Tri generacije in več kot 5,5 milijona prodanih vozil v 22 letih prisotnosti na trgu so številke, ki opisujejo najbolj priljubljen model v Citroënovi ponudbi – model C3. Ta v Evropi predstavlja skoraj 30 odstotkov celotne prodaje znamke, zato ne preseneča, da ima zastopnik s četrto generacijo velika pričakovanja.
Kako velika so, pove podatek, da so nam jo (podobno kot prejšnjo leta 2016) predstavili predpremierno. Pred vami so fotografije nove, povsem električne različice ë-C3, ki predstavlja veliko novost, na trg pa pripelje skupaj s termično čez približno pol leta. Ne glede na to, o kateri govorimo, ta prvič presega 'magično' mejo štirih metrov – 4.015 milimetrov meri v dolžino, 1.755 milimetrov v širino in 1.577 v višino. C3 s tem ostaja tipični predstavnik segmenta B in ne B-SUV, četudi je v novi generaciji dobrih 10 centimetrov višji. Višji je tudi položaj sedenja, medtem ko je avtomobil daljši 'le' za slaba dva, širši pa manj kot centimeter.
Gre za prvi model, ki se lahko pohvali z novim oblikovnim jezikom znamke. Napovedal ga je koncept oli, pravijo pa, da gre za mešanico vertikalnih in horizontalnih linij, rezultat katerih je precej oglata oblika. Zdi se, da se zaradi nje novinec vse bolj odmika od prvih generacij, ki so bile tako simpatično zaobljene. Nova ni, ima pa bistveno bolj moderno obliko sprednjih luči, kjer so dnevne postale del žarometov. Podoben svetlobni podpis imajo tudi zadnje luči, ki so med seboj povezane s pasom svetleče črne plastike. Ko smo ravno pri plastiki, tako imenovanih plastičnih obrob Airbumps ni več, so se s prihodom nove generacije dokončno poslovile, mladosten videz pa novinec vseeno ohranja z dekorativnimi elementi ter streho v kontrastni barvi. Ta je lahko bela ali črna, C3 pa ob tem še moder, rdeč ali siv. V osnovi bo na voljo s 16-palčnimi jeklenimi platišči ter plastičnimi pokrovi, bogato opremljen pa postavljena na lepša, 17-palčna lita platišča z diamantnim izrezom.
Da Citroën z modelom C3 nagovarja predvsem mlade, je jasno tudi v notranjosti - že na vratnih tapetah je moč najti napise, kot so 'be cool' (bodi kul), 'feel good' (počuti se dobro) in 'have fun' (zabavaj se), še bolj pa navduši nova zasnova notranjosti C-zen lounge. Ta novincu prinaša dva visoko postavljena zaslona – povsem na vrhu armaturne plošče in tik pod vetrobranskim steklom je projekcijski prikazovalnik (ki nadomešča digitalne merilnike in osnovne podatke projicira na poseben pas stekla), na sredini pa velik zaslon na dotik, ki meri 10,25 palca. Za njim stoji najnovejši multimedijski vmesnik, ki med drugim omogoča brezžični povezavi Android Auto in Apple CarPlay, še bolj pomembno pa se zdi, da je zaslon postavljen višje kot prej, zato bo voznikov pogled lažje usmerjen proti cestišču.
Všeč mi je, da se z novim C3 vrača tudi namenska vrstica s fizičnimi gumbi za nadzor prezračevanja (tudi gretja volana, sedežev in vetrobranskega stekla). Več je odlagališč in bolj smiselno so razporejena, pri najbogatejši opremi pa lahko med njimi najdemo tudi takšno za brezžično polnjenje mobilnih naprav. Omeniti velja še na novo oblikovan volanski obroč, ki je manjši in bolj oglat, z le dvema prečkama pa oblikovno bolj zanimiv. Zanimiv je tudi pas tkanine na armaturni plošči, ki razbija monotonost, obenem pa poskrbi za malce bolj prijeten občutek, saj je sicer prisotne kar nekaj trde plastike. Bistveno mehkejši so sedeži Citroën Advance Comfort, na katerih se sedi res udobno, po novem pa tudi bolj prostorsko razkošno. Nad sprednjima sedežema bosta voznik in sopotnik deležna treh centimetrov dodatnega prostora, več ga je tudi za potnike zadaj – ne le v višino in širino – novi C3 še najbolj navduši s prostornostjo do sprednjih sedežev, kjer ponuja največ prostora v svojem segmentu. V predelu kolen v povprečju ponuja 20 milimetrov več prostora kot tekmeci, obenem pa ima velika stekla, posledično dobro preglednost, prtljažni prostor pa je s 310 litri tudi dovoljšen. Ne največji, a z dodatnimi desetimi litri večji kot prej. C3 ob tem ponuja še številne varnostne in asistenčne sisteme kot možnost povezave z mobilnima aplikacijama MyCitroën in Citroën e-ROUTES. Prvo namenjajo vsem, drugo pa le kupcem električne različice za optimizacijo potovanj in polnjenj.
Zdi se, da ima Citroën z ë-C3, ki je odgovor na modele, kakršna je dacia spring (v kratkem pa tudi renault 5 E-tech in volkswagen ID.2), res velike načrte. Tudi zato nova generacija stoji na zelo prilagodljivi Stellantisovi platformi Smart Car. Ta je globalna in že v osnovi razvita z mislijo na povsem električne modele, vseeno pa lahko gosti tudi termične različice, zato ne preseneča, da bosta na voljo obe. Če začnem pri prvi, bo na voljo v dveh konfiguracijah – sprva s 44 kWh (neto 42,7 kWh) baterijo LFP (gre za litij-ionsko, ki namesto niklja, mangana in kobalta vsebuje litijev železov fosfat) z deklariranim 320-kilometrskim dosegom, nekaj mesecev kasneje pa se bo ponudbi pridružila še različica z manjšo, 30 kWh (neto 27,4 kWh) baterijo. Z njo bo po podatkih tovarne moč prevoziti do 200 kilometrov. Ker je ta vrsta baterij bolj občutljiva na temperaturne spremembe, bo zanimivo videti, kakšen bo realni doseg, sploh pozimi, je pa res, da ji popolna napolnjenost ne škodi, zato jo boste lahko brez težav polnili do 100 odstotkov – na izmeničnem toku se bo v osnovi polnila z do 7,4 kW (za doplačilo bo na voljo tudi močnejši 11 kW polnilnik), kar pomeni dobre štiri oziroma slabe tri ure polnjenja. Bistveno hitreje bo šlo na polnilnicah z enosmernim tokom, kjer se bo novi ë-C3 polnil z do 100 kW, polnjenje od 20 do 80 odstotkov pa bo trajalo nekaj manj kot 30 minut.
Ker pri Citroënu menijo, da bo povprečni kupec z novo električno različico prevozil le malo (večinoma mestnih in primestnih) kilometrov, toplotne črpalke sploh ne bodo ponudili. V nasprotju z večino električnih avtomobilov novinca tudi ne bo razganjalo od moči, saj bo sprva razvil le 83 kilovatov (113 KM), do stotice potrebovala približno 11 sekund, končna hitrost pa bo znašala le 135 kilometrov na uro. Termična različica, katero bo poganjal že znan 1,2-litrski trivaljni turbobencinski motor puretech, bo verjetno nekoliko hitrejša, vsaj kar se končne hitrosti tiče, sicer pa celo šibkejša. Največ 74 kilovatov moči bo razvila (101 KM), pogon pa bo tudi v tem primeru speljan le na sprednji kolesi. Menjalnik bo že v osnovi šeststopenjski ročni, kasneje bo na voljo tudi nov robotiziran eDCT. Povezan bo z blagohibridno različico, ki bo s prav tako 74 kilovati moči (101 KM) postopno nadomestila 'klasično'. Že številke povedo, da novincu bolj kot dinamika leži kaj drugega, predvsem udobje. Novi C3 je prvič na voljo z vzmetenjem Citroën Advance Comfort, čigar del so progresivni hidravlični omejevalniki. Pri električni različici bo del serijske opreme, sicer pa pričakujte, da se bo na slabših podlagah novinec vedno počutil bolj domače, saj je s 16,3-centimetrsko oddaljenostjo od tal ta približno tri centimetre večja kot pri prejšnji generaciji.
Pravijo, da se običajno vse začne ter končna s ceno in tudi v tem primeru ne bo nič drugače. Da bo lahko ta kar se da nizka, bo novi C3 na voljo le s tremi paketi opreme (na določenih trgih bosta z namenom še večje optimizacije na voljo dva). You, plus in max se bodo imenovali, njihove cene pa za zdaj ostajajo neznanka. Pričakujemo jih lahko v kratkem, medtem ko bodo prva vozila k nam pripeljala konec meseca maja oziroma v začetku junija. Zastopnik znamke za zdaj pravi le, da bo razmerje med plačanim in dobljenim zelo dobro, obenem pa namiguje, da bo osnovna električna različica z večjo 44 kWh baterijo stala manj kot 25 tisočakov. Ker so pri Citroënu sprva omenjali celo ceni 23.300 (s 44 kWh baterijo) in 19.990 evrov (s 30 kWh baterijo), bo zanimivo videti, koliko bo novi ë-C3 na koncu stal pri nas in koliko kupcev bo s tem prepričal. Upoštevajoč subvencijo se lahko zgodi, da bo električna različica celo bolj priljubljena kot 'klasična', a bo za potrditev treba počakati vsaj še nekaj mesecev.
Veliki električni načrti
Beri dalje