Saj veste, klasični kupe je pri Audiju A5 z dvoje vrat in ločenim prtljažnikom, ampak čas se spreminja, z njim pa tudi želje in potrebe ljudi. Q3 k sreči v imenu nima dodanega coupe, kot je danes zavajajoča navada večine znamk, ampak sportback, torej Audi spoštuje tradicijo. Že pri testu Q8 sem rekel, da je takšno obliko nakazal koncept steppenwolf leta 2000. Na Kitajskem so 2007 pokazali cross coupe quattro, potem leta 2014 še TT offroad, torej so Nemci ves čas zelo očitno razmišljali o takšnem avtu in zdaj je na cestah končno serijski Q3 sportback.
slika
Čisto nič se ne sprenevedajo, da je v osnovi kar Q3. In če tistemu pravijo križanec, je sportback še toliko bolj ’polnokrvni’ križanec, ki dejansko križa razrede vozil, ne pa nekakšen neposrečen mutant. Večina mehanike je enaka in bi mu lahko rekli kar Q4, če ne bi bilo s tem nazivom kup nepotrebnih težav, v katere bi bilo potrebno vpletati odvetnike. Če je bila notranjost pri Q3 zelo dobra, enako velja tudi za sportback? Seveda, kvaliteta izdelave je enako dobra, materiali prav tako ponekod preveč plastični, če se radi dotikate mehkega, odlagalnih mest je pa veliko. Pri testnem sta bila na voljo celo oba USB-vhoda (USB-C in USB), ker nimate še vsi novih, super je, da je tudi pri tem audiju nastavljanje klime ločeno od osrednjega zaslona s fizičnimi gumbi, ker je to v tem času še vedno najbolj ergonomska in varna rešitev, sam zaslon je pa vrhunski. Lepo ločljivost ima, velik je in zelo odziven. Plus meniji so res enostavni, tako da gre zaenkrat težko bolje.
slika
Kljub nižji strehi notranjost ni bistveno manj uporabna. V bistvu se samo na klopi zadaj pozna, da je manj prostora za glave, ampak ni nobene panike, če niste visoki nad 180 cm, sama klop pa se še vedno pomika naprej, nazaj. Prtljažnik je v osnovi enako velik kot pri Q3, če merite do roloja, nad njim se pa seveda pozna, da je streha nižja, pa spet, ni neuporabno. Za razliko od pravih kupejev je Q3 sportback po uporabnosti skoraj kombi.
slika
slika
Največja zamera Audiju gre zato na račun voznih lastnosti. Tukaj bi se lahko bolj potrudili in naredili vseeno malo drugačen avto kot običajni Q3. Da bo jasno: že tisti se pelje zelo dobro, ampak ni pravega občutka povezanosti z avtom, da bi lahko rekel, kako uživam. Seveda, vožnja je zelo zanesljiva, krmiljenje natančno, vse deluje skoraj perfektno, manjkajo mi pa občutki! Tudi če je podvozje trdo, ne pomeni, da voznik totalno uživa. Pri sportbacku je kar neudobno na slabi cesti in si obvezno izberite še prilagodljivo blaženje. Nič ne bi škodil niti štirikolesni pogon quattro, ki je bil včasih standard modelov Q, danes pa so vse bolj priljubljeni modeli s samo sprednjim pogonom, zato boste uživali predvsem tisti, ki imate radi, da vas nič ne preseneti: torej da avto rine z nosom ven, da je volan dovolj lahkoten in da je zvočna zatesnitev dobra, ker je zato med vožnjo dovolj tiho, čeprav je dizelski motor pri pospeševanju precej glasen.
slika
35 TDI je oznaka na zadku za dvolitrski TDI s 110 kilovati, to je 150 ’konji’, in tudi ne paše preveč v ta avto. Vsaj 35 TFSI naj bo, še bolje 45 TFSI, da bo vsaj nekaj malo bolj športno. Daleč od tega, da motor ne bi bil dovolj zmogljiv, 9,3 sekunde pospešuje do 100 km/h takšen Q3 sportback, ampak sem že rekel, da je glasen pa tudi posebej varčen ni. Poraba ni padla pod 7 litrov na 100 km, kar je verjetno bistvo dizla, če ga že res moram imeti. Enako menjalnik S tronic z dvojno sklopko, ki smo ga včasih samo hvalili, danes pa je očitno že toliko dobrih na trgu, da me je v tem primeru občasno zmotila neodločnost in da takrat, ko močno pohodim plin in v trenutku želim polno moč, ne najde takoj primerne prestave, samo v najnižjo možno da, potem se pa lovi. Je bolje, da sam prestaviš dol, ko veš, da bo treba, kar seveda ni problem, ker ima tudi obvolanski ročici.
slika
Q3 sportback je en zanimiv miks vsega možnega. In saj veste, kako je s kompromisi; ko hočeš preveč vsem ugajati, nikjer nisi res dober. Vem, za večino voznikov je to dobitna kombinacija, mi, avtomobilski zanesenjaki pa včasih hočemo še nekaj več, mogoče preveč? Obožujemo avte, ki gredo v zgodovino po nečem posebnem. Ni dovolj samo dobro sestavljen avto in z dobro mehaniko, je pa v tem primeru Audiju uspelo pri morda celo najbolj pomembni stvari od vseh - zelo zanimivo izgleda. Večini je zelo všeč in po tem mi je jasno, da je Audi svoje delo v resnici opravil odlično. Izberite le močnejši bencinski motor, v nobenem primeru pa se ne boste mogli izogniti malenkosti, kot je 54 tisoč evrov za testni model.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1968
Moč v KW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 3.500 do 4.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.750 do 3.000
Menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, S tronic
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4500 x 1843 x 1567
Medosna razdalja v mm 2680
Prtljažnik v litrih 530/625
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1655 (500)
Največja hitrost v km/h 205
Največja hitrost v km/h 9,3
Poraba (po normah EU) v l/km 4,9
Poraba na testu v l/km 7,1
Cena osnovnega vozila v EUR 36.190
Cena testnega vozila v EUR 41.880
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 53.955
Posted on

Čas je idealen za križance

Audi je že zgodaj začel razmišljati o kupejevskih križancih, kakorkoli se to že sliši. Oblike so bile v avtomobilizmu včasih precej bolj natančno definirane, danes pa vam bo kakšen prodajalec celo Q3 sportback prodal kot kupe!

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc