Torej: že ste peljali električni avtomobil in veste, da dobro pospešuje. In ste navdušeni! Peljite še porsche taycan in v podzavest se bo privalila mešanica navdušenja in groze ob izjemnih pospeških, ki vzamejo sapo.
Takoj lahko priznam, da je napisati besedilo za test takšnega avtomobila težko. Vem, da se vam nikakor ne smilim, in ni težava, ker taycan ne bi bil zanimiv, problem je, KAJ povedati. Tisti, ki resno razmišljate o tem, da bi ga kupili, veste več od mene, ker ste prebrali vse kataloge, se pogovarjali s prodajalci in naredili celo raziskavo. Kdor ga ne more kupiti in se nad njim samo naslaja, hja, tiste pa zanima samo to, kako avto ’leti’. Kot raketa! Pridemo kmalu do njegovih zmogljivosti.
Zdaj smo že navajeni, da pri Porscheju ne ponujajo samo majhnih in lahkih športnih avtomobilov, ampak imajo tudi velike SUVje pa velike limuzine, kakršna je na primer panamera. Zdaj imajo pa še velikega 'štomarja'. Taycan v dolžino meri skoraj 5 metrov, medosju pa ne manjka veliko do treh metrov dolžine, kar pomeni, da znotraj nikakor ni malo prostora. Oblika je tudi precej značilno porschejevska in vedno znova sem presenečen, kako lahko v grobem enako osnovo zapakirajo v vedno drugačen in zanimiv paket.
Prav dobro izgleda in kamorkoli ga postaviš, povsod paše. Mi smo ga med snemanjem namenoma zapeljali v gozd, pred ravno prenovljeno kavarno Zois na Brdu pri Kranju, pred moderen kongresni center, k njihovemu vratarju pa še k meni domov. Se mi zdi, da k meni paše še posebej, v bistvu pa pač povsod. No, razen napisa turbo, ki malo me moti, ker pač avto ni turbo, ta nikamor ne paše. Ampak Porsche pravi, da njihov napis turbo ne pomeni več dobesedno, da ima avto turbinski polnilnik, temveč da je hiter. Zelo hiter!
Kako hiter je, bi vam najlažje pokazal ob razlagi v živo, ker z besedami človek težko opiše brutalen napad na organe ob močno pritisnjeni stopalki za plin. Za elektriko, pravzaprav. In na našem testu ni bil niti najmočnejši taycan, zgolj turbo in ne turbo S, pa je njegova sposobnost nabiranja hitrosti naravnost neverjetna. Že to, da se z mesta izstreli v treh sekundah, je ekstremno, ampak v praksi je vse skupaj zaradi elektrike še bolj noro. Pa sem v svoji karieri peljal že kar nekaj res hudih strojev, pri Porscheju recimo 911 turbo S, panamero turbo S, pa recimo nissan GT-R nismo, to so sami izstrelki, na papirju še hujši.
V praksi pa ne, vsaj tisti začetni pospešek je tukaj bolj brutalen. Neverjetno. Z mesta si po dobrih dveh sekundah že na 90 km/h, kolikor je omejitev izven naselij, še sekundo ali pa dve, pa si na avtocestni omejitvi, hitro se dogaja vse skupaj, res hitro. Od 80 do 120 potrebuje samo 1,9 sekunde, z mesta do 200 km/h pa 10,6. Saj pravim, najlažje bi vam pokazal s kakšno brco v hrbet, bi kar dobro ponazorila uvodni pospešek.
Elektrika je s tega vidika zakon. Kot sušilnik za lase ali pa žarnica. Najprej je ugasnjena, potem pa s pritiskom na stikalo, tukaj je to desna stopalka, zadevo prižgeš in je prvi trenutek že na polni moči. Kadarkoli na polno pohodiš, te neviden Hulk zatolče v sedež. Sem peljal gospo in otroke, to je bilo enega smeha! Mogoče groze, ja, groze na obrazih.
Izživljanje pri pospeševanjih seveda hitro naredi 'luknjo' v bateriji, ki sama po sebi ni majhna, ampak se ob takšni vožnji hitro prazni. Do 450 kilometrov dosega obljubljajo v idealnih razmerah, baterija ima neto 83,7 kilovatne ure energije, kar pri njihovi deklarirani porabi 26 kWh na sto kilometrov sicer pomeni okoli 350 kilometrov in to je v praksi veliko bolj realno. Toliko jih boste naredili brez posebnih težav, v primeru nenehnega izživljanja pa seveda manj, lahko tudi le dvesto, če boste ves čas drzni. Ni problema.
Potem zahteva polnjenje. Na 11-kilovatni polnilnici se bo baterija polnila okoli 9 ur, na 50-kilovatni z enosmernim tokom boste za dodatnih 100 kilometrov potrebovali okoli pol ure, najbolj noro pa je polnjenje z do 270 kilovati, kjer boste potrebovali samo 5 minut in bo doseg večji za 100 km. 15 minut ali pa 20 pa ste spet dobri za 300 kilometrov, no, to je pa že res dobro. Ko bo povsod na voljo, jasno. 800 voltov ima baterija, zato tudi lahko tako hitro požira energijo. In jo oddaja, ko je to potrebno.
OK, še lega in podobne malenkosti. Preden smo vzeli avto na test in sem gledal druge teste, so vsi hvalili lego. In ja, če upoštevam, da je avto dolg 5 metrov, da brez mene tehta dve toni 300, potem je lega vsekakor impresivna. Nagibanja ni, kot se za športnika spodobi, občutek na volanu je res dober, sedi se pa čisto porschejevsko nizko. In po privajanju, ki zaradi dimenzij avta vseeno traja nekaj časa, voznik dobi veliko zaupanja in si lahko privošči veliko dinamike. Ogromno dinamike, pa bo avto lepo zasidran na cesto! V bistvu je celo neverjetno, kako ubogljiv in lahkoten se zdi avtomobil, če veš, kako velik in težak je. Kot bi goljufal fiziko …
Zelo nevtralno se pelje, kar je itak pričakovano za štirikolesno gnan stroj in hkrati neverjetno, da se takšne mere in masa zmorejo peljati tako brutalno. No, ni pa to električna alternativa 911ke, to pa nikakor. Čeprav svojo maso res dobro skriva, predvsem zaradi res nizkega težišča in tudi štirikolesnega krmiljenja, so zajetne mere tiste, ki skrbijo, da je na ožjih cestah včasih okoren. Torej to ni perfekten stroj za cesto proti Soriški planini.
Motorja sta dva, vsak za svojo os, in skupen navor, ki ga dobijo vsa štiri kolesa, je strašljivih 850 Nm. Nekaj več navora gre seveda k zadnjima kolesoma, zato ostaja lepše vodljiv, skupna moč pa je odvisna od izbranega programa. V načinu ’range’, ki ga v drugih avtomobilih poznamo pod oznako 'eco', ali pa v normalnem načinu ima 625 ’konjičkov’, sport plus pa ponudi ves prej omenjen navor in 500 kW moči oziroma 680 ’konjičkov’.
Tudi menjalnik ima z dvema prestavama, kar je pri električnih avtomobilih precejšnja posebnost, njun namen pa je zagotavljanje predvsem boljših pospeškov, in to ne na račun zmanjšanja končne hitrosti ali povečanja porabe. Pri normalni vožnji prehoda na drugo stopnjo niti opazili ne boste, pospeševanje na polno v načinu sport plus pa bo poskrbelo za pravi sunek, ko bo menjalnik prestavil v višjo. Razmerje prve prestave je za zadnji kolesi zelo agresivno (15.563), sprednji kolesi in druga prestava zadnjih pa imajo razmerje 8.05. In to pomeni, da taycan z mesta sune kot podivjan, obenem pa je ohranil zavidljivo končno hitrost.
Hkrati je neverjetno tudi to, da je lahko ob normalni vožnji pohleven kot kužek. Povsem brez težav se boste peljali daleč in nihče ne bo imel pripomb, ker je podvozje odlično, taycan pa ne dosti trši od navadnega golfa. Res, neverjetno. Obenem je znotraj prostora dovolj in preglednost naprej zelo dobra, zato nihče ne bo trpel zaradi občutka klavstrofobije, edino pogled nazaj je pač slab kot v večini športnikov. Ampak ta dvoličnost karakterja je najbolj impresivna, lahko je umirjen ali pa brutalni huligan.
199 jurjev je cena tega stroja, ki ga vidite. Glede na to, da res nimam zamer in navduši čisto povsod, hkrati pa je tudi nekakšen znanilec športne prihodnosti, je najbrž tega zneska vreden. Taycan vedno primerjajo s teslo model S, ki skoraj edina ponuja toliko moči. No, vsaj dokler sosednji Rimac na ceste ne postavi svojega novega avta. In ena od primerjav s teslo je kakovost notranjosti. V bistvu sploh ni primerjava, ker tam je vse veliko bolj plastično in ceneno, tole pa na najvišjem možnem nivoju.
No, skoraj vse, ker edino volan, ki ga največ držite, škripa. Grozno, ne vem, kaj so razmišljali, da so uporabili tako poceni plastiko, ampak žal tako je. Karkoli drugega primeš, je pa zakon: zasloni so moderni in nameščeni preko celotne širine armaturne plošče, za kar sicer ne vidim posebne potrebe, ampak izgledajo pa zanimivo. In v takšnem okolju boste zato uživali tudi razvajeni. Ali zahtevni! Niti prostora vam ne bo zmanjkalo, 1,9 metra visok kolega se je zlahka usedel sam za sebe še na zadnji sedež, pa je imel dovolj prostora. Če to ne govori uporabnosti v prid, potem lahko omenim le še prostornost prtljažnika.
Skupna prostornina obeh, sprednjega in velikega zadaj, je skoraj 450 litrov, kar je bistveno več kot ponudi prtljažnik v golfu, da si boste lažje predstavljali. Sprednji je majhen, a globok, zadnji pa bolj plitek in dolg, nasploh pa precej uporaben. Taycan seveda ni ravno družinsko vozilo, ampak bi večino potreb znal opravljati tudi v tem pogledu.
Kaj zmoti? Poleg napisa zadaj morda le še zvok. Pravzaprav nezvok, vseeno me moti, da nič ne rohni in poka, ampak se oglaša kot neka vesoljska ladja. Hja, bodo vsaj mimoidoči bolj srečni, če že mi, navdušenci nad umazanimi avtomobili, ne bomo! No, Porsche je vseeno pokazal celemu svetu, kako se naredi res dober električni avto. In navdušeni bodo njegovi lastniki.
Tehnični podatki | Porsche taycan turbo |
---|---|
Vrsta motorja | električna |
baterija | 83,7 (93,4) kWh litij-ionska |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 500 (680) |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 850 |
Menjalnik | samodejni, dvostopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa, dual motor AWD |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4963 x 1966 x 1381 |
Medosna razdalja v mm | 2900 |
Prtljažnik v litrih | 81 + 366 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2380 (500) |
Največja hitrost v km/h | 260 |
Pospešek 0-100km/h v s | 3,2 |
Poraba po WLTP v kWh | 26,0 |
Poraba na testu v kWh | 27,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 114.508 |
Cena testnega vozila v EUR | 161.097 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 199.537 |
Adrenalinski park na kolesih
Beri dalje