Če ta trenutek iščete najbolj vsestranski ford, pozabite na goro križancev, za vas je focus active. V osnovi gre za robustno in od tal za tri centimetre bolj oddaljeno različico, okrogla dva tisočaka dražjo od običajne.
Na voljo je v dveh različicah, med katerima bo bolj priljubljena takšna karavanska, ki je ni težko spoznati zaradi drugačnih odbijačev, zaščitnih obrob blatnikov in strešnih nosilcev, ki so del serijske opreme. Lepša so še platišča (ta že v osnovi merijo 17 palcev), notranjost pa krasi le malce drugačno oblazinjenje. Mi je všeč, ker dobro izgleda, tudi material je na otip mehkejši in se zato bolj udobno sedi, vseeno pa bi si znotraj želel več. Vsaj kakšen napis, ki bi me spomnil, da tole ni običajni focus.
Robustni active lahko izberete s praktično vsemi motorji, ki jih že poznamo iz običajnega modela, pri karavanski različici pa bo verjetno najbolj priljubljen takšen 2,0-litrski štirivaljni turbodizel ecoblue. 110 kilovatov moči (150 'konjičkov') razvije, ob tem pa ponuja še 370 Nm navora, zato je dovolj zmogljiv in tudi porabi ne veliko. Na testu celo manj kot šest litrov na sto kilometrov. Edini pomislek, ki ga imam, je ta, da ni med najtišjimi, je pa res, da je vsaj kabina dobro zvočno zatesnjena, zato vas to ne bo motilo preveč.
Active vozniško ostaja prijeten in zaradi večje oddaljenosti od tal (spredaj 30, zadaj pa 34 milimetrov) na cesti ni prav nič manj prepričljiv. Nasprotno, v primeru z običajnim celo lepše pobira neravnine, ker ni tako čvrst. Za povezavo koles z motorjem tokrat skrbi nov osemstopenjski samodejni menjalnik. Vam ga priporočam? Ja in ne! Po eni strani je super, ker v kombinaciji z njim delujejo še številni asistenčni sistemi, ki sicer ne bi, in vožnja z njim je bolj enostavna, po drugi strani pa se mi zdi, da prestavlja prepočasi in ob speljevanju včasih malce pocuka, kar je za tip menjalnika precej neobičajno. Bolj kot nad menjalnikom sem razočaran, da Ford activa ne ponuja s štirikolesnim pogonom. Pravijo, da ga večina ne potrebuje, jaz pa si ga pri takšni obliki vseeno želim, sicer res kupujem le šminko.
Ker se odlično pelje (vsi focusi active imajo zadaj dražjo večvodilno premo), kar sem pričakoval, vam ga vseeno lahko priporočam. Večina se s takšnim, ki ima za skoraj 6 tisočakov dodatne opreme in s popustom stane skoraj 35.000 evrov, itak ne bo vozila po terenu, pa čeprav sta na voljo dva nova vozna načina (slippery in trail). Še za kamenčke na makadamu jim ga bo škoda, pa vam povem, da se prav lepo pelje tudi tam! Ampak jaz vseeno hočem štirikolesno gnanega …
Tehnični podatki | Ford focus karavan 2.0 ecoblue 110 kW AT active business |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1997 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 3.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 370 od 2.000 do 2.500 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4693 x 1844 x 1504 |
Medosna razdalja v mm | 2700 |
Prtljažnik v litrih | 575 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1559 (546) |
Največja hitrost v km/h | 192 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,5 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,5/4,1/4,6 |
Poraba na testu v l/km | 5,8 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 19.160 (*2.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 31.430 (*2.700 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 37.620 (*2.700 EUR popusta) |
Manjka samo še pika na i
Beri dalje