Korejci imajo veliko srečo, da so že izdelali zelo dober električni avto, to je hyundai kona electric, kia e-soul pa povzema praktično vso tehniko od omenjenega. In dodaja zelo samosvoj izgled. Izgleda manj križano kot kona, bolj me spominja na kakšen enoprostornik, čeprav so obrobe blatnikov dovolj izrazite in oddaljenost od tal vseeno je malo večja kot pri klasičnih avtomobilih. Od starega soula je za 8 centimetrov daljši, 3 centimetre pa je večja razdalja med osema, zato je kabina še malo bolj prostorna, prtljažnik pa ne preveč. Samo 315 litrov meri, celo malo manj kot pri koni, ampak to je pač davek na električni pogon. Nekam je treba stlačiti veliko baterijo, jasno, in v primeru e-soula ima kar 64 kilovatnih ur, kar pomeni, da v teoriji prevozi zelo spodobnih 452 kilometrov. Pa jih? Lahko!
slika
Sedi se zelo visoko, ker hoče dajati občutek, da je križanec, ki to sicer ni. Sedež je za moje pojme malo prekratek v sedalnem delu, se pa lepo nastavlja in je z zelo bogato opremo tudi ogrevan in prezračevan. Super zadeva, preden sedete v avto … Električni avto se namreč zažene in nič ne smrdi ali ropota, da bi motil okolico, samo nastaviš klimo, vklopiš hlajenje sedežev in se čez 2 minutki usedeš v veliko bolj prijazno kabino za vožnjo.
slika
Odlično jim je uspel tudi zelo dober sistem, ki deluje hitro in je pregleden, ima lep in velik zaslon, čeprav ima le-ta še večjo obrobo, da je lepo vgrajen v plastiko. Materiali so dobri, tudi na otip prijetni, zato je počutje v avtu celo za kio nadpovprečno dobro, smo se pošalili, da se zdi kar en razred višje. Je pa res, da je testni model zelo dobro opremljen, še ozvočenje je Harman Kardon, da boste uživali v dobri glasbi, ker, saj veste, električni avti so precej tihi.
slika
Zažene se tiho z gumbom, potem pa ima za prestave večjega okroglega. Kot veliko podobnih avtov se vrhunsko odreže v mestu. Lepo tiho in zvezno pospešuje, moči je zelo veliko in se sprednji gnani kolesi kar prehitro zavrtita v prazno, če ni podlaga dovolj groba. 150 kilovatov oziroma 204 ’konji’ skrbijo za zelo odločno premikanje, čeprav e-soul tehta kar 1.757 kilogramov. Do 100 km/h z mesta pospeši v 7,9 sekunde, kar je rezultat, ki so ga nedolgo nazaj dosegali ’hot hatchi’! Super deluje tudi regeneracija. Lahko se sam odloči, koliko bo sistem zaviral, lahko pa mu vi poveste z ročicama ob volanu, torej tudi tu lahko vozite samo z enim pedalom, če znate dobro predvidevati v prometu. Zavore se praktično ne boste dotaknili, mogoče samo, ko se boste čisto ustavili na semaforju.
slika
Po WLTP naj bi porabil 15,7 kWh na 100 kilometrov, pri nas je bila poraba med 17 in 18. Še vedno ni malo, je pa trenutno najmanj med avtomobili s tolikšnim dosegom. Na hitrih polnilnicah se v teoriji lahko polni celo s 100 kilovati, čeprav pri nas tega še nihče ne omogoča. Največ 40 kilovatov boste našli, ampak je tudi to dovolj, da v pol ure napolnite baterijo za naslednjih dobrih 100 kilometrov poti, če je baterija dovolj prazna. Ja, prazna, če je polna 80-odstotno, se polnilna moč precej zmanjša, da s tem varuje baterijo, zato je takrat najbolje odklopiti avto in ga do konca napolniti lepo počasi doma, da ne izgubljate časa po nepotrebnem.
slika
Hitra vožnja po avtocesti ubija doseg, to ni nič novega. Če se boste vozili ves čas 130 km/h, boste prevozili nekje med 300 do 350 kilometrov. Največja hitrost je sicer 167 kilometrov na uro. Soul tudi ne mara preveč hitre vožnje, ker postanejo piš vetra in hrup koles kar glasni, je pa res, da to bolj slišite, ker ni klasičnega motorja. Bolj me zmoti, da postane avto malo nemiren, nič dramatičnega, jasno, samo ne zdi se tako brezpogojno prilepljen na cesto kot kakšni drugi električni avti z nizkim težiščem, pa tudi občutek na volanu ni tako dober, da bi vas silil k dinamični vožnji. Se pa fino potegne iz ovinka in gre hitro. Lahko tudi izjemno hitro, ko osvojite način vožnje, se pravi, da v ovinek vstopite dovolj počasi, da vas ne sili preveč ven, potem pa v pravem trenutku pritisnete pedal in pospešujete brez preveč očitnega vrtenja koles v prazno. Če bo prenos moči na podlago učinkovit, vas bodo še motorji težko lovili!
slika
Ob zaključku testa je bilo jasno, da je s kio e-soul možno s polno baterijo prevoziti tudi več kot 400 kilometrov brez posebnega truda, kar je zelo dober rezultat. Sicer pričakovan glede na velikost baterije, ampak vseeno dober, da te ne skrbi vsakič, ko sedeš za volan, če boš res pripeljal do cilja. Skoraj 10 ur se polni na javni polnilnici, ker je največja moč polnjenja lahko le dobrih 7 kilovatov, kar se lepo izpisuje tudi med merilniki. Škoda, da nima trifaznega polnjenja z 11 kilovati, ker bi bil avto tako še malo bolj uporaben za tiste, ki se veliko vozite.
slika
E-soul je zelo spodoben električni avto. Eden boljših na trgu, ni dvoma. Velik doseg, odlična kabina, dobra izdelava, res mu nič ne manjka. A, pa mu. Bolj ugodna cena. Polna cena testnega je kar dobrih 49 tisoč evrov. OK, s popustom 45, subvencijo potem 39, ampak še vedno ni malo. Torej tudi tu velja tisto, da moraš najprej zapraviti, da lahko potem varčuješ, ampak bistvo električnih avtomobilov, vsaj za tolikšno ceno, ni ravno v tem.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Kia e-soul EV 150 kW EX energic
Vrsta motorja električni
baterija 64.0 kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 150 (204) od 3.800 do 8.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 395 od 0 do 3.600
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4195 x 1800 x 1605
Medosna razdalja v mm 2600
Prtljažnik v litrih 315
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1757 (423)
Največja hitrost v km/h 167
Pospešek 0-100km/h v s 7,9
poraba (po WLTP) v kWh 15,7
poraba na testu v kWh 17,5
Cena osnovnega vozila v EUR 45.999 (*4.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 48.999 (*4.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 49.399 (*4.000 EUR popusta)
Posted on

Energija za dušo

Ko prodaja bencinskih in dizelskih skupaj ne doseže prodaje električnih različic, je jasno, da bo nova generacija naprodaj samo kot električna. In tako se je zgodilo pri nas s kio soul.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc