Citroën C5 aircross smo že imeli na testu, ampak tisti je bil bel, tale pa … no ja, v bistvu je tudi bel. In ima enak menjalnik, enak paket opreme, nima pa enakega motorja!
Naj spomnim, tole je avtomobil, o katerem pišem, in kot lahko vidite, ga je poganjal bencinski motor. Tisti je bil še iz stare zaloge, ker vidim, da so ga v tem času že odnesli strogi normativi. To pomeni, da boste vsi, ki želite zmogljiv motor, morali izbrali tega. Gre za že znan dvolitrski štirivaljni BlueHDi 180, kar pomeni, da je moči za slabih 180 'konjičkov' oziroma okroglih 130 kilovatov.
Od omenjenega bencinarja je ravno toliko šibkejši, da je pospešek do stotice slabe pol sekunde daljši, končna hitrost pa pet kilometrov manjša. A nič zato, ker se to pozna tudi pri porabi goriva. Ne sicer toliko, kot bi človek želel, ampak glede na to, da sta si po moči zelo blizu, podatek vseeno ni zanemarljiv. Če je bencinski puretech na testu porabil okroglih osem litrov, jih je takšen sedem in pol, večino časa pa smo se vozili tudi s kakšnim decilitrom pod sedmimi. Tudi tovarna pravi, da je razlike med njima okrogel liter, kar očitno lahko drži, v nobenem primeru pa ne bo 4,7.
Torej ena nič za dizla. Moti me le, da je motor glasen. Pa ne mislim samo zunaj, tudi v notranjost se ga precej sliši. Menjalnik je boljši; osemstopenjski samodejni z oznako EAT8 je v tem primeru edini na voljo in lepo prestavlja ter je za tip vozila dovolj hiter. Zdi se tudi, da z dizelskim motorjem lepše sodelujeta. Bi rekel, da razlog tiči v občutno večjem navoru. Dvolitrski turbodizel namreč razvije kar 400 Nm oziroma 150 več kot 1,6-litrski bencinar, tudi največja moč je na voljo že pri 3.750 vrtljajih. Ker slednji večino časa ostajajo nizki, ima menjalnik tudi manj dela.
Da tole vseeno ni čisto običajen C5 aircross, ampak takšen, ki v nosu skriva zmogljiv motor, pa vsem povesta že kromirana zaključka na spodnjem delu zadnjega odbijača. Ker se s plastiko končata že po dobrem centimetru, namenoma nisem napisal zaključka izpušne cevi, izgledata pa dobro. Današnjim kupcem je dovolj že navidezna športnost, prave pa tu tako ali tako ne boste dobili, ker gre predvsem za udoben avtomobil.
Pri Citroënu celo pravijo, da se boste v njem počutili kot na leteči preprogi, kar je ’rahlo’ pretirano, smo ga pa označili za najbolj udoben križanec v segmentu in enega najudobnejših nasploh. Sistem blaženja s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki so si ga izposodili kar pri dirkalnikih razreda WRC, očitno deluje, saj se celo na velikih 19-palčnih litih platiščih pelje precej udobno, še raje pa izberite 18-palčna, ki so pri tem paketu serijska.
Občutek na volanu je zgolj povprečen, pozna se, da je dizelski motor v nosu kar 110 kilogramov težji od bencinskega. Podobno kot v nekaterih drugih modelih koncerna PSA tudi tu elektronski servo deluje stopenjsko in se po občutku ves čas zelo rahlo zatika. Tudi volanski obroč se mi zdi prevelik, da bi se bilo z njim užitek poditi v ovinke, za umirjeno vožnjo pa je super, ker vseeno lepo sede v roke. Sistem grip control lahko mirno tudi ’pozabite’ naročiti; sicer stane 250 evrov, kar se ne zdi pretirano, ampak imam občutek, da tako modni križanec še makadama ne bo videl prav pogosto. Če se nameravate pogosto voziti po zasneženih klancih, bo veliko bolj prav prišel vsaj sistem za nadzorovan spust po klancu, ki je del paketa, zato premislite, če ga vseeno potrebujete.
Citroën se bolj kot z udobjem voznika in sovoznika (ki bosta uživala v pravih foteljih in sta v tem primeru odeta še v Napa usnje, ogrevana in lahko povrhu še masirata) hvali s tremi enako širokimi zadnjimi sedeži. Ti so v razredu posebnost, ki je nima niti le nekaj milimetrov manjši peugeot 3008, ki stoji na enaki osnovi.
Hvalim zamisel, ker z njo potnik, ki sedi na sredini, nima občutka, da je nezaželen, ne hvalim pa same izvedbe. Ne glede na to, kako postaviš za kar 15 centimetrov vzdolžno pomična zunanja sedeža, sta ta porinjena preveč k roboma vozila, zato nad njima ostane le malo prostora za glavo. Boste videli že 175 centimetrov visoki, zato je sredinski sedež tu čudežno še najbolj udoben. Kako je pri C5 aircross, ki nima panoramske strehe, žal ne vem, pa bi rekel, da problem vseeno ostaja, medtem ko otroci, ki bi načeloma tam morali sedeti najbolj pogosto, ne bodo imeli niti ene pripombe. Je pa na račun pomičnih sedežev zadaj velik prtljažnik, ki že v osnovi meri 580, s pomikom klopi pa celo 720 litrov, kar je za razred zavidljiva številka. Želel bi si le še kakšno dodatno pritrdilno mesto in na straneh boljšo obdelavo.
Če ste med tistimi, ki iščete dober križanec z dizlom v nosu, in želite, da je predvsem udoben, je to to. Edino 35.381 evrov pripravite, kolikor točno takšen stane preko financiranja. Pa prosim, da ga izberete v kakšni bolj domiselni barvni kombinaciji, da bomo imeli še drugi kaj od tega.
Tehnični podatki | Citroën C5 aircross BlueHDi 180 EAT8 shine |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1997 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 130 (178) pri 3.750 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 400 pri 2.000 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, EAT8 |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4500 x 1969 x 1654 |
Medosna razdalja v mm | 2730 |
Prtljažnik v litrih | 580/720 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1540 (570) |
Največja hitrost v km/h | 211 |
Pospešek 0-100km/h v s | 8,6 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,2/4,5/4,7 |
Poraba na testu v l/km | 7,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 23.500 |
Cena testnega vozila v EUR | 34.250 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 38.910 |
Déjà vu
Beri dalje