Pred znamko Volkswagen je pestro leto – poleg novosti na področju lahkih gospodarskih vozil, bodo na ceste zapeljali še številni novi oziroma vsaj prenovljeni osebni modeli – naprimer golf (ki letos praznuje 50 let), passat, tiguan in T-roc, prva velika novost pa je novi ID.7. Gre za novi zastavonoša električne družine ID. in peti model, ki nosi to oznako. Novinec je sprva na voljo le kot petvratna limuzina z nizko streho, kasneje, predvidoma v drugi polovici leta, pa se ponudbi pridružuje še kombijevski ID.7 tourer (zakaj tourer in ne variant, nam ni povsem jasno). Če mere kombijevske različice še niso znane, limuzina v dolžino meri 4,96 metra, kar pomeni, da je po velikosti res še najbližje prihajajočemu passatu variant, kot tudi arteonu in arteonu shooting brake. V primerjavi z limuzinsko različico arteona je od nje daljši za približno 10 centimetrov, toliko je tudi višji, ožji pa je le za slab centimeter.
slika
Za obliko te velike električne limuzine je v veliki meri kriva aerodinamika, rezultat številnih ur v vetrovniku pa je avtomobil s količnikom zračnega upora, ki meri le 0,23, kar je najboljši rezultat med vsemi serijskimi Volkswagnovimi modeli. Kot vse druge člane družine ID. (ID.3, ID.4, ID.5 in ID. buzz) jo zaznamuje prečiščen dizajn z le malo ostrimi linijami, predvsem pa ima novi ID.7 zelo dolgo medosno razdaljo. Ker so kolesa pomaknjena na skrajne robove karoserije, medosna razdalja meri kar 2,97 metra, kar je skoraj 14 centimetrov več kot pri limuzinskem arteonu. Oblika sprednjega dela bo hitro prepoznavna, ker ima ID.7 (kot drugi električni modeli znamke) zaprto 'motorno' masko ter ozke led žaromete IQ. light. Ti so del serijske opreme, za doplačilo pa so na voljo tudi matrični, povezani z led svetlobnim trakom. Tudi zadnje luči svetijo v led tehniki in so lahko med seboj povezane, za doplačilo pa so lahko opremljene še s 3D-učinkom, dinamično animacijo zavornih luči in dinamičnimi smerniki. Ne glede na to, da imajo vsake oči svojega 'malarja', menim, da bo ID.7 prav z obliko zadka delil mnenja (vsaj v takšni limuzinski različici), medtem ko mi z boka (kjer lahko sprva najdemo do 20-palčna lita platišča in vratne kljuke, poravnane s karoserijo) in spredaj sploh ne izgleda slabo.
slika
Kot smo vajeni od drugih predstavnikov družine ID., je notranjost zasnovana minimalistično, na srečo pa to za seboj ne prinaša čisto vseh slabosti, povezanih s slabo ergonomijo. Razlog tiči v dejstvu, da so pri razvoju novega modela že upoštevali kritike uporabnikov, zato so drsniki za nastavljanje glasnosti in temperature v vozilu končno osvetljeni, spremenili pa so tudi strukturo menijev, da je upravljanje bolj intuitivno kot prej. No, po drugi strani na volanskem obroču še vedno ostajajo na dotik občutljiva stikala, ki nam niso všeč, kot nam ni všeč, da proizvajalci trmasto vztrajajo pri odločitvi, da moramo praktično vse funkcije upravljati preko na dotik občutljivega zaslona in ne namenskih stikal. Na srečo je zaslon v novem ID.7 res ogromen, kar 15 palcev meri, in to že v osnovi. Ker je samostoječ, najbrž ni treba posebej poudarjati, da ne izgleda najbolj estetsko, so mi pa zato bolj všeč digitalni merilniki, ker so lepše umeščeni v armaturno ploščo. Te so pravo nasprotje osrednjemu zaslonu, vsaj kar se velikosti tiče, ker so eni najmanjših, kar sem jih kdaj videli. Pravijo, da prikazujejo le nujne, zakonsko obvezne informacije, vse druge pa so svoje mesto našle na velikem projekcijskem prikazovalniku, ki je del serijske opreme, za nameček pa obogaten še z navidezno resničnostjo. Levo od volana se nahaja ročica za upravljane s smerniki, lučmi ter brisalci, desno pa ročica samodejnega 'menjalnika', na las podobna tisti, ki jo ima električni ID. buzz. Zanimivo novost predstavljajo inteligentne prezračevalne šobe, ki se lahko s štirimi moduli in dvema električnima aktuatorjema samodejno prilagajajo tako horizontalno kot vertikalno (gre za podoben sistem, ki ga poznamo z vozili znamke Tesla). V oči pade še veliko panoramsko okno smart glass, opremljeno s tehnologijo tekočih kristalov, ki spreminja prosojnost in s tem skrbi za dodatno zasebnost.
slika
Potnikov ne bo razvajalo le panoramsko okno ter doplačilno ozvočenje Harman Kardon s kar 14 zvočniki in skupaj 700 W moči, pač pa tudi doplačilna sprednja sedeža (med katerima se nahaja velik zaprt predal) ergoactiv comfort in ergoactiv premium. Ti so vedno električno pomični, s spominsko funkcijo, predvsem pa izdatno nastavljivi, z več polnila ter opremljeni s certifikatom za zdrav hrbet AGR. Velja omeniti, da so ob tem še vedno ogrevani in prezračevani, lahko tudi pnevmatsko masirani. Roko na srce tudi potnikoma zadaj ne bo hudega (lahko tudi trem, če želite, ker gre le za petsedežni avtomobil), ker je prostora naravnost ogromno, predvsem v predelu kolen, zlepa pa ga ne bo zmanjkalo niti v višino, četudi se streha proti zadku spušča nekoliko hitreje. Ker ima novinec pet vrat, je tudi prtljažnik zlahka dosegljiv, obenem pa s 532 litri prostornine vse prej kot majhen. Komur to ne bo dovolj, lahko počaka na ID.7 tourer ali pa upošteva, da lahko s podiranjem klopi (ta je deljiva v razmerju 60:40) prtljažnik poveča na do 1.586 litrov in s tem omogoči prevoz do skoraj 1,95 metra dolgih predmetov. Sprednjega prtljažnika (takoimenovanega 'frunka') kljub namenski platformi ID.7 nima, zato bosta polnilna kabla svoje mesto primorana najti v kabini ali pa prtljažnem prostoru, kjer je tudi namenski predal za le-ta. ID.7 je obenem prvi član električne družine, ki je bil deležen nove programske opreme 4.0, ki omogoča delovanje nekaterih novih funkcij - med njimi najdemo posodobljen sistem travel assist (ki lahko do hitrosti 90 kilometrov na uro na avtocesti samodejno zamenja vozni pas) ter sistem park assist plus, s pomočjo katerega lahko avtomobil parkira sam, tudi, če v njem ni voznika (na način, da si zapomni 50 metrov dolg, vnaprej posnet, parkirni manever). Na voljo sta še opozorilnik pred nevarnim izstopanjem iz vozila ter opozorilnik, ki ob koncu vožnje, opozori na prisotnost otrok (oziroma drugih potnikov) na zadnji klopi.
slika
Novinec stoji na že znani koncernski platformi MEB, ki je namenjena povsem električnim modelom. Nov elektromotor s trajnimi magneti je pri osnovni različici pro nameščen zadaj, kjer je posledično tudi pogon. Elektromotor je zdaj močnejši, zato namesto 150 kilovatov moči (204 KM) ter 310 Nm navora, razvije 210 kilovatov (286 KM) ter kar 545 Nm. Vrti se 'le' še do 13.000 vrtljajev na minuto in ne več 16.000, zato ne preseneča, da je ob novi delovni in krmilni elektroniki ter posodobljenemu enostopenjskemu samodejnemu 'menjalniku' do 20 odstotkov bolj varčen kot stari. Z 98,5 kilogrami je le nekoliko (natančneje 8,5 kilogramov) težji od prejšnjega, medtem ko litij-ionska baterija v dnu vozila ostaja enaka – v osnovi ima bruto kapaciteto 82 kWh (77 kWh neto), poleti pa bosta ponudbo obogatili še različici pro s in GTX, obe z večjo baterijo. Njena bruto kapaciteta bo približno 10 odstotkov večja, 91 kWh bo imela (86 kWh neto), različico GTX pa bo ob tem poganjal še dodaten elektromotor spredaj. S tem bo pogon štirikolesni, obenem pa bo tudi močnejša, čeprav uradnih podatkov o sistemski moči ter navoru za zdaj še ne razkrivajo.
slika
Po podatkih tovarne bi lahko novi ID.7 z veliko baterijo prevozil celo do 700 kilometrov, z manjšo pa še vedno več kot solidnih 621. Dvomim, da bo v praksi res tako, vseeno pa pričakujem, da bo z enim polnjenjem moč prevoziti do kakšnih 400 kilometrov. Nato bo na vrsto prišlo polnjenje, kjer bo še kako prav prišla funkcija ročne nastavitve predgretja baterije. Ne manka niti grafika, ki pove, s kakšno močjo se lahko polni v danem trenutku - v idealnih razmerah z 11 kW na izmeničnem in 175 kW (v primeru različic pro S in GTX celo 200 kW) na hitrem enosmernem toku. Baterija se lahko v tem primeru od 10 do 80 odstotkov napolnil v manj kot pol ure, na domači polnilnici pa bo polnjenje trajalo osem ur. Pri Volkswagnu so se obenem pohvalili, da je ID.7 prvi model, kjer se polnilna 'vratca' odpirajo navzgor, sam pa bi si bistveno bolj želel, da bi bil serijsko opremljen s toplotno črpalko. Čeprav je na voljo za doplačilo (dobrih tisoč evrov stane) in bo po njej posegla večina kupcev, odločitve, da je ne ponudijo že v osnovni opremi, ne razumem, saj jo konkurenca pogosto ponuja že pri bistveno cenejših modelih.
slika
No, kakorkoli, do evra enako doplačilo zahtevajo tudi za vgradnjo vlečne kljuke z električnim izvlekom. V tem primeru boste lahko z novincem vlekli do 1.000 kilogramov (oziroma do 1.200 v primeru močnejše različice GTX) težko prikolico, medtem ko največja dovoljena vertikalna obremenitev znaša do 75 kilogramov. S prav toliko kilogrami lahko obtežite tudi strešne sani. Ko smo ravno pri kilogramih – sam avtomobil prazen tehta skoraj 2.200 kilogramov, zanimivo pa je, da je podvozje (z izjemo krmilnega mehanizma) enako tistemu pri modelih ID.4 in ID.5. Čeprav je ID.7 od obeh celo nekaj kilogramov težji, pa je težišče nižje, zato deluje za odtenek bolj dinamičen (če je beseda dinamičen pri tako težkem avtomobilu sploh na mestu) in nekoliko bolj udoben. Z le 10,9-metrskim obračalnim krogom je obenem še zelo okreten.
slika
Z osnovno ceno 54.341 evrov (kolikor stane različica pro) je kupcem na voljo v sedmih barvah karoserije. Če želite, da je kovinska barva že vključena v ceno vozila, lahko doplačate dodatnih 1.005 evrov, kolikor stane različica 4ALL. V tem primeru gre za posebno akcijsko ponudbo, ki je na voljo tudi pri drugih Volkswagnovih modelih. Poleg kovinske barve, boste pri ID.7 dodatno deležni še navigacijske naprave, električno pomičnih sedežev z masažno funkcijo ergoactiv ter naprednih matričnih led žarometov IQ. light. Pri Volkswagnu ocenjujejo, da lahko kupec s tem prihrani približno 6.400 evrov, medtem ko na ID.7 že v osnovi ponujajo 2.000 evrov rednega popusta in dodatne tri tisočake v primeru nakup preko financiranja. Ker je tu še subvencija Eko sklada, to pomeni, da je lahko novinec vaš še za manj kot 45, oziroma manj kot 48 tisoč evrov (odvisno od načina financiranja). Zastopnik znamke Volkswagen, ki je trenutno trdno zasidrana na drugem mestu po prodaji električnih avtomobilov (lani so jih prodali 632, kar je 285 več kot BMW na tretjem, vseeno pa kar 761 manj kot Tesla na prvem mestu), želi s širitvijo električne družine ID. doseči 20-odsotni tržni delež (ta trenutno znaša slabih 15 odstotkov). K realizaciji cilja bo v določeni meri prispeval tudi novi ID.7, katerega cena se zdi kar konkurenčna. Zadnjo besedo boste imeli seveda kupci – koliko jih bo letos prepričal novi model, bo v določeni meri odvisno od možnosti dobav, želje zastopnika znamke pa je, da bi na slovenske ceste letos zapeljalo med 150 in 200 vozil. V letu 2025 bo teh mogoče še več, ker bo kombijevska različica najbrž bolj priljubljena.
slika
Cene:

volkswagen ID.7 77 kWh pro, 1-st. sam. (210 kW) – 54.341 EUR
volkswagen ID.7 77 kWh 4ALL, 1-st. sam. (210 kW) – 55.346 EUR
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Električni passat, ki to ni

Novi volkswagen passat bo na slovenske ceste zapeljal spomladi, a bo na voljo le v kombijevski različici variant. Kdor bo hotel veliko limuzino, bo lahko še naprej izbral model arteon, po novem pa tudi povsem električni ID.7.

Beri dalje
Z vsemi štirimi
PREMIERE
Z vsemi štirimi
Audi quattro
Iztok Krajnc
Najprej hibrid, potem ostali
PREMIERE
Najprej hibrid, potem ostali
domača premiera: MG ZS hybrid
Iztok Krajnc
Iz zaobljenega v oglato
PREMIERE
Iz zaobljenega v oglato
domača premiera: citroën C3
Iztok Krajnc
A5 za oceno pet
PREMIERE
A5 za oceno pet
domača premiera: audi A5
Iztok Krajnc
Takšen kot koncept
PREMIERE
Takšen kot koncept
domača premiera: cupra tavascan
Iztok Krajnc
Nov dom vozil znamke Porsche
PREMIERE
Nov dom vozil znamke Porsche
domača premiera: Destination Porsche
Gašper Miš
Prvi priključni hibrid Honde v Evropi
PREMIERE
Prvi priključni hibrid Honde v Evropi
domača premiera: honda CR-V e:PHEV
Gašper Miš
Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil
PREMIERE
Novi gospodar lahkih gospodarskih vozil
domača premiera: renault master
Gašper Miš
Električni križanec ceedove velikosti
PREMIERE
Električni križanec ceedove velikosti
domača premiera: kia EV3
Gašper Miš
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
PREMIERE
Nova zvezda med srednje velikimi križanci
domača premiera: geely starray
Gašper Miš