Tokrat so dodali še veliko sodobne varnosti in najnovejšo tehniko, zato sem se ugriznil v jezik, ko sem se spomnil na svojo izjavo s te mednarodne premiere, kjer sem rekel, da mi prejšnji captur splooooooh ni bil všeč. Niso bili slabe volje pri Renaultu, ampak je bil moj urednik 'žleht' in mi nalašč ukazal, da naredim še test capturja. Ampak je očitno slabo pogledal takratno premiero, ker sem v njej povedal, da je novi svetlobna leta boljši, torej me s tem sploh ni spravil v neugoden položaj.
slika
Novi captur na posnetkih je z opremo edition one. Jasno, da so novi modeli vedno boljši od tistih, ki jih zamenjajo, ampak včasih preskok ni tako velik kot v tem primeru. Včasih tudi ni potrebe za ogromen preskok, tukaj pa je bila. Morda se na prvi pogled niti ne vidi, da so se res potrudili, ker oblika še vedno spominja na prejšnjega, ki sicer ni izgledal slabo, in tudi pri cliu so naredili podobno, ampak, verjemite, preskok je enormen. Sicer pa, saj tudi izgleda bolj zrelo in elegantno kot prej. Če ga primerjam z enim najbližjih tekmecev, peugeotom 2008, mi je ta na pogled celo bolj zanimiv, ker se ga bom zaradi uglajene oblike pozneje naveličal kot nastopaškega peugeota, s čimer se seveda sodelavec Iztok nikakor ne strinja, tako različni so naši okusi.
slika
Še bolj pozitivno preseneti notranjost. Prvi capturji prejšnje generacije so imeli trdo plastiko in so bili precej površno izdelani, da si se ob kakšen del lahko celo urezal. Nič ne pretiravam, ker so bili zaključki sestavnih delov ponekod tako ostri. Z leti so stvari seveda popravili, ampak me znotraj še vedno nikoli ni posebej prepričal. Novi izgleda občutno bolje in bolje je tudi izdelan. Prostora je več, materiali so mehkejši, gumbi bolj priročni in v primeru s samodejnim oziroma robotiziranim menjalnikom, kjer ročica sploh ni fizično povezana z menjalnikom, dobite spodaj še uporaben predal. Torej: izdelava, materiali in ergonomija - vse občutno bolje.
slika
Edino sredinski zaslon mi še vedno ni všeč, kljub temu da je velik. Je zgolj povprečno odziven in kljub diagonali 9,4 palca ter številnim možnostim prirejanja funkcij lastnim željam ne preveč pregleden. Vseeno zahteva preveč posvečanja pozornosti, ker nekatere funkcije enostavno niso dovolj enostavno dostopne in takoj opazne. Tudi stikalo za glasnost bi bilo lahko fizično in ne na dotik, ker traja predolgo, da med vožnjo opraviš to nastavitev. Seveda, alternativa so stikala ob volanu, ki so pa tudi že malo 'pase', ker se skrivajo za obročem. Bi bila lahko v skladu z modernimi smernicami kar na volanu in bližje prstom. Je pa končno tempomat na volanu, govorim o osnovnem gumbu, in ne več nekje v prtljažniku, če pretiravam, oziroma med sedeži, kjer sem ga vedno iskal. Pred sovoznikom ostaja velik in zelo uporaben pravi predal, ki se odpira kot tisti doma v omari za nogavice, le da so mu tokrat dodali še utore za bolj urejeno kramo v njem.
slika
slika
Pa še eno zelo uporabno lastnost boste odkrili ob prvi vožnji, in sicer da ves čas lepo prikazuje aktualne cene goriva, prometne informacije, skratka vse pomembne informacije, ki jih potrebujete. To storitev ponujajo vsi novodobni renaulti z vmesnikom EasyLink, kjer vgrajena kartica SIM po celotni Evropi omogoča omenjene storitve in tudi nadgradnje sistema ter zemljevidov ’preko zraka’. Over the air bi rekli na oni strani ribnika. Vsak kupec to dobi vklopljeno za prva tri leta, po tem obdobju pa bo imel možnost plačati za podaljšanje. Če se za to opcijo ne bo odločil, bo sistem še vedno deloval, le popravkov in aktualnih informacij ne bo več sprejemal na takšen način med vožnjo.
slika
Tisto področje, kjer je captur daleč najbolj napredoval, so pa vozne lastnosti. Še vedno nima niti najmanjše želje po dinamični vožnji, zato se mi zdi možnost spreminjanja voznih programov in opcija ’sport’ povsem nesmiselna. Tudi v tem razredu obstajajo predstavniki, ki se z dinamičnega vidika peljejo še bolje, ampak je postal vsaj povprečno oziroma celo nadpovprečno zanimiv, lahkoten, udoben in ubogljiv. Da se avto dobro pelje, ne pomeni, da kar preskakuje ovinke, ampak da deluje zanesljivo, enostavno in ima voznik vedno dober občutek. Kaj si mislim o voznih vrlinah prejšnje generacije, niti ne upam napisati: to je bilo namreč glavno področje, zaradi katerega sem imel o njem precej slabo mnenje. Tudi primerjalni test PRIMA je pred leti pokazal, da je bil tam precej šibek.
slika
1,3-litrski turbobencinski štirivaljni motor je tudi v redu, seveda, če je trenutno najmočnejši v ponudbi. Nima želje po posebnem priganjanju in mu veliko bolj ustreza umirjena vožnja. Takrat bo tih, dovolj prožen, ne pa varčen, ker na testu v povprečju ni porabil manj kot 8 litrov na 100 kilometrov, zlahka pa tudi preko 9. In z menjalnikom dobro sodelujeta predvsem pri umirjeni vožnji, sicer le-ta kakšno šibko točko hitro pokaže s prepočasnimi menjavami prestav in predvsem pri speljevanjih, ki so zelo neodločna oziroma neuglajena, ker se najprej avto komaj premakne, potem pa kar naenkrat sune.
slika
Torej, je podobno udoben, kot je bil prej, obenem pa bolj vozniško lahkoten in prijeten, kar boste cenili predvsem umirjeni. Volan je povprečno komunikativen, a vam bo všeč zaradi lahkotnosti, preglednost je dovolj dobra in vzvratna kamera bistveno boljša od tiste pri peugeotu 2008, kjer se slika ves čas zatika. Vozniško je skratka dosegel nek nivo, da ne bo zgolj zadovoljeval osnovnih potreb večine kupcev teh vozil in jih premikal od ene do druge točke. Zdaj je postal celo malo, ampak čisto malo bolj zanimiv v rokah, da vas bo čim manj naporno prevažal naokoli, kar je gotovo najbolj pomembno. Ni pa tih, če se peljete malo hitreje; na avtocesti je piš vetra precej glasen.
slika
Nisem pozabil na prostornost! Prtljažnik ima od cliovega za dobrih 170 litrov več prostora. Preden rečete, vau, to je pa ogromno, takole je: v dolžino so 4 centimetri več prostora, v širino sta enaka. 536 litrov bo captur namreč ponudil le, če boste vzdolžno klop pomaknili povsem naprej, takrat pa na njej ne bo mogel sedeti nihče več. Vzdolžno pomična klop je seveda odličen bonus, če bo kdaj treba prepeljati kakšen večji kos tovora, v praksi pa bo malokrat prišla prav, zato računajte na manj uporabnih litrov. Vseeno je pa prtljažnik za ta segment vozil pohvalno velik, ni kaj.
slika
26 'jurjev' za edition one z močnim motorjem, 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom in ogromno opreme se niti ne zdi pretirano, čeprav bodo povprečni ’slovenski’ capturji kar nekaj tisočakov cenejši. Da se pelje bistveno bolje, je velik bonus za tiste dvomljivce, ki se težko sprijaznimo z vsemi novimi trendi, ampak captur ima ponovno zelo veliko razlogov, da postane ljubljenec množic. Morda celo najbolj priljubljen med množico.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Renault captur TCe 130 EDC edition one
Vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 1333
Moč v KW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5.000
Največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.600
Menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, EDC
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4227 x 1797 x 1576
Medosna razdalja v mm 2639
Prtljažnik v litrih 422/536
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1381 (435)
Največja hitrost v km/h 193
Pospešek 0-100 km/h v s 9,6
Poraba (po normah EU) v l/km 6,6
Poraba na testu v l/km 8,1
Cena osnovnega vozila v EUR 13.990 (*800 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 23.290 (*800 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.255 (*800 EUR popusta)
Posted on

Ljubljenec množic

V segmentu, ki postaja najbolj pomemben in v katerem se kar tare tekmecev, je treba z novimi modeli nastopiti preudarno. S pravo mero oblikovne drznosti in veliko uporabnosti. Prvič je Renaultu s capturjem očitno uspelo med množicami, kaj pa drugič?

Beri dalje
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc