Audi je že zgodaj začel razmišljati o kupejevskih križancih, kakorkoli se to že sliši. Oblike so bile v avtomobilizmu včasih precej bolj natančno definirane, danes pa vam bo kakšen prodajalec celo Q3 sportback prodal kot kupe!
Saj veste, klasični kupe je pri Audiju A5 z dvoje vrat in ločenim prtljažnikom, ampak čas se spreminja, z njim pa tudi želje in potrebe ljudi. Q3 k sreči v imenu nima dodanega coupe, kot je danes zavajajoča navada večine znamk, ampak sportback, torej Audi spoštuje tradicijo. Že pri testu Q8 sem rekel, da je takšno obliko nakazal koncept steppenwolf leta 2000. Na Kitajskem so 2007 pokazali cross coupe quattro, potem leta 2014 še TT offroad, torej so Nemci ves čas zelo očitno razmišljali o takšnem avtu in zdaj je na cestah končno serijski Q3 sportback.

Čisto nič se ne sprenevedajo, da je v osnovi kar Q3. In če tistemu pravijo križanec, je sportback še toliko bolj ’polnokrvni’ križanec, ki dejansko križa razrede vozil, ne pa nekakšen neposrečen mutant. Večina mehanike je enaka in bi mu lahko rekli kar Q4, če ne bi bilo s tem nazivom kup nepotrebnih težav, v katere bi bilo potrebno vpletati odvetnike. Če je bila notranjost pri Q3 zelo dobra, enako velja tudi za sportback? Seveda, kvaliteta izdelave je enako dobra, materiali prav tako ponekod preveč plastični, če se radi dotikate mehkega, odlagalnih mest je pa veliko. Pri testnem sta bila na voljo celo oba USB-vhoda (USB-C in USB), ker nimate še vsi novih, super je, da je tudi pri tem audiju nastavljanje klime ločeno od osrednjega zaslona s fizičnimi gumbi, ker je to v tem času še vedno najbolj ergonomska in varna rešitev, sam zaslon je pa vrhunski. Lepo ločljivost ima, velik je in zelo odziven. Plus meniji so res enostavni, tako da gre zaenkrat težko bolje.

Kljub nižji strehi notranjost ni bistveno manj uporabna. V bistvu se samo na klopi zadaj pozna, da je manj prostora za glave, ampak ni nobene panike, če niste visoki nad 180 cm, sama klop pa se še vedno pomika naprej, nazaj. Prtljažnik je v osnovi enako velik kot pri Q3, če merite do roloja, nad njim se pa seveda pozna, da je streha nižja, pa spet, ni neuporabno. Za razliko od pravih kupejev je Q3 sportback po uporabnosti skoraj kombi.


Največja zamera Audiju gre zato na račun voznih lastnosti. Tukaj bi se lahko bolj potrudili in naredili vseeno malo drugačen avto kot običajni Q3. Da bo jasno: že tisti se pelje zelo dobro, ampak ni pravega občutka povezanosti z avtom, da bi lahko rekel, kako uživam. Seveda, vožnja je zelo zanesljiva, krmiljenje natančno, vse deluje skoraj perfektno, manjkajo mi pa občutki! Tudi če je podvozje trdo, ne pomeni, da voznik totalno uživa. Pri sportbacku je kar neudobno na slabi cesti in si obvezno izberite še prilagodljivo blaženje. Nič ne bi škodil niti štirikolesni pogon quattro, ki je bil včasih standard modelov Q, danes pa so vse bolj priljubljeni modeli s samo sprednjim pogonom, zato boste uživali predvsem tisti, ki imate radi, da vas nič ne preseneti: torej da avto rine z nosom ven, da je volan dovolj lahkoten in da je zvočna zatesnitev dobra, ker je zato med vožnjo dovolj tiho, čeprav je dizelski motor pri pospeševanju precej glasen.

35 TDI je oznaka na zadku za dvolitrski TDI s 110 kilovati, to je 150 ’konji’, in tudi ne paše preveč v ta avto. Vsaj 35 TFSI naj bo, še bolje 45 TFSI, da bo vsaj nekaj malo bolj športno. Daleč od tega, da motor ne bi bil dovolj zmogljiv, 9,3 sekunde pospešuje do 100 km/h takšen Q3 sportback, ampak sem že rekel, da je glasen pa tudi posebej varčen ni. Poraba ni padla pod 7 litrov na 100 km, kar je verjetno bistvo dizla, če ga že res moram imeti. Enako menjalnik S tronic z dvojno sklopko, ki smo ga včasih samo hvalili, danes pa je očitno že toliko dobrih na trgu, da me je v tem primeru občasno zmotila neodločnost in da takrat, ko močno pohodim plin in v trenutku želim polno moč, ne najde takoj primerne prestave, samo v najnižjo možno da, potem se pa lovi. Je bolje, da sam prestaviš dol, ko veš, da bo treba, kar seveda ni problem, ker ima tudi obvolanski ročici.

Q3 sportback je en zanimiv miks vsega možnega. In saj veste, kako je s kompromisi; ko hočeš preveč vsem ugajati, nikjer nisi res dober. Vem, za večino voznikov je to dobitna kombinacija, mi, avtomobilski zanesenjaki pa včasih hočemo še nekaj več, mogoče preveč? Obožujemo avte, ki gredo v zgodovino po nečem posebnem. Ni dovolj samo dobro sestavljen avto in z dobro mehaniko, je pa v tem primeru Audiju uspelo pri morda celo najbolj pomembni stvari od vseh - zelo zanimivo izgleda. Večini je zelo všeč in po tem mi je jasno, da je Audi svoje delo v resnici opravil odlično. Izberite le močnejši bencinski motor, v nobenem primeru pa se ne boste mogli izogniti malenkosti, kot je 54 tisoč evrov za testni model.
Tehnični podatki | Audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1968 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) od 3.500 do 4.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 340 od 1.750 do 3.000 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, S tronic |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4500 x 1843 x 1567 |
Medosna razdalja v mm | 2680 |
Prtljažnik v litrih | 530/625 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1655 (500) |
Največja hitrost v km/h | 205 |
Največja hitrost v km/h | 9,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,9 |
Poraba na testu v l/km | 7,1 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 36.190 |
Cena testnega vozila v EUR | 41.880 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 53.955 |
Čas je idealen za križance
Beri dalje