Korejci imajo veliko srečo, da so že izdelali zelo dober električni avto, to je hyundai kona electric, kia e-soul pa povzema praktično vso tehniko od omenjenega. In dodaja zelo samosvoj izgled. Izgleda manj križano kot kona, bolj me spominja na kakšen enoprostornik, čeprav so obrobe blatnikov dovolj izrazite in oddaljenost od tal vseeno je malo večja kot pri klasičnih avtomobilih. Od starega soula je za 8 centimetrov daljši, 3 centimetre pa je večja razdalja med osema, zato je kabina še malo bolj prostorna, prtljažnik pa ne preveč. Samo 315 litrov meri, celo malo manj kot pri koni, ampak to je pač davek na električni pogon. Nekam je treba stlačiti veliko baterijo, jasno, in v primeru e-soula ima kar 64 kilovatnih ur, kar pomeni, da v teoriji prevozi zelo spodobnih 452 kilometrov. Pa jih? Lahko!
slika
Sedi se zelo visoko, ker hoče dajati občutek, da je križanec, ki to sicer ni. Sedež je za moje pojme malo prekratek v sedalnem delu, se pa lepo nastavlja in je z zelo bogato opremo tudi ogrevan in prezračevan. Super zadeva, preden sedete v avto … Električni avto se namreč zažene in nič ne smrdi ali ropota, da bi motil okolico, samo nastaviš klimo, vklopiš hlajenje sedežev in se čez 2 minutki usedeš v veliko bolj prijazno kabino za vožnjo.
slika
Odlično jim je uspel tudi zelo dober sistem, ki deluje hitro in je pregleden, ima lep in velik zaslon, čeprav ima le-ta še večjo obrobo, da je lepo vgrajen v plastiko. Materiali so dobri, tudi na otip prijetni, zato je počutje v avtu celo za kio nadpovprečno dobro, smo se pošalili, da se zdi kar en razred višje. Je pa res, da je testni model zelo dobro opremljen, še ozvočenje je Harman Kardon, da boste uživali v dobri glasbi, ker, saj veste, električni avti so precej tihi.
slika
Zažene se tiho z gumbom, potem pa ima za prestave večjega okroglega. Kot veliko podobnih avtov se vrhunsko odreže v mestu. Lepo tiho in zvezno pospešuje, moči je zelo veliko in se sprednji gnani kolesi kar prehitro zavrtita v prazno, če ni podlaga dovolj groba. 150 kilovatov oziroma 204 ’konji’ skrbijo za zelo odločno premikanje, čeprav e-soul tehta kar 1.757 kilogramov. Do 100 km/h z mesta pospeši v 7,9 sekunde, kar je rezultat, ki so ga nedolgo nazaj dosegali ’hot hatchi’! Super deluje tudi regeneracija. Lahko se sam odloči, koliko bo sistem zaviral, lahko pa mu vi poveste z ročicama ob volanu, torej tudi tu lahko vozite samo z enim pedalom, če znate dobro predvidevati v prometu. Zavore se praktično ne boste dotaknili, mogoče samo, ko se boste čisto ustavili na semaforju.
slika
Po WLTP naj bi porabil 15,7 kWh na 100 kilometrov, pri nas je bila poraba med 17 in 18. Še vedno ni malo, je pa trenutno najmanj med avtomobili s tolikšnim dosegom. Na hitrih polnilnicah se v teoriji lahko polni celo s 100 kilovati, čeprav pri nas tega še nihče ne omogoča. Največ 40 kilovatov boste našli, ampak je tudi to dovolj, da v pol ure napolnite baterijo za naslednjih dobrih 100 kilometrov poti, če je baterija dovolj prazna. Ja, prazna, če je polna 80-odstotno, se polnilna moč precej zmanjša, da s tem varuje baterijo, zato je takrat najbolje odklopiti avto in ga do konca napolniti lepo počasi doma, da ne izgubljate časa po nepotrebnem.
slika
Hitra vožnja po avtocesti ubija doseg, to ni nič novega. Če se boste vozili ves čas 130 km/h, boste prevozili nekje med 300 do 350 kilometrov. Največja hitrost je sicer 167 kilometrov na uro. Soul tudi ne mara preveč hitre vožnje, ker postanejo piš vetra in hrup koles kar glasni, je pa res, da to bolj slišite, ker ni klasičnega motorja. Bolj me zmoti, da postane avto malo nemiren, nič dramatičnega, jasno, samo ne zdi se tako brezpogojno prilepljen na cesto kot kakšni drugi električni avti z nizkim težiščem, pa tudi občutek na volanu ni tako dober, da bi vas silil k dinamični vožnji. Se pa fino potegne iz ovinka in gre hitro. Lahko tudi izjemno hitro, ko osvojite način vožnje, se pravi, da v ovinek vstopite dovolj počasi, da vas ne sili preveč ven, potem pa v pravem trenutku pritisnete pedal in pospešujete brez preveč očitnega vrtenja koles v prazno. Če bo prenos moči na podlago učinkovit, vas bodo še motorji težko lovili!
slika
Ob zaključku testa je bilo jasno, da je s kio e-soul možno s polno baterijo prevoziti tudi več kot 400 kilometrov brez posebnega truda, kar je zelo dober rezultat. Sicer pričakovan glede na velikost baterije, ampak vseeno dober, da te ne skrbi vsakič, ko sedeš za volan, če boš res pripeljal do cilja. Skoraj 10 ur se polni na javni polnilnici, ker je največja moč polnjenja lahko le dobrih 7 kilovatov, kar se lepo izpisuje tudi med merilniki. Škoda, da nima trifaznega polnjenja z 11 kilovati, ker bi bil avto tako še malo bolj uporaben za tiste, ki se veliko vozite.
slika
E-soul je zelo spodoben električni avto. Eden boljših na trgu, ni dvoma. Velik doseg, odlična kabina, dobra izdelava, res mu nič ne manjka. A, pa mu. Bolj ugodna cena. Polna cena testnega je kar dobrih 49 tisoč evrov. OK, s popustom 45, subvencijo potem 39, ampak še vedno ni malo. Torej tudi tu velja tisto, da moraš najprej zapraviti, da lahko potem varčuješ, ampak bistvo električnih avtomobilov, vsaj za tolikšno ceno, ni ravno v tem.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Kia e-soul EV 150 kW EX energic
Vrsta motorja električni
baterija 64.0 kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 150 (204) od 3.800 do 8.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 395 od 0 do 3.600
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4195 x 1800 x 1605
Medosna razdalja v mm 2600
Prtljažnik v litrih 315
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1757 (423)
Največja hitrost v km/h 167
Pospešek 0-100km/h v s 7,9
poraba (po WLTP) v kWh 15,7
poraba na testu v kWh 17,5
Cena osnovnega vozila v EUR 45.999 (*4.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 48.999 (*4.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 49.399 (*4.000 EUR popusta)
Posted on

Energija za dušo

Ko prodaja bencinskih in dizelskih skupaj ne doseže prodaje električnih različic, je jasno, da bo nova generacija naprodaj samo kot električna. In tako se je zgodilo pri nas s kio soul.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc
Oranžni bes
TESTI
Oranžni bes
Ford focus 2.3 ecoboost ST-3
Iztok Krajnc
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
TESTI
Videz bolj pomemben od zmogljivosti
Renault clio TCe 100 intens R.S. line
Iztok Krajnc
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
TESTI
Enosobno stanovanje na štirih kolesih
Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box
Iztok Krajnc
Adrenalinski park na kolesih
TESTI
Adrenalinski park na kolesih
Porsche taycan turbo
Iztok Krajnc
Raketa in makadam
TESTI
Raketa in makadam
Mini cooper countryman JCW ALL4
Iztok Krajnc
Edina dobra bolezen v tem času
TESTI
Edina dobra bolezen v tem času
Ford kuga 2.5 duratec PHEV 165 kW FWD eCVT vignale
Iztok Krajnc
Modna torbica z motorjem
TESTI
Modna torbica z motorjem
DS 3 crossback 1.2 puretech 155 EAT8 grand chic
Iztok Krajnc
Zafira še živi
TESTI
Zafira še živi
Opel zafira life M 2.0 dizel 110 kW innovation
Iztok Krajnc
Energija za dušo
TESTI
Energija za dušo
Kia e-soul EV 150 kW EX energic
Iztok Krajnc
Tekmovanje s samim sabo
TESTI
Tekmovanje s samim sabo
BMW X4 M competition
Iztok Krajnc
Tiha voda bregove dere
TESTI
Tiha voda bregove dere
Mazda CX-5 CD150 AWD AT takumi
Iztok Krajnc
Superlativi
TESTI
Superlativi
Renault trafic grand passenger dCi 145 energy EDC spaceclass
Iztok Krajnc
Najmanjši električni velikan
TESTI
Najmanjši električni velikan
Nissan e-NV200 combi 7 comfort
Iztok Krajnc
Aktivno in avanturistično
TESTI
Aktivno in avanturistično
Renault kadjar Blue dCi 150 4WD Bose
Iztok Krajnc
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
TESTI
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
Mazda MX-5 G132 revolution
Iztok Krajnc
Magičnih 48
TESTI
Magičnih 48
Ford tourneo custom 2.0 ecoblue 136 kW L2H1 320 titanium X
Iztok Krajnc
Še je čas, da vas osvoji
TESTI
Še je čas, da vas osvoji
Opel astra 1.2 turbo 96 kW GS-line
Iztok Krajnc
Postavljanje trendov in sveže cunje
TESTI
Postavljanje trendov in sveže cunje
Volkswagen golf 2.0 TDI DSG style 1st edition
Iztok Krajnc
Pogum velja!
TESTI
Pogum velja!
Hyundai i10 1.25 DOHC AMT premium
Iztok Krajnc
Nov miselni vzorec
TESTI
Nov miselni vzorec
Opel corsa 1.2 turbo 74 kW GS-line
Iztok Krajnc
Električni ioniq 1.1
TESTI
Električni ioniq 1.1
Hyundai ioniq electric premium
Iztok Krajnc
Za iskanje prijateljev
TESTI
Za iskanje prijateljev
Volkswagen multivan T6.1 2.0 TDI 4MOTION DSG comfortline
Iztok Krajnc
Stari A4 za pozabo, novi za anale
TESTI
Stari A4 za pozabo, novi za anale
Audi A4 avant 40 TDI quattro S tronic S line
Iztok Krajnc
Zmagaj, če lahko!
TESTI
Zmagaj, če lahko!
Nissan juke 1.0 DIG-T 117 DCT tekna
Iztok Krajnc
Modularni športnik
TESTI
Modularni športnik
BMW M235i xDrive gran coupé
Iztok Krajnc
Več, kot imajo veliki
TESTI
Več, kot imajo veliki
Renault clio 1.3 TCe 130 EDC initiale Paris
Iztok Krajnc
Mijaaaav
TESTI
Mijaaaav
Ford puma 1.0 ecoboost mHEV 114 kW ST-line X
Iztok Krajnc
Ponosnih 15 let
TESTI
Ponosnih 15 let
Dacia sandero stepway 1.5 blue dCi proud
Iztok Krajnc
Polarna svežina
TESTI
Polarna svežina
Volvo S60 T5 A R-design
Iztok Krajnc
Konzerva sreče
TESTI
Konzerva sreče
Mitsubishi space star 1.2 MIVEC intense+ navi
Iztok Krajnc
Ljubljenec množic
TESTI
Ljubljenec množic
Renault captur TCe 130 EDC edition one
Iztok Krajnc
Iz malega je zraslo veliko
TESTI
Iz malega je zraslo veliko
BMW 118d M sport
Iztok Krajnc
2008 razlogov za (in kakšen proti)
TESTI
2008 razlogov za (in kakšen proti)
Peugeot 2008 1.2 puretech 130 BVM6 allure
Iztok Krajnc
Skrite mišice
TESTI
Skrite mišice
Volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE
Iztok Krajnc
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
TESTI
Ali ga obožuješ, ali sovražiš
BMW X6 M50d
Iztok Krajnc
Zatišje pred viharjem
TESTI
Zatišje pred viharjem
Ford ecosport 1.0 ecoboost 92 kW AT titanium
Iztok Krajnc
Številke ne povejo dovolj
TESTI
Številke ne povejo dovolj
Mazda CX-30 G122 plus
Iztok Krajnc
Za skrite racionaliste
TESTI
Za skrite racionaliste
BMW X3 20d M sport
Iztok Krajnc
Aktivnosti na prostem
TESTI
Aktivnosti na prostem
Ford focus 1.5 ecoboost 110 kW AT active business
Iztok Krajnc
Na avanturo!
TESTI
Na avanturo!
Dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure
Iztok Krajnc
Denar in moč
TESTI
Denar in moč
BMW 840d xDrive gran coupe M sport
Iztok Krajnc
Lepe stvari
TESTI
Lepe stvari
Mercedes-Benz CLA 220 AMG line
Iztok Krajnc
Vroče-hladno
TESTI
Vroče-hladno
Ford focus karavan 2.0 ecoblue 140 kW ST-3
Iztok Krajnc
Z mislimi na vas
TESTI
Z mislimi na vas
Škoda kamiq 1.5 TSI ACT DSG style
Iztok Krajnc
Udobje v hibridu
TESTI
Udobje v hibridu
BMW 530e xDrive M sport
Iztok Krajnc
Dobrodošli v 3D-prihodnosti
TESTI
Dobrodošli v 3D-prihodnosti
Peugeot 208 1.2 puretech 100 BVM6 allure
Iztok Krajnc
Kljukica na vseh področjih
TESTI
Kljukica na vseh področjih
Volkswagen passat variant 2.0 TDI evo DSG elegance
Iztok Krajnc
Za velike fante
TESTI
Za velike fante
Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC AMG line
Iztok Krajnc
V škornjih na šprint
TESTI
V škornjih na šprint
BMW X3 M competition
Iztok Krajnc
Strela z jasnega
TESTI
Strela z jasnega
Jaguar I-pace EV400 AWD HSE
Iztok Krajnc
Razburljivost 1.5
TESTI
Razburljivost 1.5
Toyota C-HR 2.0 VVT-i e-CVT HSD launch edition
Iztok Krajnc
Umazane gume? Fuj!
TESTI
Umazane gume? Fuj!
Fiat 500X 1.6 multijet II 16v TCT city cross
Iztok Krajnc
Naj bo dan!
TESTI
Naj bo dan!
Volkswagen amarok 3.0 V6 TDI 4MOTION AT canyon
Iztok Krajnc
Na vrhu smetane
TESTI
Na vrhu smetane
BMW 330d xDrive touring M sport
Iztok Krajnc
Revolucionarna črka X
TESTI
Revolucionarna črka X
Mazda3 X180 GT plus
Iztok Krajnc
Japonski karavan za češke popotnike
TESTI
Japonski karavan za češke popotnike
Toyota corolla TS 2.0 VVT-i e-CVT HSD executive
Iztok Krajnc
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
TESTI
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
Nissan qashqai 1.7 dCi 150 4WD X-tronic tekna
Iztok Krajnc
Tudi dolgočasno je zabavno
TESTI
Tudi dolgočasno je zabavno
Škoda scala 1.6 TDI ambition
Iztok Krajnc
Najmočnejši duster kadarkoli
TESTI
Najmočnejši duster kadarkoli
Dacia duster 1.3 TCe 150 FAP 4x4 techroad
Iztok Krajnc
Plebejec
TESTI
Plebejec
Kia Xceed 1.4 T-GDi LX joy
Iztok Krajnc
Piše se zgodovina
TESTI
Piše se zgodovina
Tesla model 3 long range AWD
Iztok Krajnc
Ni se še naveličal
TESTI
Ni se še naveličal
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD CVT intense+ GT
Iztok Krajnc
Baby raptor
TESTI
Baby raptor
Ford ranger DC 2.0 TDCi 157 kW 4x4 AT wildtrak
Iztok Krajnc
Čas je idealen za križance
TESTI
Čas je idealen za križance
Audi Q3 sportback 35 TDI S tronic S line
Iztok Krajnc
Patricij
TESTI
Patricij
Kia Xceed 1.4 T-GDi DCT EX stream
Iztok Krajnc
Odskočna deska v razredu T
TESTI
Odskočna deska v razredu T
Volkswagen T-cross 1.0 TSI 1st edition
Iztok Krajnc
Mali veliki
TESTI
Mali veliki
Renault clio Blue dCi 115 edition one
Iztok Krajnc
Qlinarično doživetje
TESTI
Qlinarično doživetje
Audi Q3 35 TFSI S tronic S line
Iztok Krajnc
Poslednji mohikanec
TESTI
Poslednji mohikanec
Ford mustang GT 5.0 V8 AT fastback
Iztok Krajnc
EliteWagen
TESTI
EliteWagen
Volkswagen touareg 3.0 TDI V6 4motion tiptronic R-line
Iztok Krajnc
Ima več, kot imajo veliki
TESTI
Ima več, kot imajo veliki
Mercedes-Benz A 200 AMG line
Iztok Krajnc
Že v prvo je šlo rado
TESTI
Že v prvo je šlo rado
Mercedes-Benz CLS 350 d 4MATIC AMG line
Iztok Krajnc
Kanarski vitamini
TESTI
Kanarski vitamini
Seat arona 1.5 TSI FR
Iztok Krajnc
Zlatarjeva izbira
TESTI
Zlatarjeva izbira
Audi Q2 1.4 TFSI CoD S tronic sport S line
Iztok Krajnc
Ko sosedje vplivajo na nakup
TESTI
Ko sosedje vplivajo na nakup
Audi Q3 2.0 TDI quattro sport
Iztok Krajnc