208, katerega ime se zdaj ponosno kiti tudi na pokrovu motorja, je odrasel in diši po kakšnem avtomobilskem razredu višje. Zadnjica je s temno linijo, ki povezuje obe luči, postala veliko bolj elegantna, luči so po levje agresivne in svetijo venomer, tako podnevi kot ponoči, spredaj pa ima ogromna čekana, kot veleva aktualni družinski dizajn. Dejstvo, da nad njima sicer še vedno svetijo halogenke, malce razočara, a LED-luči si lahko omislite pri opremi GT-line. V tem primeru dobi na vsaki strani še dodatne tri dnevne mini čekančke. Maska je zdaj veliko bolj resna, tudi daljši je, za dobrih 8 centimetrov, za 26 litrov pa je zrasel še prtljažnik, katerega volumen zdaj znaša 311 litrov. Za ta razred zadovoljivo. Celoten vizualni paket je skratka fin, moderen, velika škoda je le, da nam na test niso dali takšnega v gorčično rumeni barvi. Rdeč tudi ni slab, a tisti izgleda še dosti bolje. V oči bode le očitno prazen prostor za nek napis na C-stebričku. Če je električni e-208, napišejo, da je 'e'; če ima opremo GT-line, navedejo slednjo, sredinska oprema allure pa očitno ni dovolj dobra, zato je ta prostor prazen. Kakorkoli že, strinjamo se torej, da je zunaj poseben, kajne? Zdaj pa poglejte še slike notranjosti.
slika
Pri Peugeotu so na novo definirali, kako lahko izgleda kabina pri malčkih. Njihovega dizajna i-cockpit v takšni ali drugačni obliki smo že vajeni, nikoli si pa nismo mislili, da jim bo kaj takšnega uspelo tudi pri njihovem najmanjšem modelu. No, drugem najmanjšem, pri modelu 108 je tovrstna kabina verjetno res nemogoča. V 208 pa se zdaj sedi kot v razred ali dva večjih avtomobilih. Pogruntavščina za odlaganje telefona - loputa, ki se odpre in tako dobite gumirano poličko zanj - je enostavno genialna, nasploh je dizajn zelo futurističen in tudi materiali so nadpovprečno kakovostni za ta razred, vsaj dokler ne pridete do vrat. Paneli slednjih so iz trde plastike, četudi vas z izgledom hočejo prepričati nasprotno.
slika
Nobeden od konkurentov tudi nima tako visoke sredinske konzole in s tem tudi tako prijetnega naslona za roko, pod katerega lahko stlačite še nemalo manjših predmetov, definitivno pa nobeden od avtov na trgu nasploh nima takšnih merilnikov. Oziroma zaslona, klasični merilniki so kajpak stvar preteklosti. So v 3D! Pred glavnim zaslonom je še en kos prozorne plastike in zaslon na vrhu, ki sicer ni viden očem, če glave ne približate mednožju, nanjo projicira prikaz in tako dobite ta zanimiv 3D-efekt. Takšni merilniki pridejo že s sredinsko opremo allure, pri opremi active pa boste deležnih še klasičnih, zelo podobnih tistim iz prejšnjega 208. Sicer pa je še vedno izjemno nepraktično, da lahko s klimo upravljamo le prek sredinskega zaslona in da nima namenskih fizičnih gumbov. To je praktično edina stvar, nad katero se pritožujemo v notranjosti. Bi pričakovali, da bi se tudi nad prostorom, pa ni pretirane sile. Spredaj se resda zaradi oblikovnih rešitev in nadpovprečno široke armaturne plošče sedi bolj utesnjeno, a zadaj je prostora relativno veliko, še posebej za glave. Še najhitreje ga zmanjka za kolena, a če voznik in sovoznik nimata abnormalno dolgih nog, tudi to ne bo težava.
slika
Motor je 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik in je krasen. Ima prijeten klopotajoč zvok, kot smo ga vajeni pri trivaljnikih, in nič neprijetnih vibracij, ki običajno pridejo v paketu. Za pičlih 74 kilovatov oz. 100 'konjev' je izvrsten, pri nižjih vrtljajih pa ima celo dizelski karakter. Navora je veliko že od samega začetka speljevanja, tudi v sredinskem spektru vrtljajev, sopihati začne le od štiri tisoč vrtljajev dalje. Vidite? Kot dizel. Nasploh bi prej rekli, da ima še kakšnih 30 'konjev' več, kar je zelo pohvalno. Še celo ko v peti ali šesti prestavi pohodite plin, čutite rahel potisk v hrbet. Zato komaj čakamo, da preizkusimo še '130-konjsko' varianto, za katero ne dvomimo, da bo še boljša. Ta pričujoča je namreč v sredini bencinske ponudbe. Škoda le, da menjalnik ne nudi enakih užitkov. Najprej je ročica prevelika, mogoče fina za počivanje roke oz. dlani takrat, ko se peljete v ravni črti, ampak za pretikanje pa je njena bula prevelika. Imam pa tudi občutek, da je menjalnik zaradi svojega gumijastega občutka manj natančen. Ni nobenega klikanja pri pretikanju med prestavami, le na točki se upor ročice konča in že ste v prestavi.
slika
Takšen gumijast, nečvrst občutek je prisoten tudi med vožnjo - na volanu in podvozju. Volanski mehanizem ni pretirano natančen, deluje nekam odsotno od koles, ampak ta hiba je prisotna celo pri 508, tako da ni za pričakovati, da bo pri 208 veliko bolje. Podvozje v zavojih tudi ni ravno prepričljivo, avto se dokaj pozno poravna, nagibanja je pa tudi za ta razred nekoliko preveč. Mehkejši je kot praktično vsi konkurenti, v tem pogledu je zelo francoski, je pa zato veliko bolj udoben. Mogoče bi takšno nagibanje oprostili kakšnemu privzdignjenemu 2008, ki tudi prihaja v kratkem nov, 208 pa težko. Lahko, da so se teh težav lotili pri modelu GT, ki pa bo zaenkrat samo električni. Ja, vzporedno z bencinarji in dizlom na trg pošiljajo še popolnoma električni e-208, ki s 50-kilovatnourno baterijo obljublja do 240 kilometrov dosega. Torej se ga tudi veselimo, doseg pri testnem pa je več kot 600 kilometrov in poraba dobrih 7 litrov na 100 kilometrov.
slika
Kakorkoli, s srednjo opremo in srednje močnim motorjem boste morali za 208 odšteti 18.200 evrov, z njihovim financiranjem pa dva tisočaka manj. Ni malo za malčka, ampak dosegljiv je že za 13.300 evrov in s takšno ceno bo nemara bolj zanimiv za marsikoga. V tem primeru seveda pozabite na takšna platišča in pa 3D-merilnike. Povzetek? Novi 208 je zelo moderen avtomobilček, izjemno privlačen na pogled, ki zunaj deluje bolj sveže kot najbolj sveži konkurenti, pri Peugeotu pa so do potankosti osvojili dizajn kabin. So pa kompromisi, ki se tičejo vožnje. Le vi poznate svoje prioritete, Volan mu v glavnem dodeljuje certifikat zanimivosti. Ki pa ne obstaja, tako da nam boste morali verjeti na besedo ali pa se sprehoditi do najbližjega salona.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Peugeot 208 1.2 puretech 100 BVM6 allure
Vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1199
Moč v KW (KM) pri vrt./min 75 (100) pri 5.500
Največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 1.750
Menjalnik ročni, šeststopenjski, BVM6
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4055 x 1745 x 1430
Medosna razdalja v mm 2540
Prtljažnik v litrih 311
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (505)
Največja hitrost v km/h 188
Pospešek 0-100km/h v s 9,9
Poraba (po normah EU) v l/km 5,2/3,7/4,2
Poraba na testu v l/km 7,0
Cena osnovnega vozila v EUR 13.300
Cena testnega vozila v EUR 16.625
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.195
Posted on

Dobrodošli v 3D-prihodnosti

205, 206, 207, 208 in … nato je bil 208. Pri Peugeotu so se odločili končati sago s številkami, zato bodo vsi novi avti v nazivu imeli na koncu 08, vključno z novim 208. Če že ime ni novo, je novo praktično vse ostalo.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc