Vem, da skoraj vsak ‘fotr’, ki pričakuje drugega otroka, razmišlja o velikem enoprostorniku, recimo o modelu S-max. Tudi zato, ker so nas proizvajalci prepričali, da tako velike avtomobile preprosto potrebujemo. Kot seveda potrebujemo ogromne telefone, televizije in še kaj.
Če nimate vsaj treh otrok ali pa z dvema ne boste ravno vsak dan smučali, plezali, kolesarili, skratka zganjali aktivnosti, ki potrebujejo ogromno pripomočkov, potem je Fordov C-max povsem dovolj prostoren, pogosto celo boljša izbira. Ne glede na to, kako velik je enoprostornik, bo za prevoze koles znotraj v večini primerov še vedno premajhen. Za takšne vragolije ni boljšega od potniškega kombija, Ford ima v ta namen tournea custom.
Zakaj je C-max lahko celo boljši od večjega brata? Za začetek je od S-maxa cenejši za okoli pet tisočakov, odvisno od opreme in motorja, včasih namreč malce več ali manj, obenem pa je v mestih okretnejši in ga boste lažje parkirali. Skoraj pol metra manjša dolžina se precej pozna in čeprav se tudi S-max pelje zelo lepo, je manjši še bolj lahkoten in voznikove ukaze res lepo uboga. Za enoprostornik se lahko pelje zelo dinamično, kljub temu da je namenjen predvsem umirjeni vožnji. No, Ford to obvlada, zato vseeno ni pretrd in se ne stresa ves čas, vozniško je v segmentu vsekakor eden najboljših. To je zelo pomembno, da bo mularija na zadnji klopi hitro zaspala. Moja dva sta takoj padla v komo.
Predvsem pa je tudi C-max zelo prostoren. Glede na zunanje mere ni med večjimi v razredu, vendar zadaj niti dva odrasla potnika ne bosta imela nobenih pripomb. Prtljažnik bo s svojimi 471 litri prostornine za vsakodnevne potrebe povsem zadosten, koles in ostalih velikih predmetov pa niti v največje ne boste uspeli postaviti, to smo ugotovili že zgoraj. Tudi če ta avtomobil primerjam s tekmeci, recimo z golfom sportsvan, je več kot suveren.
Po nedavni prenovi je navzven postal lepši in bolj moderno zaobljen, spredaj močno spominja na večji S-max, bolj moderen pa je tudi znotraj. Prav prenova notranjosti se mi zdi najpomembnejša in je bila najbolj potrebna, prejšnji osrednji del armaturne plošče je bil namreč že precej preživet. Zdaj je bolj sodoben, čeprav na videz še vedno ne tako moderen kot pri scenicu, predvsem pa je uporabniško bistveno boljši, večji zaslon je bil tudi že nujno potreben. Saj se spominjate uvoda, da mora biti danes vse večje, kajne? Kot platforma sistemu je tokrat služil še Sync 2, ta je le povprečno intuitiven in hiter, sedaj pa Ford ponuja že tretjo generacijo, ki je še bistveno boljša. Skratka, bolj sodobno notranjost je krvavo potreboval in jo tudi dobil, sedaj je med boljšimi v segmentu.
Če bo C-max prvi ali edini avto v družini in boste z njim veliko na cesti, verjetno razmišljate o dizelskem agregatu. Če niste posebej zahtevni, priporočam 1,5-litrski motor TDCi z 88 kW moči, ker je dovolj živahen in prijetno prožen, porabi pa okoli 7 litrov; super varčni in umirjeni se boste lahko vozili z le šestimi. Sicer pa je v ponudbi tudi močnejši agregat, a za večino bo takšen povsem dovolj zmogljiv.
Za C-max z zelo bogato opremo titanium plus ter s kopico dodatkov boste odšteli nekaj evrov manj od tridesetih tisočakov. Ford pogosto ponuja še dodatne pakete, kakšno stvar tako ali tako lahko odstranite s seznama, pa bo cena že zelo prijetna. Za znesek, ki ste ga prihranili, ko niste vzeli S-maxa, pa lahko kupite ogromen TV. Kriza srednjih let in to, saj veste. Ali pa srednjo varianto, grand C-max in še vedno en velik televizor.
Tehnični podatki | ford C-max 1.5 TDCi 88 kW titanium plus |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1499 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 88 (120) pri 3.600 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 270 pri 1.500 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4379 x 1858 x 1610 |
Medosna razdalja v mm | 2648 |
Prtljažnik v litrih | 471 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1403 (512) |
Največja hitrost v km/h | 184 |
Pospešek 0-100km/h v s | 11,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,7/3,7/4,1 |
Poraba na testu v l/km | 6,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 19.300 (*3.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 24.340 (*3.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.820 (*3.700 EUR popusta) |
Izboljšave na pravih mestih
Beri dalje