajnc
Velike toyote so med nami
PREMIERE
Velike toyote so med nami
Mednarodna premiera: toyota professional
Iztok Krajnc
Kitajska ofenziva
PREMIERE
Kitajska ofenziva
Domača premiera: MG3 in MG HS
Iztok Krajnc
Po prenovi tudi v nabriti različici N
PREMIERE
Po prenovi tudi v nabriti različici N
Domača premiera: Hyundai ioniq 5
Gašper Miš
Aduti v senci
PREMIERE
Aduti v senci
Domača premiera: Mitsubishi ASX
Iztok Krajnc
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
PREMIERE
Prvi v roke ljubljanskim zmajem
Domača premiera: Renault captur
Gašper Miš