Če je BMW-jev X5 s svojim visokim stasom vsaj približno smiseln, vsaj malo pragmatičen in logičen, je X6 vulgaren, nepotreben in kontroverzen. Pa je vseeno tako zaželen, da so jih v dveh generacijah prodali skoraj pol milijona! Kako je to možno?
Tudi če pretiravam, je dejstvo, da bo novi X6 s takšno obliko, kot jo ima, privabil samo en tip človeka. Moškega, to je prvo, s preveč denarja, jasno, vsaj enim kompleksom, in veliko premajhnim … žepom za ključ! Slednji seveda ni posebnost modela X6, ga imajo tudi drugi BMWji in je res ogromen. Vedno znova se ga težko navadimo, so pa končno izboljšali ločljivost zaslončka na njem in odzivnost vmesnika. Zdaj, ko se boste ponašali z njim pred vrstniki, ga torej ne bo treba več kazati le na daleč. X6 je za 1,3 centimetra daljši kot X5, nižji pa kar za slabih pet. Ima veliko bolj jezen nos in ponoči osvetljene ledvice, da boste po cestah strašili še ponoči, ko se oblika slabše vidi. Na to 'inovacijo' so pri BMW-ju še najbolj ponosni, dejstvo pa je, da polarizira mnenja. Tistim, ki z avtomobilom želijo pritegniti največjo možno mero pozornosti, bo takoj izjemno všeč, vsem ostalim pa se bo zdela nepotrebna, nemara celo odvečna. K sreči jo lahko v nastavitvah izklopite ali pa nastavite, da vsaj ne sveti ves čas, temveč samo, ko odklenete avto.
Mehansko z X5 ni razlik, oblikovno pa je skoraj vse drugačno. Nove so zadnje luči, zdaj bodo bolj kot ne vse takšne tanjše in podolgovate in drugačna je v bistvu cela karoserija, s poudarkom kajpak na spuščajoči se strehi. Znotraj razlik ni za pričakovati, saj se tudi pri prejšnji generaciji kabine pri obeh modelih nista kaj dosti razlikovali. Novi oziroma drugačni so le štrleča robova tam, ko se sredinska konzola zlije v armaturno ploščo, in ročke na vratih. Počutje v kabini je posebej v tej barvi zelo prijetno, uporabljeni materiali so neoporečni, kakovosti izdelave pa tudi ni za oporekati. Če že boste mižali, ko se boste bližali avtu, boste oči z veseljem odprli v kabini, kjer je prostora ogromno predvsem v širino. Tudi zadaj bodo brez težav sedeli odrasli in ker se streha začne spuščati šele bolj proti zadku, ne zmanjka prostora za glave.
Motor je tudi enak, kot smo ga že vozili v X5: krasen trilitrski '400-konjski' vrstni šestvaljni dizelski z oznako M50d, ki tudi X6 do sto požene v samo 5,2 sekunde. Za to se gre sicer bolj kot 'konjem' zahvaliti 760 Nm navora. Poraba? Če res pazite, je lahko celo pod devetimi litri. Ampak zakaj bi potem kupili M50d in ne 30d z 'le' 250 'konji'? Dobro vprašanje, zato raje prištejte liter ali dva nafte. 50d je sicer izvrsten in s kar štirimi turbopolnilniki tehnološko zelo napreden dizelski motor, ki vam očesna zrkla ob pospeševanju potisne nazaj proti možganom, a nas oznaka M vseeno moti, ker ima X6 enake težave kot X5.
Za avto, ki se ga je lotila divizija M, je X6 takisto preveč okoren in zajeten, da bi ga lahko oklicali za športnega. Kar se vožnje tiče, namreč ni skoraj nobenih razlik v primerjavi z X5. Črke M pri podvozju ne upraviči, nagibanja je preveč za neke športne podvige in inženirstvo še ni prišlo dovolj daleč, da bi iz 2.335 kilogramov lahko naredilo športno vozilo. Volan je sicer zelo dobro obtežen in se ravno prav upira rokam. Tudi vodljivost je dobra, čeprav zaradi štirikolesnega krmiljenja občasno deluje malenkost neuglašeno v hitreje odpeljanih ovinkih, ko imaš občutek, da moraš še enkrat popraviti smer. Je pa potrebno vso to gmoto konkretno ustaviti pred samim vstopom v ovinek, ker je masa tolikšna. Seveda se odkupi z izjemnim navorom, da se potem kot bik požene iz ovinka, ampak vseeno. Verjetno bo čistokrvni M boljši v ovinkih, ampak še bolj neudoben, ker ta je na lepi, ravni cesti res krasen in presenetljivo lepo blaži, s tem motorjem pa boste sploh kraljevali na avtocesti, ko se pospeševanje kar ne konča vse do končne hitrosti. Na slabših cestah vam ogromna platišča ne bodo delala uslug, zato se s tem paketom opreme spogledujte le, če imate do službe in nazaj lep asfalt.
Človeku, ki bo dal za takšen avto 144 tisočakov, bo za podvozje in krmilni mehanizem toliko mar kot za lanski sneg oz. letošnji, ker ga itak ni. Tehnološko je izjemen, tu ni dvoma. Tudi to, da se pri tolikšni masi še vedno premika dokaj atletsko, je spoštovanja vredno. Ampak BMW dobro ve, da so to samo ’cukrčki’, ko si nekdo omisli takšen avto, ker je najbolj važno na koncu, da se ledvice svetijo in že ponoči vsi na daleč vidijo in vedo, da ima voznik resnično premajhen … žep.
Tehnični podatki | BMW X6 M50d |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2993 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 294 (400) pri 4.400 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 760 od 2.000 do 3.000 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4935 x 2004 x 1696 |
Medosna razdalja v mm | 2975 |
Prtljažnik v litrih | 580 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2335 (675) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,2 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,0/6,7/7,2 |
Poraba na testu v l/km | 8,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 85.550 |
Cena testnega vozila v EUR | 109.000 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 143.844 |
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
Beri dalje