Medtem ko si kupci tovornih različic že lahko omislite model transit custom v obliki priključnega hibrida, se je treba pri potniški izvedenki trenutno zadovoljiti z blagim hibridom. Takšnim, kjer se zgolj na elektriko ne boste prepeljali niti nekaj metrov, a vseeno nekaj prihranili pri gorivu.
Elektrika je 'in', zato dandanes skorajda ni proizvajalca, ki ne bi ponujal vsaj hibridnih različic. Izjema ni niti Ford, ki že ponuja hibride v segmentu osebnih vozil, pri gospodarskih pa so začeli malo pozneje. Če pri tovorni različici custom že ponujajo s kombinacijo litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja ter z dovolj veliko baterijo za okoli 50 prevoženih kilometrov, pa je trenutno pri potniškem tourneu custom na voljo le blagi hibrid z 48-voltnim omrežjem.
Tokratni sistem z oznako mHEV seveda deluje povsem samostojno in brez možnosti voznikovega dodatnega vpliva. Hočem reči, naj vas ne skrbi, da boste s takšnim imeli več dela in skrbi. Poleg že poznanega dvolitrskega motorja je pod motornim pokrovom še majhen elektromotor, ki je povezan z dodatno baterijo, ta pa temelji na 48-voltnem omrežju. Torej ima takšno vozilo dve različni omrežji, poleg omenjenega še klasično 12-voltno.
Prednost tega sistema je, da se ob pritisnjeni sklopki in zavori, ko se denimo začnemo ustavljati pred rdečo lučjo, motor na notranje zgorevanje lahko nemudoma izklopi. Vso 'odvečno' energijo, ki še nastaja med samim premikanjem in zaviranjem, pa sistem preko elektromotorja shrani v posebno 48-voltno baterijo. V tem primeru elektromotor, ki je k glavnemu motorju pripet preko jermenice, deluje kot generator in z rekuperacijo zavorne energije polni baterijo.
Ob ponovnem speljevanju ta pridobljena energija pomaga dizelskemu motorju in v tem primeru zagotovi do dodatnih 54 Nm navora. S takšnim tourneom se skratka ne boste peljali zgolj na elektriko, bo pa pridobljena električna energija pomagala pri speljevanju in poznejši vožnji. Ena največjih prednosti takšnega sistema se pokaže v kombinaciji s sistemom samodejnega ugašanja Start&Stop, ki šele v takšnem primeru res dobi svojo veljavo. Ti sistemi so namreč pogosto malce zoprni in izklapljanje, še bolj pa ponovno vklapljanje, pospremi neprijetno kratko pretresanje avtomobila, ko se pač bati ponovno zapodijo v galop. V tem primeru je namesto klasičnega zaganjalnika vgrajen integriran zaganjalnik-generator, ki vklop motorja naredi praktično brezčuten. Torej, ob vseh ostalih prednostih je v praksi daleč najhitreje občutna ta, da sta izklop in vklop motorja v tem primeru skoraj nezaznavna.
Pred nedavnim je bil dvolitrski EcoBlue deležen rahle prenove in je sedaj na voljo v treh, po moči različnih izvedenkah. Na naš test je pripeljala najmočnejša z dodatnimi enajstimi kilovati, teh je skupaj sedaj 136 oziroma, izraženo v konjenici, ’konjičkov’ je 185. Ker pri speljevanju konkretno pomaga še navor elektromotorja, v praksi to pomeni, da je takšen tourneo custom v spodnjem režimu vrtljajev precej bolj živahen. Tisti, ki se vozite veliko po mestih, boste dodatno motorno 'voljo' zelo cenili. Seveda blagohibridni sistem doprinese tudi k manjši porabi goriva, a ta nima tako pomembne vloge kot nežnejši vklop motorja ali nekaj dodatnega navora. Ford navaja, da v povprečju okoli tri odstotke, v mestih pa kar do osem, na našem testnem krogu smo opazili, da je bila poraba okoli pol litra manjša kot pri prejšnji različici. Nekaj najbrž zaradi samih motornih izboljšav in nekaj zaradi blagohibridnega sistema. V povprečju nam je tourneo custom porabil dobrih 9 litrov, kar je precej dober rezultat.
Sicer pa je bil pred dobrim letom prenovljeni custom pri nas že na testu in že takrat smo zapisali, da je odličen, zato nas kaj dosti ne preseneča, da je Ford po prodaji svojih gospodarskih vozil v samem vrhu. Zdi se, da z vsako spremembo in nadgradnjo vse skupaj še izboljšajo, poleg večje motorne živahnosti in manjše porabe goriva pa v tokratnem primeru znova lahko pohvalimo ene najboljših voznih lastnosti. Že sam položaj za volanom je odličen, preglednost je dobra, prostora je veliko, sredinske sedeže bi lahko obrnili nazaj in tako naredili celo miniaturno konferenčno sobo na kolesih ali pa družini bolj prijetno vozilo za kakšen debatni krožek.
No, vozniki boste v tem kombiju uživali ob prijetnem občutku za volanom ter številčnih povratnih informacijah, zelo zanesljiva je tudi sama lega na cesti. Če izvzamem precej dražji mercedes V, ki je bolj udoben in uglajen, je takšen tourneo super kombinacija za dinamike željnega 'fotra', ki ima pogosto s seboj še gručo potnikov in potrebuje tako veliko prostora.
Zgolj zaradi prihranka pri samem gorivu blagohibridne različice mHEV niti ne priporočam, ker je od 'navadne' z enakim motorjem in ročnim menjalnikom, ki je, mimogrede, zelo lepo natančen, dražja za okoli 500 EUR. Pravzaprav klasične izvedenke s takšno najbogatejšo opremo titanium X sploh ni na voljo in se boste morali zadovoljiti z malce manj bogato založenim titaniumom. Tourneo mHEV bolj priporočam zaradi možnosti skoraj brezčutnega vklapljanja motorja ter večje prožnosti in lahkotnosti.
Priporočam tudi opremo titanium X, ki celoti doda ksenonske žaromete (kmalu jih bodo bojda zamenjale LED-luči), kamero za vzvratno vožnjo, boljše ozvočenje in še električno pomičen voznikov sedež. Je pa res, da bogatejša oprema in hibridni sistem ob enakem motorju pomenita dobre štiri tisočake večjo ceno, kar bo marsikdo težko 'pogoltnil'. Če bo, bo dobil prijeten stroj in zaenkrat najboljši Fordov hibrid v potniškem kombiju.
Tehnični podatki | Ford tourneo custom 2.0 ecoblue 136 kW L2H1 320 titanium X |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1996 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 136 (185) |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 415 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 5340 x 1986 x 1977 |
Medosna razdalja v mm | 3300 |
Prtljažnik v litrih | 1900 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2433 (807) |
Največja hitrost v km/h | 170 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 8,7 |
Poraba na testu v l/km | 8,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 35.990 (*1.500 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 43.030 (*1.500 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 45.910 (*1.500 EUR popusta) |
Magičnih 48
Beri dalje