Nič posebnega nisem videl tam, ko sem se slučajno peljal mimo, sem pa vsaj videl, od kod naziv za novi mali križanec. Zelo pomemben za Seat, saj bo z njim zarezal v segment, ki ga je delno prej obvladovala tudi ibiza, nekaj pa bo gotovo tudi novih kupcev. Še malo in sploh ne bomo več imeli klasičnih avtov na testu, ampak samo še takšne privzdignjene. Arona je 19 centimetrov od tal pa vam že zdaj povem nekaj, česar ’sploh niste pričakovali’ … tole ni terensko vozilo!
slika
Zakaj ne? Ker nima štirikolesnega pogona in ker so plastične zaščite samo za okras, se pa lažje povzpne na robnik pločnika in zapelje čez kupček snega. Se mi zdi, da to ponavljamo že pri vsakem testu, kaj pa je posebnost prav tega avta? Ena je recimo izgled s črno streho in znakom X na stebričku. Res pa je, da na posnetkih vidite najbolj atraktivno različico z opremo FR, ki pri Seatu označuje športen izgled. V testnem primeru pa ni samo oprema športna, ampak tudi motor skrbi za vsaj malo adrenalina.
slika
1,5-litrski TSI je trenutno najmočnejši v ponudbi in ima 110 kilovatov, torej 150 ’konjev’, kar je lepa cifra za avto, ki tehta le malo čez 1.200 kilogramov. Super vleče v srednjih vrtljajih, ko turbo na polno zadiha, prav lepo pospešuje in je odličen za prehitevanja. Menjalnik ima 6 prestav, tako da motor ne bo glasen niti na avtocesti, bo pa glasna sama vožnja tam, ker se okoli karoserije kar konkretno sliši šumenje vetra.
slika
Še eno posebnost moram nujno omeniti pri tem motorju. Ima aktivno izklapljanje dveh valjev, s čimer naj bi prihranil nekaj goriva. Pravim nekaj, ker v praksi ni bistvenih razlik, oziroma so, če se vozite ves čas po ravnih mestnih vpadnicah s 50 do 70 kilometri na uro in imate pred sabo samo zelene luči. Potem bi bila poraba res med dvema in tremi litri, v povprečju na našem testu pa je nekje 7,5, kar v resnici tudi ni slabo. V bistvu je podobno, kot porabi 1,0 TSI z bistveno manj moči. Ko deluje na dva valja, se malo čuti in sliši, ker se v tem načinu motor bolj neenakomerno trese in oddaja bolj razglašen zvok, res pa je, da povprečen voznik ne bo kaj dosti pozoren na te malenkosti, sploh ob vklopljenem radiu. Najbolj pozorni bodo opazili oziroma občutili tudi preklop na štiri valje, ki se zgodi s kratkim zamikom in ker se potem motor opazno umiri, vendar bo večini ravno to zanimivo, ker gre za svojevrsten tehnološki dosežek, s katerim koncern Volkswagen kaže svojo tehnološko moč in ki bo morda vseeno prihranil kakšen kilogram ali tono škodljivih plinov na dolgi rok.
slika
Še vožnja? Pričakoval sem, da se pelje malo bolj čvrsto in tako tudi je. Eden lepše voznih malih križancev je arona, čeprav ni namenjen divjanju čez ovinke, ker je podvozje vseeno bolj nervozno zadaj kot pri leonu. Bo pa blaženje mogoče za večino malenkost pretrdo, zato tisti, ki imate raje udobje, pozabite na opremo FR in velika platišča.
slika
Če je avto zunaj še kar zanimiv, je znotraj pravi dolgčas. Vse je preveč pusto, Seat si premalo dovoli. Tudi plastika je trda, ampak izdelava nikakor ni slaba. K sreči oprema FR vsaj z navideznimi šivi na armaturki poskrbi, da vse skupaj izgleda bolj zanimivo, volan pa z malo bolj izrazitimi izboklinami izgleda celo športno in odlično sede v roke. Enako so privlačni vzorci na lepo bočno profiliranih sedežih in potem se vrnemo na začetek, da bi vseeno raje imeli FR, ker enostavno bolj pritegne in pristoji španski znamki, od katere pričakujemo malo več čustev kot od dolgočasnih Nemcev. Seveda je ureditev notranjega prostora v osnovi čisto nemška.
slika
Praktično perfekten je položaj za volanom in dovolj je odlagalnih mest, sploh tisto za telefon je fino, ker je gumirano, da je aparat med vožnjo pri miru. Kabina ne ponuja prostorskih čudežev, čeprav bo načeloma dovolj za družinsko rabo, in celo za kakšen otroški voziček v prtljažniku se najde prostor, ker ima kar lepih 400 litrov in še zanke za vrečke ali tovor. Nekaj več prostora kot v ibizi torej je, seveda pa boste prej izbrali podobno cenjen karavanski leon ST, če je prostor tisto, kar iščete.
slika
slika
Arona je pričakovano eden bolj dinamičnih malih križancev, sploh z močnejšim motorjem in opremo FR. Izgleda še kar zanimivo ter sveže in če se vam slabih 25 tisoč evrov ne zdi preveč za takšen avto, kar šibajte ponj. Če želite samo višje sedeti, je pa osnovna arona na voljo za 10 jurjev manj.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Seat arona 1.5 TSI FR
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1498
Moč v KW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 5.000 do 6.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.500
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4138 x 1780 x 1543
Medosna razdalja v mm 2566
Prtljažnik v litrih 400
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1222 (478)
Največja hitrost v km/h 205
Pospešek 0-100km/h v s 8,3
Poraba (po normah EU) v l/km 6,3/4,4/5,1
Poraba na testu v l/km 7,6
Cena osnovnega vozila v EUR 14.990 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
Cena testnega vozila v EUR 20.583 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.961 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
Posted on

Kanarski vitamini

Kaj dobite, če ibizo malo napihnete? In primaknete kakšnih 2.500 evrov. In ji seveda namenite novo ime, ki mora biti zemljepisno in nekje v Španiji. Kanarski otoki so tudi politično v Španiji, če je kdo šprical geografijo, in na morda najlepšem med vsemi, Tenerife, je vasica arona.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc