slika
Sploh ne, ker bi bil slab, ravno nasprotno - ker je v tem primeru bistveno bolj zanimiv takrat, ko stoji na mestu – zato smo si zanj poleg testiranja podnevi vzeli čas tudi ponoči in v njem prespali. Da je citroën berlingo v osnovi odličen družinski avtomobil, že veste, smo povedali že v testu tega in tega, ne veste pa, da je lahko povrhu vsega še pravi multipraktik. To dokazuje takšen s prav posebno predelavo, ki je plod domačega znanja: flip camping box se ji reče, gre pa za pogruntavščino podjetja Sipras iz Kamnika, ki se že skoraj četrt stoletja ukvarja s predelavo vozil.
slika
Ne predelav, da ima zdaj ta berlingo 1.000 'konj' pod pokrovom, ampak da je z njo postal pravi avtodom v malem. Če ste bolj pustolovski tip človeka, je tole kot nalašč za vas. Pozabite na ogromne avtodome, ki stanejo goro denarja in več kot tričetrt leta delajo samo gnečo na dvorišču. Za kakšen 'roadtrip' ali vikend izlet bo tole perfektno! Če odprem prtljažnik, je zadaj na levi plinski gorilnik, na sredini je v tem primeru hladilnik, lahko pa tudi prazen prostor ali velik predalnik, na desni pa sta še pipa in umivalnik. Voda, ki s pomočjo 12-voltne potopne črpalke priteče do pipe, se nahaja v 13-litrski posodi pod ležiščem, zraven pa je še ena, prav tako 13-litrska, kamor se steka odpadna. Ne manjka niti kup predalov, ki si jih prilagodite po lastnih željah, da posoda, pribor in seveda kaj dobrega za pojesti ne bo letelo spredaj pod sedeže.
slika
Po fini malici seveda paše počitek in najti udobno posteljo je tukaj nekaj najlažjega. Za začetek odprem drsna vrata, v bistvu vseeno, katera, podrem sedeže, povlečem aluminijaste nosilce, jih povežem z dodatnima alu-letvama in čez vse skupaj vržem še blazini. To je to, minutka, mogoče še manj. Stvar je precej udobna, celo za dva, ker ležišče meri 144x200 centimetrov, blazine pa v debelino 80 milimetrov. Za doplačilo lahko tudi 100, še bolj pomembno pa je, da so poleg udobne pene vanje vdelane še lesene plošče in ni bojazni, da se bo vse skupaj podrlo pod vami, če boste veliko pojedli.
slika
Najbolj mi je všeč enostavnost predelave; vse je zaradi varnosti odmerjeno do milimetra natančno in skupaj tehta le okrog 50 do 60 kilogramov, zato lahko modula enostavno odstranite in pustite doma. Pri Siprasu sicer pravijo, da večina strank tega ne počne, je pa fino, da veste, če boste kdaj potrebovali kar 850-litrski prtljažnik, kot ga sicer ponuja berlingo XL. Tudi na dodatno homologacijo pozabite, ker predelava spada pod tovor in se vozilo zato ne obravnava kot bivalnik oziroma avtodom. Če ne drugega, prihranite nekaj živcev, predvsem pa evrov pri registraciji in zavarovanju.
slika
2.800 evrov boste odšteli za predelavo samo, potem pa še slabih 250 za hladilnik in nekaj malega več kot 100 za bolj udobne blazine. Kar OK, če avtomobil že imate, sicer pa se boste morali najprej odločiti, kako prostoren berlingo hočete. Testni je 850 evrov dražji XL, ki v dolžino meri 4,75 metra, poznam pa lastnika peugeota rifter, ki ima takšno predelavo pri kratkem s 4,40 metra in je nad njo čisto navdušen. Samo še na to čaka, da se meje odprejo, da bo lahko sploh kam šel.
slika
Ampak me ne spraševati, katera je boljša osnova, ker je težko reči. Če vam več pomeni prostornost, potem itak XL, ker samo med moduloma ostane za okrog 50 litrov več prostora, tudi ležišče je za nekaj centimetrov daljše, je pa po drugi strani avto bolj neroden in se ne pelje tako dobro kot ta kratek. Seveda ne pričakujte, da boste tam deležni vozniške ekstaze, ker vas bo v obeh primerih jezil električni servo, ki se še vedno rahlo zatika, zato je občutek na njem zgolj povprečen, da ne napišem slab. Tudi blaženje bi moralo biti za tip vozila bolj udobno, ker na slabih cestah kar precej stresa, kot smo videli na slabšem delu sicer zelo lepe ceste iz Nove Gorice proti Banjški planoti.
slika
Ko se boste odločili za pravo dolžino, verjamem, da boste izbrali tudi takšen 1,5-litrski turbodizelski motor, kot je poganjal testni avto. S 96 kilovati, torej 130 'konji' (pa ne tistimi, ki jih lahko jahate na posestvu DS Camping, kjer smo posneli prispevek), ter okroglimi 300 njutonmetri navora naj bo vaša prva izbira, ker štirivaljnik ni prešibak, obenem pa lahko v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom porabi le okrog 7 litrov na sto kilometrov, kar za 1.500 kilogramov težak avtomobil sploh ni slabo. Nujno doplačajte le za ločeno odpiranje zadnje šipe, v primeru kratkega še fin predal pod stropom ter kakšen nosilec za kolo, če radi kolesarite. In to je to! Če vam je berlingo z opremo feel všeč, torej pripravite 24.500 evrov oziroma 27.500, če zraven želite še enosobno stanovanje na štirih kolesih.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Citroën berlingo BlueHDi 130 BVM6 XL feel flip camping box
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1499
Moč v KW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 3.750
Največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
Menjalnik ročni, šeststopenjski, BVM6
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4753 x 1848 x 1849
Medosna razdalja v mm 2975
Prtljažnik v litrih 850
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1506 (634)
Največja hitrost v km/h 185
Pospešek 0-100km/h v s 10,5
Poraba (po normah EU) v l/km 4,9/4,3/4,5
Poraba na testu v l/km 6,9
Cena osnovnega vozila v EUR 17.800
Cena testnega vozila v EUR 22.120
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.530 + 3.039
Posted on

Enosobno stanovanje na štirih kolesih

Včasih se zgodi, da na test dobimo kakšen avtomobil, kjer le nekaj sto prevoženih kilometrov še ni dovolj, da vam lahko povemo, če je ta res vreden vašega denarja. Eden takšnih je berlingo s predelavo flip camping box.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc