B-max s svojim prihodom ni odkril novega razreda, ker enoprostorske malčke poznamo že dolgo. Je pa prvič ponudil nekaj zanimivih rešitev, ki so funkcionalnost dvignile na višji nivo. Med najpomembnejšimi so vsekakor drsna vrata na boku in odsotnost stebrička med prvim in drugim parom vrat. Seveda smo takšno rešitev že pohvalili, a jo velja še enkrat, ker je to dejansko eden od najbolj prepoznavnih elementov avtomobila. In funkcionira, vstopanje je enostavnejše, ravno tako postavljanje otroškega sedeža na zadnjo klop.
slika
Morda lahko na tem mestu še enkrat poudarim, da je B-max majhen avtomobil. Zatorej, če iščete novo družinsko vozilo, za razvajene verjetno premajhen. Deset centimetrov je le daljši od fieste, pa čeprav zaradi visoke konture deluje večji. Potnikom so sicer namenili dovolj prostora, je pa posledično za družinsko rabo premajhen prtljažnik, ki bo marsikomu dejansko prekratek, četudi dovolj visok. Ostalo? Vozne lastnosti so za razred nadpovprečne, ker Ford pač iz svoje kože ne more, položaj za volanom je dober; ker se sedi nekoliko višje, je dobra tudi preglednost. Armaturna plošča ima za odtenek preveč stikal in premajhen zaslon, to pa sta tudi edini zameri.
slika
V majhnih avtomobilih kupci večinoma izbiramo bencinske motorje, ker so vedno cenejši od dizelskih in ker se ne vozimo toliko, da bi se splačalo. B-max je majhen avtomobil, a smo vseeno na test vzeti še takšnega z dizelskim motorjem v nosu, če res ne morete brez njega.
slika
1,6-litrski TDCi je nekoliko šibkejši od litrskega bencinskega ecoboosta in ponuja 70 kW. Da je moči manj, se čuti, a ne preveč, ker ima ta motor kar precej navora in lepo potegne že iz nizkih vrtljajev. Seveda vas ne bo pritisnilo ob sedež ob pospeševanjih, je pa čisto dovolj živahen in tudi na avtocesti se boste z lahkoto in v miru oziroma tišini vozili 130 km/h, kljub temu da je prestav le pet. Jaz sem se z njim zapeljal do Milana, se pravi na dolgo pot po avtocesti in mi je pri 130 km/h ob koncu poti povprečno porabil 5,6 litra. Malo, glede na bencinarja, a vseeno ne pohvalno malo, ker sem se vozil res lepo. Malce k porabi verjetno prispevata večja masa avtomobila in predvsem višina ter z njo povezan količnik zračnega upora, je pa res, da je še vedno ugodna. Še pol litra dol pa bi bila super.
slika
Tale B-max ima enak paket opreme kot prejšnji, kar pomeni, da je dodobra založen in prepričljiv, edina sprememba je dejansko vzvratna kamera. Ta je postavljena na dobro mesto in se ne umaže hitro, zato jo priporočam, če niste najbolj vešči vzvratnega parkiranja, le dobre oči morate imeti, ker je zaslon, na katerem se prikazuje slika premajhen. Za B-maxa z dizelskim motorjem boste morali odšteti okoli 1.300 evrov več od bencinarja, a bo vaša povprečna poraba manjša za vsaj liter in pol, morda celo za dva. Če se vozite veliko, potem preračunajte, kdaj boste pokrili razliko, vseeno pa je prednost bencinskega motorja bolj miren tek in nekaj več moči. Sicer pa boste za točno takšen avtomobil odšteli 19.000 EUR, lahko pa tudi precej manj, ker Ford zadnje čase ponuja neverjetne popuste.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1560
Moč v KW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 3.800
Največji navor v Nm pri vrt./min 215 pri 1.750
Menjalnik ročni, petstopenjski
Pogon na prednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4077 x 1751 x 1604
Medosna razdalja v mm 2489
Prtljažnik v litrih 320
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1310 (470)
Največja hitrost v km/h 173
Pospešek 0-100 km/h v s 14,1
Poraba (po normah EU) v l/km 4,7/3,6/4,0
Poraba na testu v l/km 5,6
Cena osnovnega vozila v EUR 15.910
Cena testnega vozila v EUR 18.180
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.850
Posted on

Maksi fiesta

Z B-maxom smo se v uredništvu dobro spoznali že lani, ko smo ga z bencinskim motorjem v nosu zapeljali vse do Korčule. Bil nam je všeč, a porabil je preveč. Sedaj je tu varčnejša dizelska alternativa.

Beri dalje
Najboljši sodobni M
TESTI
Najboljši sodobni M
BMW M3 sedan M xDrive competition
Iztok Krajnc
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc