Prva serija ena ni bila tudi prvi BMWjev ’malček’. Pred enko je bil compact serije 3, še pred njim bi bil lahko to konec šestdesetih model 1600 oziroma takrat serija 2, vsa ta leta izkušenj pa so torej pripeljala do najnovejšega in najbolj modernega izdelka, kar nova BMW serija 1 tudi je.
slika
In kaj je najbolj pomembna novost? Vem, ste pomislili na raketni pogon ali kaj podobnega, v resnici pa je to pogon na sprednji kolesi. Berite naprej, ni tako grozno, čeprav BMWje tradicionalno res poznamo po zadnjem pogonu in tudi serija 1 ga je imela do te. V skladu z modernimi časi in s tem, da ima BMW še znamko mini (pa modele X1, X2 in active tourer), je bilo ceneje in bolj učinkovito deliti platformo z njimi in, denar sveta vladar, tukaj imamo BMW, ki ima zadnji pogon samo, ko se peljemo ritensko.
slika
Ko sem prvič sedel za volan, sem se šalil, da bo vožnja zdaj gotovo obupna: kot spužva, brez občutka, s težkim nosom, ampak, ne boste verjeli, nič od tega ni res. Zelo dobro se pelje. Občutek na volanu je še vedno dober, fino je obtežen, bi kdo rekel celo preveč, ampak nam pri Volanu je to zelo všeč, ker imaš potem boljši občutek, ko hitro pelješ. Tudi nos ni zelo težak po občutku, sicer bolj sili naravnost, ko pohodiš plin, prej pa je ven bolj silil zadek, ampak to je pač davek na novo ureditev pod sedeži. Najbolj nas je skrbelo, da bo volan zdaj očitno vleklo iz rok med pospeševanjem, pa so inženirji znali vse skupaj odlično umiriti in podpreti z učinkovitim vektoriranjem navora med gnanima kolesoma. Torej brez strahu zapišem, da je (dinamično gledano) eden najbolje voznih spredaj gnanih avtomobilov v tem segmentu, le občutek ni tako BMWjevski, kot je bil prej.
slika
Je pa kar čvrst; kdor želi veliko udobja, naj ga izbere brez paketa M sport ali pa kar kakšen drug avto. Tu bo več neudobnega blaženja in poskakovanja na slabih cestah, kar je logičen davek na dobro lego in več užitkov v ovinkih. Pri seriji 1 je zadaj večvodilna prema, ki zagotavlja zelo dobro vodljivost in miren zadek, zato brez strahu napade ovinke. Fanatiki bodo pa seveda imeli prav, ko bodo rekli, da je po občutku manj natančen in bolj okoren, čeprav je od starega celo centimeter krajši, kolotek je za dva centimetra širši, medosje pa za dva cm krajše, vendar je tudi okoli petdeset kilogramov težji. Tu se pač pozna, kaj pomeni idealna razporeditev mase, če je motor spredaj in pogon zadaj in če sta sprednji kolesi razbremenjeni pogona, ker lepše ubogata ukaze voznika.
slika
Motor je kljub oznaki 18d tokrat dvolitrski dizelski štirivaljnik in ni tako tih, kot se hvalijo, je pa zelo lepo zmogljiv: 8,4 sekunde rabi do 100 km/h z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Pri manjših motorjih je menjalnik dvosklopčni s sedmimi prestavami, pri štirivaljnih pa k sreči ostaja klasični. Všeč mi je, ker ima motor res lepo razporejen navor, ves čas odlično vleče, zasluga pa gre dvema turbinama. Ja, po novem dvema, majhni in veliki. Tudi poraba je med 6 in 7 litrov dizla na 100 kilometrov, kar je dobro.
slika
slika
Bistvo nove platforme oziroma enke nasploh je pa seveda znotraj. Kabina je postala precej bolj uporabna, ker je prostora več, in to naj bi bilo večini kupcev najbolj pomembno, kot so ugotovili pri BMWju. Baje marsikdo niti vedel ni, kje je pogon, oziroma mu je bilo vseeno, zato bo zdaj dejansko navdušen nad tem, da ima več prostora za odlaganje drobnarij in za sedenje, čeprav sem navdušen, da se spredaj za volanom še vedno sedi malo utesnjeno, kar je za voznike BMWjev dodaten plus. Občutek imaš, da si del avta, to smo pri BMWjih vedno občudovali, in vse je perfektno odmerjeno: kako velik je volan, kako blizu so stopalke, kako nizko je sedež, ki je, mimogrede, tudi odličen, zelo športen.
slika
Kabina vseeno deluje precej strogo, čeprav je avto v osnovi namenjen malenkost mlajšim voznikom (predvsem voznicam) kot ostali večji BMWji. Kakšen kos plastike sicer je malo svetlejši, da ustvari bolj razgibano podobo, nasploh pa gre za resno okolje, ki ga že dobro poznajo vsi vozniki nove serije tri ali Xov. Materiali so večinoma zelo kakovostni, le kakšen plastični del deluje nekoliko ceneno, ker je plastika pretanka in ponekod zaškripa, ko se je dotaknete, med vožnjo pa ne. Digitalne merilnike znajo nekatere znamke bolje izkoristiti, predvsem s prikazom hkratnih informacij, tu pa je še vedno zastarelo prikazovanje majhnega števila podatkov in enosmerno pomikanje med njimi s pritiskanjem na gumb BC na levi ročici ob volanu. Se pa seveda odkupi z odličnim projekcijskim zaslonom, tako da boste merilnike verjetno v praksi zelo redko sploh pogledali.
slika
Da je prtljažnik 20 litrov večji, se seveda ne sliši veliko in je še vedno nekje srednje prostoren, čeprav precej bolj praktično oblikovan in z veliko širšo odprtino za nakladanje tovora. Občutno več pa je prostora v kabini. Spet, če smo samo pri številkah: 33 milimetrov je več prostora za noge in 19 za glave. Sliši se ne enormno, je pa po občutku precej bolje, sploh ker so vrata precej daljša in se lažje usedete na zadnjo klop, čeprav bi si tam višji potniki še vedno želeli več zraka nad glavami.
slika
Meni je še najmanj všeč zunanjost, ker z določenih kotov izgleda preveč napihnjeno in enoprostorsko, celo premalo dinamično, čeprav ima zadaj dva lepa izpuha. Včasih je enka že na parkirišču izgledala, kot da se dobro pelje, danes pa se zdi malo porejena, kar očitno pride z leti. Je pa seveda zato bolj vsestranska in ta napredek se tukaj čuti na takšen način, da je avto bolj uporaben, kar zadeva večino voznikov, za tistih nekaj odstotkov je pa pač izgubil dušo. Ampak k sreči ima BMW za njih še vedno petarde, kot bo recimo novi M2, kjer naj bi tudi motor poganjal pravi kolesi. Za novo serijo 1 pa vseeno ni težko zapisati, da je eden najlepše voznih spredaj gnanih kompaktnih avtomobilov na trgu. Ob ceni 52 tisočakov za testni model drugega niti pričakovati ne smete.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki BMW 118d M sport
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1995
Moč v KW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.750 do 2.500
Menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4319 x 1799 x 1434
Medosna razdalja v mm 2670
Prtljažnik v litrih 380
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (475)
Največja hitrost v km/h 216
Pospešek 0-100km/h v s 8,4
Poraba (po normah EU) v l/km 5,2/4,0/4,4
Poraba na testu v l/km 6,3
Cena osnovnega vozila v EUR 28.100
Cena testnega vozila v EUR 33.786
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.325
Posted on

Iz malega je zraslo veliko

Enka vedno označuje nekaj malega, nekaj, s čimer se vse začne. Tudi pri BMWju, jasno. Že od leta 2004 je med nami malček, zdaj pa je pripeljala tretja generacija, ki naj bi dokončno opravila s puberteto. Pa je?

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc