Najbolj ekskluzivna številka pri BMWju je zdaj osem. V numerologiji bi pod številko 8 najprej našli besedi denar in moč, potem pa še uravnoteženost materialnega in duhovnega. Kar posrečena kombinacija za kratek opis nove osmice, ja!
Večina, ki vsaj malo spremlja avtomobilizem, je ob predstavitvi nove serije osem najprej pomislila na novo serijo šest in nič ni narobe s tem, če se ne zakoplje v drobovje, kjer bi bilo jasno, da je večina ’podkožja’ pri tem avtu enaka kot pri veliki sedmici. In kot je leta 1990 predstavljala vrh ponudbe takratna osmica, ki jo je lahko premikal celo 12-valjni motor (z ročnim menjalnikom!), tudi današnja kaže, kaj vse BMW zna in da to ni zgolj dražja šestica. Sam v takšnih primerih sicer prisegam na lepe elegantne kupeje, ampak priznam, da mi je štirivratna limuzina z zelo nizko streho, kot jo ima gran coupe, v resnici še bolj všeč.
Kot ponedeljek dolg nos je prvo, kar boste občudovali. Tukaj voznik šele sedi na razdalji od maske, kjer ima mini že zadnji kolesi na cesti. Dolg pokrov motorja se lepo vidi tudi izza volana in vzbuja prav posebno spoštovanje tako voznika kot vseh ostalih, mimo katerih se ’tadolga’ osmica pelje. Zadek je prav tako elegantno zaključen, rahlo privzdignjen na koncu, da ga zrak ne bi preveč zaviral, ko se vrti za njim, luči pa so seveda po novi BMWjevi navadi zdaj zelo široke in nizke.
Sedi se nizko, jasno, zato to ni avto za tiste, ki obožujete X5. Kolena in križ malo bolj trpijo, ko je treba zlesti v kabino, je pa zato ’nagrada’ potem toliko slajša, če sedite spredaj. Razkošno je, večina materialov zelo dobra in usnje je še posebej prijetno. Ne samo na otip, tudi diši krasno. Prestavna ročica sicer ni niti najmanj po mojem okusu, ampak tudi takšen kič je verjetno komu všeč, če je že v ponudbi. Niti prestavna ročica pa ne more ustvariti bolj prestižnega občutka v kabini, da ne bi izgledala zgolj kot malo dražja trojka. Ja, lahko bi mislil, da je v bistvu že trojka tako dobra, ampak osmica vseeno mora pokazati nekaj več. Sploh za 155 tisoč evrov, kot stane testni avto.
Mogoče še najpomembnejša stvar pri tem avtu: se da sedeti zadaj? Se da. Tudi odrasli, ker je avto zelo dolg in ker je več kot tri metre tudi med osema. Samo strop je nizek, zato bo visoke motilo, da je glava (pre)blizu stropa, za noge ne bo težav. To boste še posebej videli, če boste zadaj vozili otroke na otroških sedežih; jih je težje namestiti kot v trojko touring, ampak se da tudi to. Edino voziček se mora dobro zložiti, ker je prtljažnik nizek.
In še športnost! Hecno je, da vsak misli, kako športen avto je osmica, in morda ni odveč še enkrat omeniti, da je športen avto manjši, predvsem pa veliko lažji od tega; takšna osmica tehta prazna dve toni, torej ne more biti lahkotna v ovinkih, čeprav se zelo dobro pelje. Najboljša je na avtocesti, ko res z lahkoto požira kilometre in kilometre ravne in zavite ceste. Za vozniške puriste je veliko boljša izbira 125 kilogramov lažji 840i z bencinskim šestvaljnikom in zadnjim pogonom, čeprav je celo malenkost dražji. Je pa kar neverjetno, da je 8 coupe, ki je v bistvu precej manj avta, še nekaj tisočakov dražji od 8 gran coupe, tako da bi skoraj lahko svetoval, da takoj kupite tega. Se splača!
Motor je odličen, če prisegate na dizle. Všeč mi je, da ima globok basovski zvok, čeprav smo od dizelskih vajeni kvečjemu razglašenega ropotanja. Iz treh litrov prostornine stisne 235 kilovatov, kar je 320 ’konjev’, zaradi vrhunskega menjalnika in učinkovitega štirikolesnega pogona xDrive pa do 100 km/h z mesta pospeši v samo 5,1 sekunde. To še vedno ne pomeni, da je športen, je pa vsekakor hiter! In ne boste verjeli, tudi varčen je lahko. S porabo pod osem litrov na 100 kilometrov se lahko pohvali, kar je odličen dosežek, če bi ga vozil dovolj umirjen voznik, v kar pa dvomim, ker bo verjetno preveč rad izkoriščal ves navor, ki ga je tukaj za izvoz: 680 Nm že od 1.750 vrtljajev naprej. Ravno to je bistvo motorja v 840d, da brez kakršnegakoli naprezanja daje vozniku vse, kar potrebuje, in pri tem ni razglašeno nemiren ali prostaško požrešen. Torej moč ima, svojega denarja je pa tudi vreden, če že mora biti v znamenju številke 8.
Tehnični podatki | BMW 840d xDrive gran coupe M sport |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2993 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 235 (320) pri 4.400 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 680 od 1.750 do 2.250 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 5074 x 1932 x 1401 |
Medosna razdalja v mm | 3023 |
Prtljažnik v litrih | 440 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2000 (560) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100km/h v s | 5,1 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 7,4/5,7/6,3 |
Poraba na testu v l/km | 8,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 105.850 |
Cena testnega vozila v EUR | 110.650 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 155.108 |
Denar in moč
Beri dalje