V zadnji generaciji smo imeli MX-5 na testu že kar nekajkrat in tokrat sem dejansko moral prebrati, kaj je novega, ker je mojo pozornost takoj preusmerila na tisto, kar pač ni novo in je skupno vsem generacijam. Ja, ne le vsem miatam zadnje generacije, ampak celo vsem generacijam. Vam takoj razložim, kaj je to, še prej pa … matrične led luči so na izbiro po novem, čeprav jih testna ni imela.
slika
Na mazdo MX-5 lahko gledate kot na avtomobilski biser ali nekaj čisto vozniško nesmiselnega. Če ste v skupini slednjih, najbrž vozite enoprostornik, pardon, križanec ali SUV in se sprašujete, kaj kdo sploh vidi v majhnem, neudobnem in predvsem totalno nepraktičnem avtomobilu. Tisti, ki spadate v prvo skupino in vam je MX-5 noro všeč, čestitam, štejem vas med avtomobilske poznavalce.
slika
Pa da ne bo kdo sedaj takoj užaljen, češ, da se tudi on spozna na avtomobile, pa mu MX-5 ni všeč; tudi to je najbrž možno, čeprav med pisanjem tega teksta ne znam poiskati prave kombinacije za takšno mišljenje. Res je, v večini avtomobilskih parametrov mazda MX-5 pogori. Ni udobna, na avtocesti je glasnejša od večine ostalih avtomobilov, prostorsko je precej okrnjena in tudi njen motor ni tako zmogljiv, da bi izžareval kakšen poseben karakter. Ampak sta dovolj že dva ovinka in postane jasno, da je vse našteto z vidika avtomobilskega užitka popoln balast. Velika prostornost in z njo povezana masa sta v zavojih kot zamaščen trebuh nekoga, ki bi rad odtekel maraton. Samo ovira.
slika
Jasno je, da za vsakogar takšen avtomobil ni in da tisti z družinami enostavno potrebujemo večje avtomobile, zato je tole lahko odličen drugi avtomobil v družini, za takrat, ko na pot ne gredo vsi naenkrat. Odličen je tudi takrat, ko se dva odpeljeta na izlet, otroke pa pustita v varstvu, primerov, ko je MX-5 super, je veliko. In zato sploh ni tako neprostorna, velikost prtljažnika me vedno navduši. Seveda po standardih ostalih vozil nikakor ni velik, je pa s svojo globino ob tako majhnih gabaritih avtomobila vseeno dovolj prostoren. Velika torba bo šla vanj brez težav, če to ni dovolj, za prtljažna vrata obstajajo majhni prtljažniki in nanje lahko postavite še nekaj dodatne prtljage. Pa še simpatično izgleda potem vse skupaj.
slika
Kdor se ni nikoli peljal z MX-5, bo težko razumel, zakaj je ta avto briljanten. In takoj mu bo jasno, ko se bo, he he. Tole je eden najboljših približkov vozniške ekstaze, ki jo avtomobil sploh lahko ponudi. Seveda so še boljši, hitrejši, bolj atraktivni avti, ampak ne za 32 'jurjev' in ne s smešno majhnimi stroški, ki jih imate po nakupu. Majhnimi? Seveda, 1,5-litrski motor porabi samo malo čez 6 litrov, 16-palčne gume so poceni, zavarovanje in registracija vas ne bosta stala več kot za vsak povprečen avto ... Ob tem pa boste dobili takšen avtomobil, ob katerem se vam bo zazdelo, da so vsi ostali le kup nepotrebnega pleha s pol preveliko maso.
slika
Občutek na volanu je tako dober in neposreden, kot bi dlani imel direktno na tleh. Majhnost poskrbi za okretnost, precej čvrsto podvozje za res vrhunske podatke o dogajanju in super lego, zadnji pogon za nekaj zabave, majhen motorček s 132 ’konjički’ pa se ob majhni masi avtomobila in izjemni želji po vrtenju (rdeče polje pri 7.500 vrtljajih) izkaže s precej suverenimi zmogljivostmi. In menjalnik, vau, tole je najbrž najboljši ročni menjalnik na svetu, s kratkimi in ultra natančnimi gibi. Sam bi sicer izbral močnejši dvolitrski motor pa trdo streho, torej različico RF, ker mi včasih manjka, da na suhi podlagi ta ne zmore pomigati z zadkom. Vse ostalo pa je briljantno. Če res ribarim v kalnih vodah in iščem malenkosti, zame je le volanski obroč malenkost preblizu in čeprav je sedaj nastavljiv tudi po globini, ne gre dovolj proč. Ampak hkrati ne poznam nikogar drugega z enako težavo. In težavo boste imeli tisti, ki ste višji od kakšnih 185 centimetrov, ker boste vrh glave imeli preko zgornjega roba vetrobranskega stekla.
slika
Pa streha? To je najbrž najhitrejša platnena streha na svetu, dve sekundi in je dol. In gor. Ker je platnena, je pomik ročen, med hitrejšo vožnjo pa nekaj več šuma vetra okoli avtomobila, pri različici RF s trdo streho je hrupa manj, se pa streha dlje odpira ali zapira, ker je električno pomična. No, tudi tista je precej hitra.
slika
In MX-5 je hkrati najbrž še avto, ki ti najhitreje na usta privabi nasmeh, pa čeprav je v večini parametrov na papirju slab. Sem jih že prej zapisal, saj veste, ni prostoren, uporaben in tako naprej. Vsak 'bolj normalen' avtomobil ga v tem poseka. Ga pa ne v tistem, kar edino šteje in prinaša užitke. V vozniški ekstazi, zato kar imejte svoje križance in z njimi prevažajte, kar hočete, jaz bom imel pa tole. Ko sem to omenil ženi, da gre lahko sama z otroki in prtljago na dopust z drugim avtom, jaz pa s tem, sem jo komaj odnesel brez buške.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Mazda MX-5 G132 revolution
Vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1496
Moč v KW (KM) pri vrt./min 97 (132) pri 7.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 152 pri 4.500
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na zadnji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 3915 x 1735 x 1225
Medosna razdalja v mm 2310
Prtljažnik v litrih 130
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1087 (143)
Največja hitrost v km/h 204
Pospešek 0-100km/h v s 8,3
Pospešek 0-100km/h v s 6,3
Poraba na testu v l/km 7,0
Cena osnovnega vozila v EUR 28.390
Cena testnega vozila v EUR 31.890
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.590
Posted on

Avtomobil, ki ima le eno nalogo

Najbolje prodajani roadster na svetu, svetovni avto leta in še kakšen naziv si je v letih obstoja privozila mala mazda MX-5, ljubkovalno kar miata. Nič čudnega, če pa gre za enega od redkih avtomobilov z le eno nalogo. In to opravlja z odliko!

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc