Vsako novo generacijo pričakujemo zelo nestrpno in že nekaj minut po razkritju prvih podrobnosti padejo gostilniške debate o novostih, ki jih bo prinesel v B-segment. Kaj bo sploh novega, bo še vedno med najboljšimi, bo spet velika uspešnica? To so vprašanja, s katerimi se znova spopadamo, in clio je definitivno avto, ki se mu moramo na testu še posebej posvetiti.
slika
Renaultovi inženirji so zelo hitro dejali, da vizualnega in preverjenega recepta niso hoteli preveč spreminjati, podobno kot se domača goveja juha ob nedeljah kuha po enakem, a z vsako novo generacijo malenkost spremenjenem receptu. Še pred nekaj leti smo se ob vsaki predstavitvi novega avtomobila čudili, da ga poveča v vse smeri, trend pa se je zdaj spremenil, čemur sledi tudi clio. Po novem je za dober centimeter krajši, za 0,6 centimetra je krajše še medosje, v širino pa je zrasel za debelih 6. Od daleč vam bo takoj znan, saj spominja tako na prejšnji model kot na večji megane, polne LED-luči v obliki črke C pa so stalnica pri vseh nivojih opreme. Enako velja za zadek, ki sicer pri boljših nivojih opreme dobi še svetlobni podpis v obliki črke.
slika
Morebiti vas je malo nazaj zaskrbelo, ker je clio zdaj krajši, ampak kljub temu na novi platformi ponuja znotraj več prostora kot kadarkoli prej. Še več, notranjost je popolnoma nova in svetlobna leta boljša kot pri 4. generaciji. Kako ne bi bila, če pa je produktni vodja za novi clio Jelka Kurnik, Slovenka, ki je šefe znala prepričati, da mora biti clio znotraj kvaliteten in privlačen. Kar tudi je. Materiali so že na pogled boljši, veliko je gumirane plastike, ki ne škripa, v prvi vrsti pa je volan manjši in lepo sede v roke. Na njem boste zdaj našli vse najbolj pomembne gumbe, tudi tistega za tempomat, da ga ne boste rabili iskati nekje pod sedežem.
slika
Najprej seveda pade v oči velik pokončno postavljen zaslon multimedijskega sistema, ki v osnovi meri 7 palcev v diagonalo, testni pa je imel največjega, ki v diagonalo meri 9,3 palca (24 centimetrov), s čimer je največji v razredu. Pohvaliti moram ločljivost in grafiko, pri kateri so se res potrudili, dobro deluje povezljivost s pametnimi napravami in Android Auto kot za šalo prenaša podatke s telefona. Grenak priokus pa doda poslušanje glasbe z USB-ključka, saj sistem v tem primeru skoraj zmrzne. V uredništvu smo delovanje preverili z več različnimi ključki in z različnimi datotečnimi sistemi, pa je bil rezultat vedno enak. Zdi se, kot da sistem želi prebrati vse podatke na ključu naenkrat, zato se pri predvajanju glasbe pojavljajo digitalni poki in upočasnjevanje, vsaj ob prvem zagonu sistema. Po nekaj minutah zadeva deluje, ampak vseeno apeliramo na programerje, da pripravijo paket posodobitev, ker vse ostalo v novem cliu deluje kot ura.
slika
Celo klasične ročne zavore ni več in jo je nadomestil gumb, da je več prostora za naše drobnarije, v celotni kabini pa je za kar 26 litrov odlagalnih površin. Na sredinski konzoli boste ljubitelji dacie duster opazili znano vrstico z najbolj uporabnimi gumbi in pod njimi klasične vrtljive gumbe za upravljanje s prezračevalnim sistemom. Brez skrbi, vsak gumb ima na sredini še majhen zaslon, zato vse skupaj deluje moderno, predvsem pa uporabno, ker je hitro, česar s tapkanjem po zaslonu pač ne moreš doseči. Ker gre za moderen majhen avtomobil, sta spredaj še dva vhoda za USB in podlaga za brezžično polnjenje telefona, pred voznikom pa zaenkrat 7-palčni zaslon z digitalnimi merilniki, kjer so se oblikovalci tako potrudili, da celo pri majhnem cliu na zaslonu utripajo smerniki, ko jih uporablja voznik. Kmalu bo na voljo še večji 10-palčni zaslon za merilnike, ki bodo podpirali še prikaz zemljevida.
slika
Sprednja sedeža imata poslej daljši sedalni del, zato tisti z dolgimi nogami ne bodo več tarnali, zadnja stran je oblikovana tako, da je za potnike zadaj več prostora, poleg tega pa so vsa sedišča bolj ergonomična, zato bo vožnja bolj udobna za vse. Celo v prtljažnik boste spravili 91 litrov prtljage več kot prej, kar pa ne velja za kupce dizelskih različic, saj bodo te zaradi dodatnega rezervoarja za sečnino imele prtljažnik, velik 'samo' 366 litrov. Ima še dvojno dno, da lahko nekatere stvari elegantno pospravite, edino nakladalni rob je precej visok.
slika
Napredek med vožnjo se takoj opazi. Proizvajalci z vsako generacijo radi povedo, da zdaj so pa res naredili najboljši avto. Kar je seveda logično, če pa je popolnoma nov. Novi clio je tako napredoval pri voznih lastnostih in za podvozje lahko rečemo, da je eno najboljših med malčki, ker je udobno in hkrati zelo predvidljivo, če kakšen ovinek odpeljete hitreje. Nagibanja je malo, tako da sem velikokrat pomislil, da ne vozim francoskega produkta, celo krmilni mehanizem je dobro obtežen. Ravno prav, da vliva dober občutek, volan se nič ne zatika, še vedno pa je dovolj mehak tudi za nežne ročice.
slika
Ker so inženirji dobro nastavili podvozje, se v rokah malo ali nič ne pozna večja masa clia, se pa zato pri zvočni izolaciji. Res je občutno boljša, po napovedih se sliši do 2 decibela manj in celo dizelski motor je večinoma čisto lepo zadušen, kar se hrupa tiče. 1,5-litrski turbodizel je poganjal testni clio, kar za mali avto ni najbolj tipična izbira, ker je takšen stroj drag, je pa zato pravi šparovček, saj je na testu kljub občasno dinamični vožnji porabil 5,4 litra na 100 kilometrov. Proizvede 85 kilovatov, kar je 115 'konjev', in to za mali avto sploh ni malo, požene se do 197 km/h, torej je trenutno drugi najhitrejši clio v ponudbi. Enako velja pri pospešku do 100 km/h, kar testni clio opravi v 9,9 sekunde. Da lahko ustreza strogim evropskim standardom za čiščenje izpuha, uporablja sečnino AdBlue, ki jo lahko sami nalijete v 12-litrski rezervoar, tisti za gorivo pa sprejme 39 litrov.
slika
Clio je v peti generaciji prejel cel kup varnostnih sistemov, da bodo voznik in potniki v njem bolj varni. V prvi vrsti v primeru nevarnosti zavira sam, opozarja na vozila v mrtvem kotu in prebira prometne znake, ohranja vozni pas in se ob doplačilu za radarski tempomat v primeru zastojev samodejno ustavi in spelje. Slednjega testni ni imel, zato ga še nismo preizkusili, smo pa kamero 360 stopinj, ki pride prav na tesnih parkiriščih, da barva avtomobila ostane čim dlje lepa. Sistem za samodejno parkiranje pa zna parkirati in odpeljati s parkirišča v vseh smereh in preverjeno deluje zelo dobro, čeprav ima voznik kdaj občutek, ko začno senzorji opozarjati na nevarnost, da se bo zaletel v drugo vozilo.
slika
Clio ima nekaj zanimivih novih barv, tako da jo le izberite, da ga boste našli na parkirišču. Saj veste, pričakujemo jih veliko. Verjetno več z bencinskimi motorji, ker je testni z bogato opremo stal že preko 20 jurjev, torej še enkrat več kot osnovni model brez klime in radia. V peti generaciji ostaja clio eden najboljših malih avtomobilov, ki bo kupce prepričeval z zanimivo obliko in kupom tehnologij, med katerimi so bile nekatere do nedavnega rezervirane za večja vozila. Mali je še vedno mali po merah, ima pa veliko vsega, kar imajo veliki.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Renault clio Blue dCi 115 edition one
Vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
Prostornina v ccm 1461
Moč v KW (KM) pri vrt./min 85 (115) pri 3.750
Največji navor v Nm pri vrt./min 260 pri 2.000
Menjalnik ročni, šeststopenjski
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4050 x 1798 x 1440
Medosna razdalja v mm 2583
Prtljažnik v litrih 366
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1277 (425)
Največja hitrost v km/h 197
Pospešek 0-100 km/h v s 9,9
Poraba (po normah EU) v l/km 4,7
Poraba na testu v l/km 5,4
Cena osnovnega vozila v EUR 10.990 (*1.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 18.290 (*1.000 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.575 (*1.000 EUR popusta)
Posted on

Mali veliki

Poleg vode in hrane je verjetno največja stalnica v našem življenju renault clio. Že skoraj 25 let je najbolje prodajan avtomobil pri nas, zato je jasno, da ga vidite na vsakem koraku. In zakaj bi bilo po novem drugače?

Beri dalje
Električna petka turbo
TESTI
Električna petka turbo
alpine A290 GTS EV52 160 kW GTS
Iztok Krajnc
Najboljši sodobni M
TESTI
Najboljši sodobni M
BMW M3 sedan M xDrive competition
Iztok Krajnc
Leta mu dobro denejo
TESTI
Leta mu dobro denejo
lexus UX 300h F sport design
Iztok Krajnc
Nizek prelet
TESTI
Nizek prelet
renault rafale e-tech full hybrid 200 esprit alpine
Iztok Krajnc
Z novo masko je zapeljal iz sence
TESTI
Z novo masko je zapeljal iz sence
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle
Iztok Krajnc
Vzhod vse bolj navdušuje
TESTI
Vzhod vse bolj navdušuje
MG HS 1.5 T-GDI DCT luxury
Iztok Krajnc
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc