Trend križancev se pozna v vseh razredih avtomobilov in če za vas ni nujno, da izgleda ’terensko’, se pa še vedno sedi višje in ima nekaj okrasno-zaščitne plastike, je focus active veliko boljša izbira.
Pelje se praktično enako dobro kot običajni focus, ki velja za enega najboljših med vožnjo, kar je zelo pomembno! 3 centimetre večja oddaljenost od tal se sicer malenkost pozna pri večjem nagibanju karoserije, ki potrebuje malo več časa, da se umiri med hitrejšo menjavo smeri, ampak je razlika tako majhna, da jo boste opazili samo najbolj zahtevni, vožnja je pa celo bolj udobna zaradi malo drugačne nastavitve podvozja. Torej je za vsakdanjo vožnjo aktivni focus še bolj prijeten kot ’tanizek’ in mu noben moderen križanec ne pride niti blizu. Težko avto bolj suvereno napade ovinke na slabi podlagi in obenem potnike v vsem udobju pripelje na cilj. Govorimo o serijski ponudbi in v primernem cenovnem razredu, jasno.
Dober je tudi občutek na volanu in 1,5-litrski turbobencinski motor je kar prijeten za uporabo kljub samo trem valjem, čeprav ni preveč varčen v mestih. Je poraba kar hitro med 8 in 9, potem pa pade pod 8 litrov na avtocestah. Tudi pod 7 je bilo povprečje na daljši relaciji. Edino menjalnik ni tako dober kot ostalo, ker preveč cuka pri speljevanju, ko se motor izklopi. In pri prestavljanju v vzvratno in potem spet naprej traja predolgo, moraš prav počakati, da naredi svoje, da lahko spelješ, s čimer spominja na prejšnji menjalnik z dvojno sklopko, čeprav je ta klasični samodejni.
Zaradi izgleda smo upravičeno lahko bolj zahtevni pri pogonu, dobili smo pa največ dodatna dva programa za speljevanje na spolzkem, ko pusti spredaj gnanima kolesoma nekaj več vrtenja. Štirikolesnega pogona sploh ni v ponudbi, zato bo mogoče kdo vihal nos in denar nesel h konkurenci. Tudi pri testih ostalih focusov smo napisali, da bi bila lahko notranjost bolj sodobna, predvsem merilniki v tem času digitalizacije delujejo zastarelo, čeprav so ravno zaradi svoje enostavnosti tako pregledni, medtem ko boste večino časa zrli v enostaven projekcijski zaslon. Je pa Ford naredil ogromen korak naprej pri kvaliteti izdelave, vsaj prvi občutek je takšen, zato bi si pod črto dejansko želel le kakšen bonbonček več, ki bi dajal vedeti, da je to posebna različica med focusi, tako pa je malo drugačno zgolj sedežno oblazinjenje.
Nova odbijača, več zaščitne plastike, večja kolesa in vzdolžna strešna nosilca so torej tisto, kar boste videli zunaj, za volanom pa spoznali, da se lahko tudi (malo) višje nasajen avtomobil vozi odlično, če je to za vas pomembno. Mogoče še ena malenkost: prostora ni veliko v tem avtu. Če tovorite ogromno prtljage, obvezno nabavite karavan, ki je tudi lahko v preobleki active. Točno takšen pa bo stal s popustom dobrih 30 jurjev, kar je slaba dva tisočaka več od klasičnega focusa. Doplačilo ni tako veliko, kot je opazna razlika, res pa je že osnovna cena postavljena kar visoko.
Tehnični podatki | Ford focus 1.5 ecoboost 110 kW AT active business |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1497 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 240 pri 1.600 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4397 x 1844 x 1483 |
Medosna razdalja v mm | 2700 |
Prtljažnik v litrih | 273 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1404 (501) |
Največja hitrost v km/h | 204 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,6/5,0/5,9 |
Poraba na testu v l/km | 7,2 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 21.430 (*2.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 26.980 (*2.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 33.040 (*2.700 EUR popusta) |
Aktivnosti na prostem
Beri dalje