Z B-maxom smo se v uredništvu dobro spoznali že lani, ko smo ga z bencinskim motorjem v nosu zapeljali vse do Korčule. Bil nam je všeč, a porabil je preveč. Sedaj je tu varčnejša dizelska alternativa.
B-max s svojim prihodom ni odkril novega razreda, ker enoprostorske malčke poznamo že dolgo. Je pa prvič ponudil nekaj zanimivih rešitev, ki so funkcionalnost dvignile na višji nivo. Med najpomembnejšimi so vsekakor drsna vrata na boku in odsotnost stebrička med prvim in drugim parom vrat. Seveda smo takšno rešitev že pohvalili, a jo velja še enkrat, ker je to dejansko eden od najbolj prepoznavnih elementov avtomobila. In funkcionira, vstopanje je enostavnejše, ravno tako postavljanje otroškega sedeža na zadnjo klop.

Morda lahko na tem mestu še enkrat poudarim, da je B-max majhen avtomobil. Zatorej, če iščete novo družinsko vozilo, za razvajene verjetno premajhen. Deset centimetrov je le daljši od fieste, pa čeprav zaradi visoke konture deluje večji. Potnikom so sicer namenili dovolj prostora, je pa posledično za družinsko rabo premajhen prtljažnik, ki bo marsikomu dejansko prekratek, četudi dovolj visok. Ostalo? Vozne lastnosti so za razred nadpovprečne, ker Ford pač iz svoje kože ne more, položaj za volanom je dober; ker se sedi nekoliko višje, je dobra tudi preglednost. Armaturna plošča ima za odtenek preveč stikal in premajhen zaslon, to pa sta tudi edini zameri.

V majhnih avtomobilih kupci večinoma izbiramo bencinske motorje, ker so vedno cenejši od dizelskih in ker se ne vozimo toliko, da bi se splačalo. B-max je majhen avtomobil, a smo vseeno na test vzeti še takšnega z dizelskim motorjem v nosu, če res ne morete brez njega.

1,6-litrski TDCi je nekoliko šibkejši od litrskega bencinskega ecoboosta in ponuja 70 kW. Da je moči manj, se čuti, a ne preveč, ker ima ta motor kar precej navora in lepo potegne že iz nizkih vrtljajev. Seveda vas ne bo pritisnilo ob sedež ob pospeševanjih, je pa čisto dovolj živahen in tudi na avtocesti se boste z lahkoto in v miru oziroma tišini vozili 130 km/h, kljub temu da je prestav le pet. Jaz sem se z njim zapeljal do Milana, se pravi na dolgo pot po avtocesti in mi je pri 130 km/h ob koncu poti povprečno porabil 5,6 litra. Malo, glede na bencinarja, a vseeno ne pohvalno malo, ker sem se vozil res lepo. Malce k porabi verjetno prispevata večja masa avtomobila in predvsem višina ter z njo povezan količnik zračnega upora, je pa res, da je še vedno ugodna. Še pol litra dol pa bi bila super.

Tale B-max ima enak paket opreme kot prejšnji, kar pomeni, da je dodobra založen in prepričljiv, edina sprememba je dejansko vzvratna kamera. Ta je postavljena na dobro mesto in se ne umaže hitro, zato jo priporočam, če niste najbolj vešči vzvratnega parkiranja, le dobre oči morate imeti, ker je zaslon, na katerem se prikazuje slika premajhen. Za B-maxa z dizelskim motorjem boste morali odšteti okoli 1.300 evrov več od bencinarja, a bo vaša povprečna poraba manjša za vsaj liter in pol, morda celo za dva. Če se vozite veliko, potem preračunajte, kdaj boste pokrili razliko, vseeno pa je prednost bencinskega motorja bolj miren tek in nekaj več moči. Sicer pa boste za točno takšen avtomobil odšteli 19.000 EUR, lahko pa tudi precej manj, ker Ford zadnje čase ponuja neverjetne popuste.
Tehnični podatki | Ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1560 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 70 (95) pri 3.800 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 215 pri 1.750 |
Menjalnik | ročni, petstopenjski |
Pogon | na prednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4077 x 1751 x 1604 |
Medosna razdalja v mm | 2489 |
Prtljažnik v litrih | 320 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1310 (470) |
Največja hitrost v km/h | 173 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 14,1 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,7/3,6/4,0 |
Poraba na testu v l/km | 5,6 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 15.910 |
Cena testnega vozila v EUR | 18.180 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 19.850 |
Maksi fiesta
Beri dalje